Hi, Ik heb de laatste tijd steeds als ik 's morgens wakker wordt datmijn buik helemaal hard wordt. Mijn kindje beweegt dan meestal ook volop dus dan blijf ik even lekker liggen Ik krijg dan echt zo'n hard bolletje rondom mijn navel. Is dat echt een harde buik of is dat kind net aan het draaien ofzo? Vandaag vrij dus lekker lang op bed blijven liggen. Kind vrolijk al aan het gymnastieken de hele tijd maar mijn buik wordt steeds keihard. Komt dat nou doordat dat kind zo druk doet of zijn dit echt harde buiken en moet ik mij hier zorgen over maken? Het doet verder geen pijn ofzo, het trekt alleen een beetje en als ik erop duw is het hard.
Geen zorgen om maken! Kan heel goed door de bewegingen van je kindje komen. Pas als de harde buiken pijn gaan doen, en met een bepaalde regelmaat gaan komen, moet je ff bellen!
Er zijn een aantal dingen waardoor je harde buiken kunt krijgen...bewegingen van je kindje is daar sowieso 1 van ...wat zijn ze sochtends druk he .. Is heel normaal! zolang ze idd maar geen pijn doen, of dat je ze moet puffen. " echte (pijnlijke harde buiken" ervaar ik nu pas eigelijk, want ik kan nu niks meer doen of ik krijg al een harde buik.. er zit duidelijk verschil in in ieder geval met de harde buiken omstreeks jou termijn. So dont worry! hoort erbij!
kan natuurlijk ook gekke houding liggen. precies met de kont of rug naar jou navel. voelt dan heel hard.
Gelukkig dan maak ik me voorlopig geen zorgen Mag maandag weer naar de verloskundige dus dan kan ik het ook even vragen, maar kreeg al allemaal rare visioenen van bevallingen die veeeeeel te vroeg beginnen enzo (ben nu 24 wk)...
Kan aan de houding of bewegingen van het kindje liggen: als ie zn billen tegen je navel duwt dan merkt je dat wel . Kan ook zijn dat je sochtends moet plassen en daardoor een harde(re) buik hebt.
Ik krijg van deze druktemaker ook vaak harde buiken van het trappen zelf. Harde buiken zijn heel normaal op deze termijn. Ik heb ze zelfs nog meer nu bij de tweede - en dat schijnt ook normaal te zijn. Je moet bellen als ze heel snel op elkaar volgen en pijnlijk zijn. En sowieso altijd als je je echt zorgen maakt.