Onzekerheid na eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Maritiem, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hallo dames, ik wil even van me afschrijven en ben benieuwd of er dames zijn met dezelfde (vast wel) en hoe het bij hen is afgelopen.

    Gister mocht ik voor de eerste echo naar de vk. Ik dacht 7 weken en 3 dagen zwanger te zijn. Even de data op een rijtje:
    17-4 laatste menstruatie
    3-5 laat in de avond positieve ovulatietest
    13-5 tuurtest maar positief

    Goed gister dus intake en eerste echo. Wat we zagen is een zwangerschap die past bij zes weken.ik heb een foto toegevoegd van wat we zagen, een plaatje van internet want zelf hebben we geen foto. Geen hartje nog helaas. Nu is dus de vraag, ben ik minder ver of is het een miskraam. Gister hcg laten prikken. Daar krijg ik straks de uitslag van en morgen nog weer laten prikken. Als het dan goed gestegen is geeft de vk me goede kans. Maar ik vraag me nu dus af als het goed stijgt [als] is het dan sowieso goed of kan het ook zijn dat mijn hormonen wel stijgen maar het kindje niet ontwikkeld?

    En hebben anderen dit ook meegemaakt dat je ineens minder ver was, terwijl je dan niet zou weten hoe dat kan en hoe is dit afgelopen. Alle verhalen welkom ik wil me graag een reeel beeld vormen van de kansen die we hebben.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    #2 GroeneBomen, 13 jun 2019
    Laatst bewerkt: 13 jun 2019
    Stijging hcg zegt niet alles helaas, bij een missed abortion groeit vaak de vruchtzak gewoon door en stijgen de hormonen ook. Om die reden kwam mijn schoonzus er 3 maand geleden pas met de termijnecho van 11 weken achter dat het kindje nooit voorbij de 6 weken is gekomen en ook geen kloppend hartje. 1,5 week terug worden gezet en geen kloppend hartje klinkt niet goed helaas :( juist omdat je wel met ovulatietesten hebt gewerkt. Dus dan zit je er niet 1,5 week naast. :(

    Ik had met 6 week wel een heel stevig kloppend hartje, nu hoeft dat niet perse op dat termijn maar wel als je al de 7 weken bent gepasseerd.

    Ik ben wel eens 3 dagen teruggezet, maar dan had ik wel een kindje met goede hartslag en al beweging dus dat was niet alarmerend. Is ook een gezond kindje geworden.

    Heel veel sterkte, de onzekerheid is slopend :(
     
  3. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Hier sind gister precies hetzelfde

    Eerste echo zelf dacht ik 7w6d te zijn. Echo uitwendig niks te zien inwendig zagen we het vruchtje zitten en een traag hartslagje. Te klein voor de weken wat we dachten ze dacht zelf rond de 5 a 6weken.

    Het kan een beginnend kloppend hartje zijn. Of we hebben een hartje gezien wat aan het stoppen was. Zij dacht zelf het laatste. Wij krijgen volgende week woensdag een echo om het nogmaals te beoordelen.

    Zelf hoop ik op een goede echo maar ga uit dat het mis is..
     
  4. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    voor jou ook een erg spannende week dus! ik hoop voor je dat het uiteindelijk goed blijkt, maar ik kan me goed voorstellen dat je je nu voor bereid op het slechtste. bij ons was zowel uitwendig als inwendig het vruchtje wel te zien, maar dus niet zoals we verwacht hadden...spannende tijden
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben bang dat het niet goed zit helaas.
    Er is geen mogelijkheid dat je korter zwanger bent vanwege je ovutesten en zw testen.
    Een verschil van 1,5 week en geen kloppend hartje zijn geen goede match helaas :(.
     
  6. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Bedankt voor de reacties dames. De waarde hcg is nu 8378 zegt natuurlijk niet zo veel. De vk durft ook echt geen uitspraken doen welke kant het op gaat. Ze zegt ik zou nog niet opgegeven maar ik zou ook niet zeggen dat het goed komt. Morgen weer prikken en die uitslag kan verheldering geven. Morgen rond 17.00 hoor ik het. Zelf houd ik ook rekening met dat het niet goed is, maar aan de andere houdt je natuurlijk altijd hoop....
     
  7. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaande reactie. Een week missen is teveel met deze termijn. Ook omdat je wel vrij zeker bent van je eisprong. Bij mijn missed abortion beetje zelfde verhaal. Ik kreeg echo omdat ik meer zekerheid wilde voor ik op vakantie ging. Echo met 6+5 liet beeld zien van vruchtje conform 5 nogwat, trage hartactie, maar moeilijk te zien omdat het zo klein was. Toen twee weken gewacht, me helemaal suf gegoogeld en zowel positieve als negatieve verhalen gevonden. Het blijft afwachten, maar de kans is het grootst dat het niet goed is. Bij mij was vruchtje nagenoeg verdwenen, lege vruchtzak bij de controle met 9 weken.
    Sterkte! :(
    Edit, met de post ervoor, je postte net tegelijk met mij zie ik nu. Sterkte!
     
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hier helaas ook een slechte ervaring.

    Met 6.1 weken een echo laten maken, wel vruchtzak, geen vruchtje. Week later nog steeds een lege vruchtzak, maar hij was wel wat gegroeid. De week erna nog 1x gekeken: gestopt met groeien en nog steeds leeg.

    Ik hoop voor jou op goed nieuws, maar ben er bang voor. Sterkte!
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Als het een missed abortion is (waar het op lijkt), dan zal je hcg hoogstwaarschijnlijk gewoon een stijging gaan laten zien omdat het lichaam denkt zwanger te zijn van een gezonde vrucht en dus hcg blijft aanmaken.

    Krijg je nog wel een echo volgende week?
    Ik denk namelijk dat dat je meer duidelijkheid zal gaan geven dan een opvolgende bloedtest.
     
  10. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik heb dit twee keer meegemaakt en helaas twee keer met verkeerde afloop. Heel verdrietig.
    Veel sterkte. Het afwachten vond ik het allerergste.
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Helaas produceert het vruchtje gewoon hormonen door en kan hcg gewoon blijven stijgen, waardoor alles kan groeien behalve het vruchtje dus in die zin zegt een stijging van hcg ook niet alles. Echo is doorslaggevend. Je lijf heeft op dit moment niet door dat het vruchtje niet groeit zoals het zou moeten en blijft vrolijk de alles in stand houden :(

    De onzekerheid is zo slopend.
     
  12. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Maandag over een week hebben we weer een echo. De bloedtesten zal inderdaad niet alles zeggen. het is vooral als het vrijwel gelijk is of minder dat we weten dat het niet goed is. De vk zei wel als het verdubbeld is zit het waarschijnlijk goed, of zijn je kansen in ieder geval een stuk groter. Dat is dus wel tegen strijdig met wat ik hier hoor. Ik geloof jullie wel hoor dat het waarschijnlijk niks zegt.... eerst morgen maar eens kijken wat hcg is en dan zien we weer verder.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Dat klopt idd, als het nu al afloopt is het een overduidelijke bevestiging. En als het wel wat oploopt, is de echo leidend.
     
  14. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Danes, ik wil jullie bedanken voor de fijne eerlijke reacties die ik gehad heb. Ze hebben me geholpen om me voor te bereiden op het nieuws dat we gehad hebben. Het is inderdaad een miskraam. Nu afwachten en hopen dat mijn lichaam dit snel zelf oppakt. Hcg waarde was al wat gedaald....
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig dat het zo is afgelopen. Wel fijn dat je niet nog langer in onzekerheid hebt hoeven zitten en dat je nu de bevestiging hebt gekregen. Ik hoop dat het dalen van het hcg goed doorzet en dat je lichaam het zelf goed kan oplossen en je dit verdriet ook zonder extra complicaties kan doormaken. Heel veel sterkte met dit verlies :(
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Wat verdrietig zeg :(
    Sterkte.
     

Deel Deze Pagina