2 vraagjes, 1 over gewicht, ander over hartprobleem

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Knuffelkonijn, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo.

Ik heb ff 2 vraagjes en hoop hier snel antwoord op te krijgen.

De eerste keer bij de Verloskundige woog ik 75 kilo.
    De vorige keer dat ik bij de verloskundige was, woog ik 71 kilo, dus was ik er 4 kwijt. Alleen nu stond ik gister op de weegschaal en weeg ik nog maar 68,5. Is dit normaal? Ik val eigenlijk alleen maar af terwijl ik niet misselijk ben geweest ofzo. Ik hou alles binnen.

Mijn 2e vraag is:

Ik ben begin dit jaar geopereerd aan mijn hart. Mijn hartslag liep vaak op tot ong. 300 slagen per minuut. Hier ben ik aan geholpen. Alleen lag ik gister heerlijk op de bank en ging mijn hart ineens weer tekeer. Ong. 200 denk ik per minuut. Is dit schadelijk voor mijn kindje? En is het gek als ik maandag dan vraag of ik het hartje mag horen zodat mijn twijfels weg kunnen gaan?

alvast bedankt...

groetjes wendie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Wendie,

we zien wel vaker dta je in het begin van de zwangerschap afvalt, het kindje neemt veel van jouw energie. Soms komt het ook omdat je ineens bewust gezond gata eten en veel mer koek en snoep laat staan, dat scheelt meestal wel wat kilo's.
    het is normala dat je af en toe hartkloppingen hebt in de zwangerschap, je lichama maakt een liter bloed extra en dat moet rondgepomt worden. Je hart moet zich aanpassen en dan heb je af en toe ene poos flink kloppingen. Dat is niet erg voor jou en ook niet voor de baby.

Mirjam

Deel Deze Pagina