Hoe zat het ook alweer? Na voeding lekker slapen en als ze wakker wordt even de box in tot volgende voedingsmoment of na borst juist even spelen tot ze slaapsignalen laat zien. Wil langzamerhand een beetje ritme en voorspelbaarheid ingaan bouwen bij onze dochter van ruim vier weken..
Na de voeding even boertje en knuffelen op schoot, meestal dan alweer moe. Wakkere tijd inclusief voeden en 'spelen' is ongeveer 45 min. Dus als je niet aan de box toe komt dan lekker slapen.
Ligt er aan of je kindje weer snel moe is na de voeding of ze nog gaat spelen. Mijn zoontje ging met 4 weken vaak gelijk weer slapen na de voeding. Als hij wakker wordt altijd eerst een voeding ipv spelen. Als ze zo jong zijn is het risico groot dat ze na het spelen te moe zijn om te drinken.
Hoop voor je dat je ritme en voorspelbaarheid erin krijgt. Vind dat je ook naar je kind moet kijken. Mijn dochter was juist met voeden niet in een ritme te krijgen. Wou ik het in een ritme doen eten drinken slapen op moment dat ik dacht ze zal wel trek hebben wou ze niet. Heb het juist los gelaten en zelf latne bepalen. Maar na slapen voeden ik haar meestal en daarna nog even lekker slapen.
Ritme en voorspelbaarheid met vier weken? Die van mij is nu bijna drie maanden en dat kennen we nog amper hahaha! Sorry aan mij heb je niks denk ik.
met 4 wkn kon mn zoontje max 3 kwartier wakker zijn incl voeding...ik deed wl na de voeding even knuffelen spelen, soms in box maar vaak op schoot omdat ie toch snel moe was... dek vanaf 3 mnd kan hij 1/1,5u wakker blijven
Wij hadden bij onze kleine al snel een goed ritme te pakken... Wij deden hem na de voeding altijd meteen naar bed omdat ie na het voeden helemaal uitgeteld was, haha. Nu is hij 3 maanden en slaapt hij wat korter overdag, waardoor we iedere keer een hele lange tijd te overbruggen hadden tot aan de volgende voeding. Ik merkte dat M. hier niet zo goed mee om kon gaan en heel jengelig werd (en dat dan 1,5 uur lang) Daarom hebben we zijn ritme nou omgegooid (dus nu eerst voeden, spelen, slapen) en dat gaat perfect!! Het is dus echt een kwestie van uitproberen en goed op de signalen van je baby letten.
Echt ritme kan idd nog niet maar regelmaat wel hoor: verschonen, voeden, knuffelen, spelen in de box en bij de eerste tekenen van vermoeidheidssignalen slapen. Het ritme komt er dan tzt vanzelf wel in.
Ik vind het zo jong zo zonde om de korte tijd die ze wakker zijn, ze ook nog een deel in de box te leggen... Dat deed ik pas toen ze langer wakker waren.