Eerst ziek, nu zwanger.....

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 8 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik doe de opleiding tot verpleegkundige en werk in het ziekenhuis.
    1 juni moest ik beginnen op een nieuwe afdeling, maar ik heb een week of 6 thuis gezeten omdat ik de ziekt evan pfeiffer had.......

Ik ben terwijl ik thuis zat dus zwanger geworden.
    Op een gegeven moment ging het wat beter. Ik blij halve dagen werken en dacht van tegen de tijd dat ik weer helemaal in het ritme zit en ingewerkt ben op de afdeling dan vertel ik dat ik zwanger, niks aan de hand :)

Maar ben dus 3 weken geleden begonnen met werken en het gaat helemaal niet goed......ik ben doodop na een paar uur (pfeiffer + zwangerschap?) en ik heb ook nog bekkeninstabiliteit. Ik werk dus nog steeds maar 3x 4 uur......
    Maar ik moet het deze week al gaan vertellen want mijn leidinggevende gaat volgende week 3 weken met vakantie :(

Ik zit van dit alles enorm in een dip, slaap slecht en huil veel.
    Ik ben ontzettend bang voor de reactie van mijn leidinggevende en collega's, dit ook omdat ik ze dus allemaal nog maar nauwelijks ken.
    Ik weet het gewoon even niet meer.......

Iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoe liep het bij jou af??

2. Aagje

Aagje Lid

1 aug 2006
    23
    0
    0
    Secretaresse
    Lilly, ik heb dit zelf niet meegemaakt dus kan je helaas niet van tips voorzien. Ik wens je wel veel sterkte toe. Laat je niet gek maken en doe wat het beste voor jou en je kindje is.

3. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Hoi Lilly,

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt...ik werkte gewoon fulltime...en ik ben toen ziek geworden omdat ik zo erg moe was en het leek op pfeiffer maar uiteindelijk had ik bloedarmoede maar toch ben ik 5 weken thuis gebleven...Toen ik dus weer ging werken was ik al bijna 3 maanden zwanger...het was toen echt nog zwaarder om te werken omdat je natuurlijk al een tijd thuis hebt gezeten en dan gaan werken nu je zwanger bent dat was heel zwaar...
    Ik heb toen nog niks op mijn werk gezegd omdat ik het niet echt durfde want ik was wel bang voor de reacties die ik zou krijgen omdat ik al 5 weken thuis had gezeten...
    Uiteindelijk trok ik het gewoon niet meer en heb ik het mijn leidinggevende als eerste verteld en hij zij steunde me volledig...pas een paar weken later heb ik het op de afdeling verteld (ik werk op kantoor)...Daarna heb ik met mijn leidinggevende overlegt hoeveel uren ik nog per week kan maken omdat ik heel erg last van mijn rug had en zo...dus het is bij mij wel allemaal goed gekomen...

Ik denk dat het zal opluchten wanneer je het hebt verteld...Natuurlijk is het vervelend omdat je pas op die nieuwe afdeling werkt maar jij kan hier gewoon helemaal niks aan doen want het overkomt je gewoon...
    Als je het gewoon allemaal uitlegt aan je leidinggevende dan zal ze er heus wel begrip voor hebben en zij zal je vast wel helpen om het je andere collega's te vertellen als jij aangeeft dat je er een beetje tegen op zit...Bij mij is het in ieder geval op die manier gegaan terwijl ik me ook heel erg druk maakte...

Dus alsjeblieft Lilly,maak je niet zo druk hoor...dat is helemaal nergens voor nodig...ik wens je succes...

Groetjes Denise

Deel Deze Pagina