Ik heb jullie advies nodig... Ik heb een hele tijd in de WAO gezeten. Heb ook periodes gewerkt, maar uiteindelijk was het toch steeds te zwaar. Nu gaat het goed en gebruik ik geen medicijnen meer (o.a. omdat ik zwanger wil worden). Nu gaat het goed met me, zoals meestal als ik geen werk heb en thuis ben, maar zodra ik dan weer aan het werk ben gaat het meestal snel slechter. Ik word moe. Niet gewoon moe, maar echt zo dat als ik na het werk thuiskom ik alleen nog maar slaap. Ik kan dan echt niets meer. Ik heb in juni voor we besloten ervoor te gaan gesolliciteerd en ben gisteren op gesprek geweest. Ik zou a.s. vrijdag kunnen beginnen! ik moet morgenochtend (donderdagochtend) laten weten of ik het doe. Nu kan het zijn dat ik al zwanger ben. Heb 3 dagen voor mijn NOD negatief getest en nu wacht ik nog maar even met testen...zou het??? Het is fulltime baan als administratief medewerkster. Ik ben al een jaar zonder succes aan het solliciteren naar fulltime en parttime functies. Wat zouden jullie doen? Ik wil aan de ene kant heel graag werken (voor het geld hoeft het niet echt, maar extra inkomen is natuurlijk mooi meegenomen), maar aan de andere kant ben ik bang dat ik mezelf en ons kindje? dan tekort doe... Alvast bedankt voor jullie adviezen! Groetjes, Velobabe
Ik zou het gewoon doen, die baan. Mocht je merken dat het niet gaat en je bent inderdaad zwanger kun je altijd stoppen, maar iets hebben is meer als niets hebben. En als nu blijkt dat je niet zwanger bent... dan zit je voor 'niets' thuis, terwijl je aangeeft wel graag weer te willen werken. Succes met je beslissing. Karin
Ik moet (voor) vanmiddag laten weten of ik de baan aanneem... Ik kom er niet uit. Jullie advies wordt echt gewaardeerd... Help!
Ja ik begrijp dat het een moeilijke beslissing is voor je... Ik zou de baan gewoon nemen, en mocht je zwanger zijn dan kan je dat ook nog altijd na je proeftijd vermelden. Het klinkt niet eerlijk, maar als je eerlijk tegen je werkgever zegt dan sturen ze je al snel de laan uit... Ikzelf had me oude baan op gezegt en 2 weekjes later kwam ik er achter dat ik zwanger was... Ik had nog geprobeert om die baan weer terug te krijgen maar tevergeefs, het ging niet meer... Ik heb nu dus vanaf 30 december niet meer gewerkt, en aangezien ik best een workaholic ben heb ik me stuk verveelt. En wat ik nog het ergste vond is dat ik een uitkering moest krijgen... Nee ik weet nu echt dat ik liever zelf werk voor me centen, krijg ik ook een heel stuk meer heel veel succes met wat je ook beslist! xxx Marijke
Ik heb de baan aangenomen. 40 uur in de week. Zie wel hoe het loopt. Nog even wat verdienen voor we (ik en mijn verloofde) zwanger zijn. Of zijn we al zwanger???
Natuurlijk laat ik het gelijk weten als ik nieuws heb... Probeer het maar even af te wachten na 2 negatieve testen voor en net na mijn NOD... Blijven duimen...
Ik was vergeten dat ik het hier zou zetten als ik nieuws had... Ik baal nog steeds want ondanks dat we het bijna elke dag gedaan...op 7 dagen na...is het niet gelukt. Ik ben op 29 juli toch ongi geworden... Dus wij gaan door naar de tweede ronde... Nog even over mijn nieuwe baan. Ik heb afgelopen vrijdag en gisteren (maandag) gewerkt. Ik kwam er afgelopen vrijdag al snel achter dat er niets klopte van wat er tijdens het sollicitatiegesprek is gezegd. Ik had gesolliciteerd voor een baan van 38-40 uur van 08.00-17.00 uur met 30 min. pauze met 4 mensen op de administratie 1 keer per 4 weken op zaterdag Zou daar dan doordeweeks een vrije dag voor krijgen Maar in werkelijkheid was het: een baan van 08.00-18.00 met 30 min. pauze met 2 fulltimers (waarvan ik er 1 zou zijn) en 2 parttimers (de vrouw en de dochter van de baas) dus ook 1x per 2 weken op zaterdag en geen vrije dag doordeweeks want er zijn geen vervangers... Ik heb dus vanmorgen opgezegd en zie wel wat er op mijn pad komt. Het meisje wat er voor mij net geen maand heeft gezeten, dacht er volgens mij net zo over want die is ook weggegaan...
Dat is niet leuk om te horen dat het ineens allemaal anders is. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen, er komt zeker wel iets op je pad waar helemaal bij je past. Succes he
Jammer Velobabe dat het toch niet DE baan was, maar goed dat je voor jezelf kiest. Veel succes met verder solliciteren !!
@Nemo, Dank je wel. Het was wel een moeilijke beslissing, maar als ik oververmoeid ben dan schiet het ''klussen'' erbij in en dat is nou net niet de bedoeling dus ik ga nu toch maar op zoek naar een parttime baan.