Wegloper!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door seentjuh, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Wij hebben een zoontje van nog geen 2. Ik kan werkelijk waar nergens met hem naartoe of ik ren achter hem aan (of mijn man). In 1 seconde is hij pleite! bovendien loopt hij niet weg, nee rennen... en hard ook! (misschien wordt hij later wel atleet :D)

Al van alles geprobeerd, maar luisteren.. ho maar!

Nu zit ik te denken aan een tuigje, maar ja... ik vond dat 'vroeger' er altijd zo zielig uitzien en niet normaal :)
    Dus ik vind het nogal wat om er nu zelf een aan te schaffen haha

Zijn er moeder met ervaringen met een tuigje? Gaat je kind dan niet hysterisch krijsen omdat hij 'vast' zit en daardoor weer een driftbui krijgt? Hoe lang heb je dat tuigje gebruikt, enz?

2. Storm

Storm Niet meer actief

Ik was vroeger ook een wegloper en mijn ouders hebben er een goede conditie van gekregen. Mijn zoontje (de tweede) heeft het gen ook :D. Ik heb geen tuigje gebruikt, ik pak hem gewoon in de buggy of bij de hand. Daar waar kan laat ik hem lopen. Ik heb het wel overwogen, maar het is er nooit van gekomen.
    Hij is ineens ook een stuk beter gaan luisteren. Ben altijd wel heel consequent geweest. Blijf je niet bij me lopen of zet je het op een lopen? Buggy.

Ik vind het absoluut niet zielig! Als je zo kunt voorkomen dat je kind de straat op rent en onder de auto loopt, is zo'n 'lullig' tuigje toch een hele uitkomst, of niet?

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier was het bij de oudste een fase.. enkele weken... :)
    Het was kiezen of delen. Bij me blijven lopen of in de buggy/ boodschappenkar... En opeens.... was de fase weer voorbij! ;)

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben al maaaanden bezig en reageer ook altijd consequent met aan de hand of in de buggy en spreek hem er ook op aan (kort en duidelijk). Ik heb niet altijd de buggy bij. Maar aan de hand resulteert vaak in een driftbui waar hij niet uit komt. Dus moet ik hem gaan dragen. Dit kan binnenkort niet meer, want mijn bekken speelt alweer wat op ivm de zwangerschap. En in de buggy vind hij helemaal niet zo erg, dus dat wil ik eigenlijk ook liever niet meer doen. lastig! nog ervaringen met een tuigje?

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier is het bij me blijven en anders in de wandelwagen of handje geven. Punt.
    En ja, dan krijgt ze driftbuien. Ze laat zich vallen enz. Ik houd haar vast en loop gewoon door:)
    Op een gegeven moment geeft ze het. En weet ze het de volgende keer donders goed. Niet luisteren dan pakt mama mijn hand en laat niet meer los.
    Hier kreeg ik ook wel eens de tip om de andere kant op te rennen of me te verstoppen. Of driftkikker te laten liggen en weg te lopen. Ze zou vanzelf wel komen. Niet dus. De mijne staat op en rent keihard de andere kant op;)
    En als ze niet wilde lopen dan nam ik haar als een pakketje onder mn arm. Verschrikkelijk dat ze dat vind.
    .
    Je hebt trouwens ook lijntjes die je aan kind en jouw pols kan doen. Ziet er wat minder "erg" uit dan een tuigje.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier is dame trouwens 15 kg en heb ook last van BI. Niet te doen dus als ze aan mn arm gaat hangen tijdens driftbuitje en kan haar ook niet meer optillen. ze gaat nu dus meer in de wandelwagen.
    Ik kies dus even voor mezelf.....

7. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Hier ook een wegloper... En een lol dat hij dan heeft...
    Ik doe eigenlijk hetzelfde als hierboven gezegd wordt. Het is of bij mij blijven en anders een handje of in de (winkel)wagen.

8. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons zoontje zit ook wel aan de 15 kilo, dus dat is ook een heel gesleep. Het 'pakketje' doe ik hier ook wel aan :D maar is dus eigenlijk niet lang meer te doen. Weglopen of verstoppen kan gewoon niet wanneer we op de stoep lopen. Hij staat zo op en rent de weg op of vrolijk de andere kant. Gaat hem dus niet worden...
    En die buggy vindt hij gewoon niet erg en wil ik dus eigenlijk niet. Ja, als hij moe is, maar niet omdat hij vervelend is en niet luistert. Dat is eigenlijk een consequentie van niks voor hem, wellicht eerder nog een beloning.

9. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    misschien een tweedehandstuigje kopen en dat als pressie middel inzetten dus niet gelijk omdoen, maar inzetten i.p.v. de buggy dan loop je er niet altijd mee, maar heb je hem wel als hij niet wil luisteren en bij je wil blijven.
    (overigens heb ik zo'n zelfde geval hier rond/ weg lopen, maar alleen in winkels)

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Onze oudste was ook een enorme wegloper....
    Wij hebben uiteindelijk geen tuigje gekocht maar hij heeft wel tot ruim 3 jaar in de buggy gezeten. Als we nu weer een wegloper hebben (nu loopt 'ie nog niet ;)) dan zouden we eerder een tuigje kopen. Wil niet meer zo lang een buggy blijven gebruiken en constant rennen achter mijn kind aan doe ik niet.

11. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Maar het gaat er toch niet om dat je hem moet straffen? Het gaat er gewoon om dat hij doorheeft dat het gevolg van weglopen is dat hij in de buggy moet. Oftewel, dat hij weet dat als hij wegloopt, hij niet meer verder mag lopen.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Precies. En los laten lopen lukt ook niet. Binnenkort kan je er niet meer achteraan of hij rent onder een auto. Ik zou tuigje proberen maar grote kans dat hij daar ook woedeaanval van krijgt als hij niet weg kan. Dan is het dus jammer de bammer. Dan kan je niet anders dan OF als concequentie in de wagen of je voorkomt het bovenstaande gezeur en hij gaat sowieso altijd jn de wagen.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier ook een wegloper! Het boeit haar ook totaal niet als ik uit het zicht raak. Ze begint gewoon tegen een wildvreemde te praten dan.

7 weken geleden ook nog eens m'n been op meerdere plaatsen gebroken dus loop met krukken sinds de operatie. Wij gaan dus even niet samen de straat op. Spelen veel in onze hermetisch afgesloten tuin.

14. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier heb ik voor mijn dochtertje een polsbandje gehad (zelfde effect als tuigje). Tuurlijk dacht ik van ze zullen wel denken ''die is haar hondje aan het uitlaten''. Maar mijn dochtertje werd er eigenlijk best rustig van. Toen ze namelijk nog heel snel kon weglopen was het altijd brullen als je haar tegen hield (ze was dan namelijk net in de spurt om weg te lopen) Met het gebruik van het bandje kon ze nooit beginnen aan een spurt, dus hoefde ze ook niet meer te brullen. Ik vond het voor beiden een fijne oplossing voor die periode het gaf rust en veiligheid.

15. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier ben ik het helemaal mee eens.
    wij hadden geen wegloper maar een niet willen loper. ze wilde altijd getild worden.
    het is of zelf lopen of de buggy. dan gooide ze zich vaak krijsend op de grond nou dan is je keus duidelijk, je kiest dus de buggy. en dochter vond het ook altijd fijn in de buggy, geen probleem dan zijn we beiden blij.

je laat je zoontje juist een keus vind ik: of aan de hand lopen of de buggy, hij kiest niet voor de hand nou dan kiest hij dus voor de buggy. dat vind ik geen straf maar een logisch gevolg van de keus die je maakt.

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Toen ik Jorja met geen mogelijkheid meer in de wandelwagen kreeg (of als ze eenmaal zat dan wurmde ze net zolang tot ze half onder de wandelwagen lag) en ze niet aan de hand bleef lopen, heb ik zo'n polsbandje gekocht. Echt ideaal, ze kon zelf los lopen en toch niet ver weg. Het is een 'n paar weken maar nodig geweest en daarna liep ze wel redelijk goed aan de hand.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook 2 kids met hetzelfde gen...
    Dochter heeft een beetje dezelfde leeftijd zie ik; hier speelt het al tijden. Ze ziet het ook echt als een spelletje en ziet er totaal het kwaad niet van in. Het probleem is eigenlijk dat we vaak de buggy niet mee hebben, waardoor ik geen alternatief heb. Ja, optillen, maar is ook niet in alle situaties te doen ( boodschappen etc). En gillen en spartelen dat ze dan doet!!!
    Een polsbandje heb ik bij de oudste wel eens gebruikt, maar buiten dat he niet goed hielp, voelde ik me er knap lullig bij. Hij liep gewoon de andere kant op, met telefoondraad tussen ons in en waardoor je op een gegeven moment moet gaan trekken alsof je een hond aan een lijn hebt.... echt zo voor schut!!!
    maar misschien werkt ene tuigje wat om het bovenlijf heen gaat dan beter?

18. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil hem ook niet straffen, maar ik wil ook niet nog een jaar met een buggy slepen, terwijl hij echt wel op een leeftijd is dat hij kan lopen. Als ik even naar de brievenbus loop (5 minuten), ga ik echt geen buggy meenemen voor het geval hij niet luistert en wegloopt. Ik hoor toch ook wel wat positieve ervaringen met een tuigje/polsbandje. Ik ben zeer benieuwd, ik heb er gewoon een besteld. Voor die 10 euro...

19. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde 'probleem'. Heb er nog niet echt een goede oplossing voor, wel altijd consequent dd buggy mee. Loop je weg, dan ga je in de buggy. Standaard dat hij maximaal 10 minuten 'los' loopt en ik hem dan in de buggy moet zetten. Driftbui tot gevolg, krijg hem er maar met moeite in vast en zelfs dan gaat hij zo hangen dat je de buggy maar amper meer normaal vooruit krijgt.

Vind het wel lastig hierdoor, en kan hem nu ook niet goed meer optillen en vasthouden...

Misschien toch maar kijken naar een polsbandje (krijgt hij hiermee geen driftbui als ik een andere kant op wil?) of een tuigje...

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die van mij dus wel... Hij ging gewoon op de grond liggen en vertikte het om mee te lopen... Sa je daar dus aan zo'n band te trekken...:x:)

Deel Deze Pagina