wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rce86, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hallo allemaal,
    Ik heb met 9.1 weken een termijnecho gehad! alles was goed :D !maar krijg dus nu geen termijnecho meer.
    Over anderhalve week heb ik me 2de afspraak bij de VLK, nu zei zij mij dat ze vanaf de 13e week het hartje kon laten horen. Ik ben dan dus pas 12 weken. Nu is mijn vraag aan jullie wanneer zouden jullie weer voor een echo gaan? Weet namelijk niet wat normaal is om te doen? Het liefst laat ik namelijk elke week wel een echo maken :p kan namelijk niet wachten weer het hartje te horen/zien!
    Liefs!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gefeliciteerd :)

ik heb ook met 9 weken mijn termijnecho al gehad, ik heb alleen met 12 weken ook nog een nekplooimeting laten doen, toen kreeg ik dus een extra echo maar we hebben er wel zelf voor moeten betalen, dus als je zonder medische indicatie eerder een echo wilt dan kun je dat bij een pretechoburo laten doen alleen dan betaal je er zelf voor, ik vind inderdaad de tijd tussen de termijnecho en de 20 weken echo erg lang als je met 9 weken al je 1e echo achter de rug hebt dus wat dat betreft begrijp ik je precies hoor! ennuh, hartje luisteren is ook heeeel geruststellend vind ik :)

3. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Nee idd! Als ik het alleen het hartje kan horen ben ik ook al blij!
    Ik heb ervoor gekozen geen nekplooimeting te laten doen, maar vind het absoluut niet erg om te moeten betalen voor een pret echo!

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb met 12 weken een echo laten maken en die zelf betaald. Ik heb met deze en mijn vorige zwangerschap al vroeg een echo gehad en ik wilde dus heel graag weten hoe een echo met 12 weken eruit ziet en ik was een tikkie ongerust, dus ik wilde ook zeker weten dat alles goed was. Ik ben afgelopen maandag naar de vk geweest en het is niet altijd zo dat ze het hartje kunnen laten horen. Bij mij moest ze heel goed zoeken en toen nog hoorde je het heel ver op de achter grond. Heeft er misschien iets mee te maken dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Je moet doen wat voor jezelf goed voelt. Ik was voor die pretecho 40 euro kwijt, maar ik vond het elke cent waard. In mijn album staat een foto.

5. Flora78

Flora78 Lid

9 okt 2008
    23
    0
    0
    groningen
    Ik heb met 9 weken ook de eerste echo gehad. Omdat ik het erg lang vond duren voordat de 20 weken echt kwam (die bij ons met 21 weken ingepland was), hebben we met 16 weken een "pretecho" laten maken. Dat was geweldig, een heel verschil alweer met 9 weken. Het kostte 50 euro, maar dat was het me zeker meer dan waard.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb met 7 weken een echo gehad, toen met 11 weken voor de nekplooi, toen met 12 weken weer bij de vk, en toen met 20 weken weer.
    Ik vond het met 20 weken wel het leukst, dan zie je tenminste echt iets :)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb met 9 weken ene goede echo gehad en een mooi hartje gezien. En ik zal ook pas weer met 20 weken de groeiecho krijgen. Je kan best een echo aanvrage hoor, alleen moet je hem dan zelf betalen.

Ik heb mijn volgende afspraak bij de vk met 13 weken. Ze zei dat we dan zeker het hartje zouden kunnen horen.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb.. even uit mn hoofd... met 6-8-9-13 weken steeds een echo gehad :)
    De eerste 2 bij de gyn. omdat ik doorgestuurd was door mn huisarts omdat ik totaal niet wist hoe lang ik zwanger was. Met 9 weken had ik mn eerste echo bij de VK, maar uitwendig kon ze nog niet veel zien. Dusss mocht ik met 13 weken weer een echo bij de VK, deze duurde bijna een uur en ze heeft echt alles al nagekeken, dus is die tijd tot de 20 weken echo niet erg meer. Het voelt al wel goed.
    Toevallig moet ik straks weer naar de VK, maar dan gaan we alleen hartje luisteren.. en 10-11 heb ik mijn 20-weken echo dus dat is ook al over minder dan 3 weken!

Ik heb denk ik wel mazzel met mijn VK, die is daar niet zo moeilijk in...
    Een pretecho wil ik misschien ook nog gaan doen, maar dan na de 20 weken echo, puur om de baby alvast aan de kinderen van mn zus te laten zien, die hebben volgens mij nog nooit een echo gezien en volgens mij vinden ze dat wel heel leuk.
    Dan maken we er meteen een uitje van naar zo'n echobureau ;)

Maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat je rond de 12 weken nog een keer een bevestiging wil dat alles goed gaat.. juist omdat je de risico-tijd voorbij bent.. Ik zou dan gewoon lekker een echo laten maken op eigen kosten!

9. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Misschien een idee voor jou om een angelsound ofzo aan te schaffen. Ik heb dit ook gedaan, omdat ik eerder een miskraam heb gehad en wat onzeker was en zo kon ik thuis op ieder moment (vanaf ongeveer 12 weken) het hartje horen ipv af te moeten wachten tot ik weer een keer naar de VK mocht. Dit heeft mij heel erg geholpen, want ik werd er echt rustiger van. Ik raad je wel aan om pas rond de 25 weken een pretecho te laten maken (als je dat wilt) want dan zie je zoveel meer van je kindje!

succes!

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

11. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ja ik zit al een beetje rond te kijken naar angelsounds. tips voor een goeie?
    En vanaf 12 weken kan je dan al het hartje horen? dat is leukk!

12. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    heb met 9 weken ook een goeie echo gehad en met 11 weken veel krampen gehad, waren dus me darmen maar dee vk kon me het hartje gewoon laten horen en gister bij de afspraak met de vk ook weer het hartje gehoord.

13. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Echt waar?! Oww dan hoop ik dat ze het bij mij ook kunnen laten horen! nog 2 weekjes wachtten :) !

14. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Ik heb een angelsounds (http://www.babydoppler.nl). Ik heb de mijne op markplaats gekocht, scheelde me ruim de helft en hij doet het nog erg goed! De eerste paar keren is het wel super goed zoeken hoor, want je kleine heeft zoveel ruimte en als de kleine nog verstopt zit achter je schaambotje dan hoor je het soms niet. Maar naarmate je zwangerschap vorderd weet je ongeveer waar je moet zoeken. Bij mij leek het op een gegeven moment of de kleine mij op zocht als ik wilde luisteren, dus dat was wel makkelijk. Met de Angelsound kan je via een kabeltje ook een opname maken met de computer. Ook erg leuk voor later!

@IMD ik had achteraf toch nog wel tot ongeveer 30 weken willen wachten met de pretecho. We zagen de kleine nu wel super goed, maar je zag echt hoe dunnetjes ze nog was...paar weken later zou ze namelijk al iets voller zijn en zouden we een iets beter beeld gehad kunnen hebben van hoe ze eruit ziet. Hebben we nu ook wel hoor, ookal was de kleine erg eigenwijs en draaide steeds haar gezichtje weg! Vaak wordt aangeraden om de pretecho tussen de 23 en 32 weken te doen om een goed beeld te krijgen.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb ook gehoord dat de foetus na 30 weken ook minder zichtbaar kan zijn omdat hij dan al kan gaan zakken.

Ik heb nl. net geinformeerd: 4D pretecho met DVD en foto's 100 eurie, ach dat mag de pret niet drukken!

Deel Deze Pagina