Ligt er heel erg aan hoe groot je je huwelijk wilt hebben. Wij hebben alles in 4 maanden geregeld en dat was prima te doen! Maar wij wilden geen groot feest, gewoon lekker met vrienden en familie een leuke dag en dat is gelukt. Ik ben erg van eerst trouwen en dan kinderen, ook omdat alles dan voor de kids goed geregeld is. Als ik jullie was zou ik toch echt kijken voor 2017, ergens van eind april tot begin juli?
Klopt, maar in juli en augustus is de kans wel groter dat het erg warm is. Persoonlijk zou ik kiezen voor eind september, of begin mei. Vaak nog/al wel mooi weer maar niet zo heel warm. Je kan natuurlijk altijd pech hebben dat het die dag regent, of juist heel koud is of juist heel warm.
juni / juli is 8 a 9 maanden. Dat redt je prima. Ik neem aan dat je al wel wat ideeen hebt? Dan is het nu een prima tijd om er mee te beginnen. Verder is het zo dat als je te maken hebt met een vriendengroep bijvoorbeeld van de zelfde leeftijd, dat het vaak met golven gaat: Meerdere die trouwen, dan meerdere met hun 1e kindje.. Tja. Daar kun je niet te hele maand op afstrepen toch? Verder snap ik dat je niet midden in de zomervakantie wil trouwen. Maar begin tot half juli en half tot eind augustus is toch ook een prima periode? Ik zou er zéker voor gaan in 2017 !
Als we volgend jaar niet ons kindje hadden verwacht waren we ook gaan trouwen. Nu loopt het iets anders en stellen we het uit tot 2018/2019 Verbonden zijn we sowieso wel door de kleine... Ik denk ook dat trouwen altijd nog wel kan.
Lijkt me erg afhankelijk van het type bruiloft dat jullie willen of het daarbij handig is om zwanger te zijn of een kind/baby te hebben. Persoonlijk zou ik eerst trouwen en daarna proberen zwanger te raken. Dan heb je geen risico van zwangerschapskwaaltjes op de trouwdag plus je kunt volledig van elkaar genieten. In mijn ogen draait het bij een bruiloft ook in beginsel om elkaar. In jullie situatie zou ik de bruiloft plannen voor juni, juli of augustus (als september geen optie is). In principe is er dan tijd genoeg om alles te regelen en de kinderwens vertraagt daarmee niet zo veel. Het enige nadeel dat ik me aan juli en augustus kan bedenken is dat mensen dan op vakantie zijn, maar dat kun je voorkomen door nu al een safe the date kaart te sturen. Mensen die echt dichtbij jullie staan plannen hun vakantie er dan wel omheen. Ik vond het zelf mooi om eerst te trouwen. We hebben de bruiloft precies zo gedaan zoals wij dat wilden. Met een baby was dat nooit gelukt op deze manier en hadden waarschijnlijk concessies gedaan. Maar het belangrijkste is natuurlijk wat jullie zelf willen en hoe jullie hier gevoelsmatig in staan.
Kan me je dubio heel goed voorstellen want zo zaten wij in 2007 ook... In augustus de pil in de prullenbak gegooid en en november ben ik ten huwelijk gevraagd (was nog niet zwanger) en daarna hebben we gelijk ales in werking gesteld en onze trouwdatum is geworden 22 Mei '08 Met kerst '07 bleek ik zwanger,we waren er na mijn aanzoek niet zo druk meer mee bezig geweest maar ok,dan mijn jurk maar aanpassen op de groei (zou dan 27 wk zwanger zijn) alleen liep dat dus allemaal heel anders dan gepland,bij 22 wk zwangerschap ben ik bevallen van ons zoontje G* en je kan je voorstellen dat dat een hele zware beladen tijd was. Uiteindelijk zijn wij in Juli '09 dus weer voor de 2e keer ouders geworden. Wil hiermee zeggen dat je nooit van te voren weet hoe het balletje gaat rollen en ik zou dus zeggen van trouwen in t voorjaar van '17 of je trouwen uitstellen en zeker als je kinderwens zo groot is. Maar weet niet wat jullie 'belangrijker' vinden,heel veel succes met jullie beslissing
Ik zou eerst trouwen en dan gaan voor een kindje. Het scheelt heel veel geregel en misschien is het ouderwets maar ik vind het wel wat hebben, de "juiste" volgorde. Tel daarbij op dat je zonder een baby/dreumes een meer onbezorgde trouwerij hebt. Ik heb het bij vrienden gezien en zij waren meer met hun kind bezig dan met elkaar en hun gasten. Toch jammer. Als je nu een locatie gaat zoeken kom je echt nog wel iets tegen voor het late voorjaar of de zomer van volgend jaar. Wij zijn bewust wat later in de zomer getrouwd omdat er in Nederland dan toch wat meer kans op mooi weer is. Kijk maar naar dit jaar. Zwanger trouwen vind ik altijd een risico ivm kwaaltjes en misschien zelfs onverwachte complicaties en vlak na de bevalling heb je het misschien nog best zwaar qua vermoeidheid enzo en misschien heb je nog niet het figuur dat je wilt hebben in je trouwjurk. Ik zou echt voor eerst trouwen gaan. Wel van harte gefeliciteerd met je verloving trouwens!
Wat je ongetrouwd moet regelen valt wel mee. Onze oudste was bijna 4 en onze jongste was 1,5 toen we trouwden, wij hadden een oppas op locatie. Ook voor de andere kinderen in de familie. Vond het ideaal! 's Avonds stonden er 4 babyfoons met naamstickers erop op de tafel van de oppas
Er zijn natuurlijk overal oplossingen voor en een oppas op locatie is een goed idee. Maar mezelf kennende zou ik me toch steeds "verscheurd" voelen tussen mijn kind en mijn man en gasten. Vooral als mijn kind zou huilen of gewoon bij mij wil zijn. Ik zou er dan niet echt van kunnen genieten. En op een feest drink ik graag een glaasje, ook overdag, en dat zou ook niet helemaal goed voelen als mijn kind erbij was. Ik zou me gewoon niet helemaal kunnen laten gaan. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. En als je trouwt en je geeft nog borstvoeding (als je dat wilt) is dat ook weer zoiets. Dan moet je op je bruiloft kolven of voeden. Ik zie me al zitten in mijn bruidsjurk! 😄 Zoals je al leest: niks voor mij. Ben blij dat ik eerst getrouwd ben.
Eerst trouwen en dan kinderen, maar dat voelde voor ons beter omdat ik geen vaste baan had en op dat moment nog geen kinderen wou in een onzekere situatie. Je moet doen waar jullie je goed bij voelt, in mei kun je trouwens ook mooi trouwen. Al meer jaren achter elkaar dat je in eind mei prachtig weer hebt.
Ik zou eerst trouwen! Lijkt me heel 'vervelend' om te trouwen als je een jong kind hebt, dan staat je hoofd toch ook de hele dag naar je kind. Maar dat is uiteraard persoonlijk!
Dat is echt heel persoonlijk. Doe waar je je goed bij voelt. Wij wilden liever getrouwd zijn. Man was bang dat als we zouden trouwen tijdens een zwangerschap, of er net na, het voor de rest als een "moetje" zou aanvoelen. Wij zijn in de eerste week van oktober getrouwd en het was echt heerlijk weer, dat terzijde.
Kijken of je het voor de zomer nog kan plannen. Mei is soms mooier dan aug/sep. Afhankelijk van wat je wil kan je een bruiloft prima in een half jaar plannen.
We hebben twee kids en zijn getrouwd toen de jongste 8 maanden was.. Ten huwelijk gevraagd en een week later bleek ik zwanger.. Toen wel even gewacht dus. Vond het super leuk dat de kids erbij waren. Maar als je nog geen kids hebt is het toch ook wel heel praktisch
Ik weet niet of je financieel al klaar bent om te trouwen en wat je wensen zijn, maar ik zou als jullie voor zowel trouwen als kinderen klaar zijn inzetten op allebei. Als je geen handgemaakte jurk of specifieke datum wil kan je echt nog wel een bruiloft plannen in mei 2017. Afhankelijk van hoe erg je het zou vinden om niet te drinken kan je gewoon intussen proberen zwanger te worden. Wachten tot mei is ook niet zo lang als je wel wil drinken of gewoon niet zwanger wil trouwen.
Wij trouwen volgend jaar en hebben samen al een zoontje van nu 1.5. We vinden het beide superleuk dat hij erbij is op onze bruiloft. Ik ben vorig jaar november gevraagd, en we hebben dus wel bewust wat langer gewacht zodat onze zoon iets groter is