Eerst zwanger worden en later een huis kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Narcisje, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Klopt ja.. omdat ik teveel verdien zijn we aangewezen op sociale huur en dat is veel meer dan wat ik nu betaal. Zonde van het geld idd.

2. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij gingen kopen toen ik zwanger was van de 3de .. met 35 wk zwangerschap kregen we de sleutel ..

Kopen na dat je kinderen krijgt kan best hoor ..

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit.. en ondertussen zijn we ouder geworden, man heeft een betere baan met wat meer inkomen (wat we helemaal niet verwacht hadden ofzo) en nu dus op zoek naar een nieuwe koopwoning. Het enige wat ik mogelijk 'anders' had gedaan was een bijzondere reis gemaakt ofzo toen we nog samen waren.. zo'n reis van 1500/2000 per persoon... die er niet meer van komt met 2 kinderen (eerst te jong voor je idee- later kost het te veel omdat je afhankelijk bent van schoolvakanties) . Maarja, ons 'wekkertje tikte' . Dus echt spijt is er ook niet ;) . Maar voor een huis zou ik dus niet wachten....

4. Sunny37

Sunny37 Actief lid

11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Wij hebben gewoon allebei gedaan. Je kunt het leven niet altijd plannen. We hebben vorig jaar oktober een huis gekocht en 16 november heb ik een zwangerschaptest gedaan en was ik zwanger!:D Eind november verhuisd en zo blij ermee!
    Ook al moesten we nog een half jaar in ons oude huis wonen voordat we een geschikte huis hadden gevonden, dan was het nog niet erg. Overal is een oplossing voor. En gewoon in geloven wat je wilt, vertrouwen.

5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Ben er mee eens dat we soms teveel willen plannen, maar we moeten ook wel een beetje ivm de KID... dus het spontane zwanger worden zit er sowieso niet in bij ons en dat maakt alles sowieso al wat meer 'gemaakt'.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Reizen had ik ook nog wel graag gedaan, maar goed. Dat kan of met kinderen of later als we echt groot zijn :rolleyes:

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik snap jou vrouw wel @Narcisje.
    Wij zijn in iets meer dan een half jaar 2x verhuisd. Als het aan mij had gelegen zou ik het ook in een keer goed gedaan hebben. Zonder al die rompslomp. Wat een gedoe zeg. En aangezien jullie genoodzaakt zijn om in de sociale sector te moeten huren, zou ik meteen voor een koophuis gaan.
    Sociale huur is echt duur, en je gooit eigenlijk gewoon geld in een putje. Waarschijnlijk ben je met de nu nog lage rente minder in maandlasten kwijt als je koopt.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wij hebben een huis gekocht toen ik 30 weken zwanger was van de eerste. We hebben een tweede huis gekocht toen de jongste 10 maanden was en als nummer 3 geboren is willen we weer een nieuw huis. Blijkbaar kopen we bij elk kind een huis :roflmao:
    Maar goed, je kunt dus prima nog kopen als er al een kind is.

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Maar des te meer reden om het kopen van een huis niet te laten afhangen van wanneer je zwanger wordt. 'gewoon' kijken wanneer je zwanger wordt en los daarvan kijken wat er qua huizen op je pad komt, zou ik zeggen.

Narcisje, Sunny37 en Athina vinden dit leuk.
  10. Sunny37

Sunny37 Actief lid

11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw

Dat kan ik begrijpen. Wat je ook misschien kunt onderzoeken is wil ik graag zekerheid? Controle over gebeurtenissen? Of kan ik het loslaten en de eerste stap nemen?
    Veel succes en vertrouwen:thumup: liefs

11. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    784
    113
    Wij woonden in een vrije sector huurappartement van 65 m2 waar we eigenlijk geen kinderen in wilden krijgen. Omdat we toen niet konden kopen i.v.m. tijdelijke contracten en niet langer wilden wachten toch zwanger geraakt. Eigenlijk omdat 1 kind prima kon, er waren immers 2 slaapkamers, ruim balkon etc. Was ook echt prima te doen. Na een jaar opnieuw zwanger van nummer 2, nog steeds geen mogelijkheid om te kopen i.v.m. aflopend contract vlak voor zwangerschapsverlof en eigenlijk ging het met 2 kinderen ook nog wel prima (dochter bij ons op de kamer). Nu vorig jaar gekocht en wonen nu in een eengezinswoning met tuin. Heerlijk in vergelijking met eerder qua ruimte, maar onze instelling dat kinderen (laat staan twee!) in ons oude huis niet konden, nee hoor. Ik zou het er dus zeker niet om laten! Ook met kinderen kun je 'gewoon' nog een huis kopen. Wel een goed idee om even proefberekeningen te maken qua wat opvang etc zou gaan kosten zodat je een idee krijgt van wat je overhoudt.

Narcisje vindt dit leuk.
  12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    #52 Mythique, 23 mei 2018
    Laatst bewerkt: 23 mei 2018
    Maar hoe oud zijn jullie dan? Dat is op zich natuurlijk ook wel relevant... het maakt nogal een verschil of jullie (of iig degene die zwanger gaat worden) 23 of 43 zijn.

Ik denk namelijk ook dat dergelijke bezwaren betekenen dat ze er misschien nog niet helemaal klaar voor is. Dus zijn jullie 23 dan zou ik zeggen, geef het nog wat tijd, spaar nog even door.

13. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Ik ben bijna 29 en ik ga zwanger worden. Bij een evt tweede kindje wil mijn vrouw zwanger worden, zij is 3 jaar jonger.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Misschien heb je het wel gezegd hoor, maar wat is de verwachting wanneer jullie wel een huis kunnen kopen? Is dat een jaar of 5 jaar of...?

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Onze beide jobgens zijn geboren in een huurhuis en nu al 2 jaar een eigen koophuis ondertussen. Ik werk niet en mijn man heeft een gewone arbeiders baan. Het kan dus prima.

Narcisje vindt dit leuk.
  16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Ik hoop binnen 2 jaar. Aangezien de k.k volledig zelf betaald moeten worden en er waarschijnlijk ook nog wel wat aan het huis moet gebeuren hebben we wel een aardig spaarpotje nodig.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Stel ivm kosten voor een kindje moet je een jaar langer sparen omdat dat minder hard gaat. Dus 3 jaar.
    En je gaat nu de molen in voor een kindje en het lukt zo ongeveer gelijk, we denken natuurlijk positief :), dan heb je volgend jaar een baby. Dan zou je 2 jaar nog met een baby in het appartement zitten. Zou dat voor jullie acceptabel zijn?
    Of bijv de middenweg, je wacht nog een jaar, beetje een compromis tussen jou en je vrouw ;)
    Of je wacht nog 2 jaar en begint dan, hoe voelt dat voor jou?

Persoonlijk vind ik het te overzien een kind in een appartement, maar goed, dat zegt natuurlijk niets over jou en je vrouw, daar zul je zelf toch samen uit moeten komen.

Stier86 vindt dit leuk.
  18. Ziggi

Ziggi Bekend lid

8 feb 2017
    926
    344
    63
    Vrouw
    Hier ook op een appartement met 2 kids.
    We hebben nu pas een huis gekocht en de jongste is bijna 2.

Het gaat dus prima! Zo'n kindje heeft nog niet zo veel nodig. Hier slapen ze zelfs op dezelfde kamer.

Maar straks in het nieuwe huis hebben ze een eigen slaapkamer :thumup:

Deel Deze Pagina