eerste 5 / 6 weken van de zwangeschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jyll, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    hallo hallo..........

ik zit nu in mijn 5de week van de zwangerschap! bijna 6 en nu vroeg ik me het volgende af:

ik heb wel last van zeurende buikpijn maar dan ter hoogte van je navel maar dan wat meer naar de zijkant!
    ooit is het ook nog wel hoger dat ik het voel......ik heb verder weinig klachten ben niet misselijk, hoef niet vaak te plassen enz.
    daarom maak ik me wel druk of het wel goed zit!
    ik hoop natuurlijk dat ik wat meer zwangerschapskwaaltjes krijg (dat is voor mij toch wat meer een bevestiging)

waar ik me nu erg druk om maak is de buikpijn die ik voel (niet erg hoor, maar gewoon zo'n zeurende pijn) ik heb er gelukkig geen bloedverlies bij!

wat zal ik blij zijn zeg als de 12 weken om zijn, dit is voor mij de eertse zwangerschap en ik merk dat ik me echt lekker druk kan maken om hoogstwaarschijnlijk helemaal niets. morgen naar de huisarts.....
    maar kunenn jullie mij tot die tijd geruststellen?

thanks -x- Jyll

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je het niet vertrouwd die pijn dan kan je altijd de vk bellen daar zijn ze voor.

kwa kwaaltjes wees blij dat je ze niet hebt ik had alleen erge pijnlijke borsten en verders had ik nergens last van.
    geen kwaaltjes wil niet zeggen dat het mis is.

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoi Jyll!

Ik ben ongeveer even ver als jij, maar ik voel ook bijna niets. De dokter vroeg of ik merkte dat ik zwanger ben aan mijn borsten ofzo, maar eigenlijk merk ik weinig anders dan anders :oops:.

Ik voel me er ook wat onzeker door en zal blij zijn als ik inderdaad wat verder ben! Maar ja, als je verder niet echt veel pijn hebt, of bloed, dan zal het wel goed zijn toch?

Groetjes,

Esther

4. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo

ik heb hetzelfde, zo'n zeurende pijn..
    moet wel steeds plassen maar verder heb ik ook geen klachten, moet morgen voor het eerst naar de HA, ook voor mij is dit de eerste zwangerschap en natuulijk zit ik met veel vragen..

groetjes

5. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    jeetje meid maak je niet te druk hoor! Als je een miskraam krijgt, krijg je juist veel lager pijn, want je baarmoeder zit nu nog ver achter je schaambeen. En dat je weinig klachten hebt geeft niets, ik was de eerste weken niet misselijk (later des te meer) en heb niets aan mijn borsten gemerkt. Goed ik wist niet dat ik zwanger was, maar had ook 0,0 klachten (op de misselijkheid na vanaf week 10 t/m week 16)

6. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    allemaal erg bedankt.....

vind het zo lief dat jullie een ander zo gerust kunnen stellen.
    wat me helemaal geruststeld is dat je een miskraam lager in je buik voelt.
    ik ben zo ontzettend blij dat we zwanger zijn, maar de onzekerheid is gewoon niet fijn.

morgen naar de huisarst en dan hoop ik wat meer te kunnen genieten van het prille begin.

wat vragen jullie zowel aan de huisarts de eerste keer.
    ik weet namelijk zeker dat als ik daar morgen vaaf kom dat ik thuis zit van:
    oh ja dat had ik nog willen vragen, en dat moet ik eigenlijk weten!?

hopelijk kan ik mijn lijstje met jullie tips aanvullen!

-x- Jyll

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

@jyll... die pijn in mn buik had ik ook, en heb ik nog steeds. Werd bij mij uitgelegd, omdat je baarmoeder natuurlijk aan het groeien is.

Tips om te vragen aan de h.a. Tjah niet echt eigenlijk. Meestal zegt de h.a. ook niet echt veel en stuurt je gewoon door naar de vk.

Succes in ieder geval! En natuurlijk nog gefeliciteerd!

8. angeloflove

4 apr 2007
    93
    0
    0
    bij 5 a6 weken had ik ook niet echt klachten alleen wat zeurende buikpijn maar dat zeggen ze dat je baarmoeder groeit ....
    en nu vandaag ben ik 10 weekjes en begin nu pas een last van me borsten tekrijgen maar ben totaal niet misselijk ofzo afentoe alleen heeel erg flauw dat je je even beroerd voelt dan ff iets zoetigs en is het weer weg..
    dus zou zeggen geniet er maar van dat je nog geen kwaaltje heb....

maar GEFELICITEERD en geniet ervan

greetz suuz

9. plientje123

plientje123 Actief lid

20 jun 2007
    117
    0
    0
    Heb ook niet veel klachten gehad hoor, pas vanaf deze week! Maar ik heb vriendinnen die gewoon door de eerste weken heen fietse

plientje

10. tayka

tayka Lid

31 mei 2007
    50
    0
    0
    ass. groepsleider
    assen
    over de vragen tja wat vraag je? ik weet het niet. als je nu met vragen zit is het verstandig om die even op te schrijven zodat je die morgen wel kunt vragen(voordat je ze vergeet). ik ben naar de ha geweest zo van ik ben zwanger. hij meette mijn bloeddruk. en gaf me het telefoonnummer van de vk.
    ik heb verder niet veel klachten gehad. ook niet met mijn andere zwangerschap. alleen wat gevoelige borsten en heeeeeeel vergeetachtig, vandaar ook de tip om even de vragen op te schrijven.

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Ik had en heb af en toe ook een zeurende pijn in mijn buik, lijkt een beetje op menstruatiepijn. maar dan heel lichtjes. Verder heb ik zeer pijnlijke tepels, maar verder ook niks, niet misselijk ofzo. Ik maak me ook zorgen over een eventuele MK, we zijn namelijk al een jaar bezig voor ons tweede kindje. Heb nog nooit een miskraam gehad maar het kan altijd gebeuren. Moet woensdag naar de gyn, dit omdat ik sinds dinsdag weet dat ik suikerziekte heb. Wie weet of ik as woensdag een echo krijg? ben zo benieuwd of ik iets kan zien.

Groetjes,

Deel Deze Pagina