eerste 8 weken echo,,, maar klopt niet volgens berekening

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door isha, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolfje87

Wolfje87 Actief lid

7 jul 2014
    143
    0
    16
    Krijg je alleen 3 echos vergoed? Staat dat in je polis

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier in België worden er ook maar 3 vergoed dacht ik (12 - 20 - 30), hoewel ik vorige week een andere gynaecoloog had en hij dacht dat ze allemaal vergoed worden..
    Nu, ik ga met 15 weken ook een extra pretecho laten doen, gewoon om beebje nog eens te zien en om het geslacht al te weten :D Heb ik wel 30 euro voor over hihi

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat staat in mijn polis, dat heb ik uitgezocht, is bij de basispolis, maar voor 1 Oktober maken we er een gezinspolis van en hopelijk is het dan anders.

4. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje ben benieuwd maandag..ik voel me ook niet missrlijk..wel heel Moe en zwaar verkouden

5. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL

Naja drieka, ik krijg bij elke x bloedverlies een echo maar dat zijn nou niet bepaald de leukste echo's!

Ik had liever een normale zwangerschap gehad en minder echo's die vergoed worden en zelf de pretecho's betalen.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Is er ook een kloppend hartje gezien?

7. jufh

jufh Lid

17 aug 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    echo's op medische indicatie worden als t goed is wel vergoed.

8. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er was geen kloppend hartje te zien..maandag weet ik meerl

9. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is eigenlijk mijn verhaal: 18 juni was de eerste dag van mijn nod,, en ik heb een cyclus van 34,, mijn innesteling was 13 juli,, en 17 juli had ik mijn eerste zwangerschapstest van de action gedaan en werd duidelijk zichtbaar,,

nu is mijn vraag tot heden hoeveel weken zwanger ben ik dan,, ik bedoel als je vanaf de innesteling berekent tot vandaaag dan ben ik nog geen 6 weken of klopt het niet,, graag hoor ik jullie mening erover,, ik zit er namelijk heeel erg mee en aanstaande maandag heb ik mijn tweede echo om te kijken of het echt gegroeid is of niet

10. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ervan uitgaande dat je 17 juli 4 weken was met je positieve test dan zou je nu toch ruim 8 weken zijn. Zeg maar 8 weken als je erg vroeg hebt getest. De eerste twee weken van je zwangerschap krijg je namelijk 'cadeau'

Succes maandag!

11. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    En ik denk dat je bedoelt dat 18 juni de eerste dag van je laatste menstruatie was?

12. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje julia ben heel benieuwd maandag

13. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja klopt 18 juni was de eerste dag van me menstruatie

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je rekent vanaf je eisprong (als je die zeker weet) plus 2 weken. De rekenmethode vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie werkt alleen als je keurig 28 dagen bent en dat ben jij niet, afgaande op je vorige cycli.

Ik wil je niet te hard vallen, maar je innesteling kun je niet zeker weten. Je eisprong zou je kunnen weten als je ovulatietesten gedaan hebt (of als je zoals ik een punctie hebt gehad). Omdat jouw gegevens zo onzeker zijn hangt het nu echt van de echo's af.

Maar als ik een inschatting zou moeten doen... Een hele duidelijke zwangerschapstest op 17juli zou mij doen denken dat dat zo ongeveer je NOD zou moeten zijn. Ervan uitgaande dat de meesten op of rond NOD zo duidelijk testen. Dan zou je toen dus 4 weken zijn geweest. Als ik dan doortel, dan zou je nu meer dan 8 weken moeten zijn, namelijk morgen 9 weken. En dan had je echt een betere echo moeten hebben. Ben ik bang. Rond die termijn had het vruchtje 1.6cm moeten zijn en had je zeker een hartje moeten zien.

Dat is natuurlijk helemaal niet wat je wilt horen. En ik hoop dat maandag blijkt dat het allemaal goed zit. Dat je gewoon veel korter zwanger bent. Dat verklaart natuurlijk niet die positieve test op 17juli, maar als je maandag goed nieuws krijgt, dan geeft dat niets.

15. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje hilly ik hoop echt dat ik maandag goednieuws krijg,, maar ja ik accepteer tegelijk ook wel dat het niet goed is,, ik voel me ook niet misselijk vanaf begin niet wel heel verkouden en moe geen eetlust

16. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou echt mensen heeeel bizar hierzo

17. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben vandaag geweest en blijk ik ben 6 weken zwanger

18. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoals jullie mijn verhaal hebben gelezen zou ik volgens mijn berekening 10 weken zwanger moeten zijn en ben vandaag geweest we zagen een vrchtje van 6 weken met een kloppend hartje,, ik vroeg de verloskundige maar dit kan toch niet volgens mijn berekening..volgens haar zegt ze dat ik meschien een cycles heb gemist en zij vond het ook heel bizar... over 3 weken weer een echo ben heel benieuwd

19. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is de foto nu

Bijgevoegde bestanden:

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @drieka: wanneer een vk of gyn extra echo's maakt, dan worden die ook gewoon vergoed hoor, bij mij in elk geval. Dan valt het gewoon onder verloskundige zorg. Pretecho's moet je wel altijd zelf betalen.
    Ik heb een hele fijne vk, die maakt standaard 7 echo's tijdens de zwangerschap:) die worden gewoon allemaal vergoed.

@isha: fijn dat er nu wel een kloppend hartje te zien was! Maar vreemd met je berekening. Op de dag dat je positief testte had je dan eigenlijk niet eens een eisprong gehad:(
    Hopelijk is de kleine uk over 3 weken weer goed gegroeid!

Deel Deze Pagina