20weken echo, geslacht wel of niet weten?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sisa, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi allemaal,

    Over 6 weken heb ik de 20weken echo en ik ben blijkbaar 1 van de weinigen die het geslacht niet wil weten. Het maakt me ook niks uit wat het wordt, als het kindje maar gezond is. Veel mensen reageren heel verbaasd als ze dit horen en zeggen, goh, dat zou ik niet kunnen, het is handig als je het weet etc. etc. Maar ik wil het echt niet weten, integendeel tot mijn man die het wel graag zou willen maar die respecteert mijn mening. Waarom willen of wilden jullie het wel weten of juist niet? Ik ben benieuwd!
     
  2. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wij wil/wilde het wel graag weten.

    Het maakt ons niet uit wat het ooit gaat worden.
    Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik het wil weten, maar zou ook niet weten waarom niet hahaha.
     
  3. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    wij wilde het graag weten omdat we 4 meiden hadden, dus qua meidenkleding hoefde we niets te kopen maar wel voor een knul dus stuk makkelijker, ind de kleertjes van tegenwoordig ook écht voor een jongen/meisje

    groetjes nathalie ;)
     
  4. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik wilde het per definitie niet weten, want ik vind de verassing bij de bevalling helemaal geweldig. Bij de eerste wisten we het niet, maar omdat ons zoontje is overleden wilden we het bij de 2e wel weten, maar meer om voorbereidt te zijn op weer een jongetje.
    En nu wil ik het dus niet weten, al weet ik het inmiddels wel, doordat ik zoveel echo's krijg en het zelf gezien heb.
     
  5. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik wilde het wel weten omdat het voor mij praktischer was, ik sta er alleen voor dus om nu eerst alles in unisex te halen en als de kleine geboren is nog eens geslachtgericht word gewoon te duur voor mij.

    dus ik weet nu sinds kleine 4 weken dat het een jongetje word en ben er dolblij mee!

    voor mij was natuurlijk ook het belangrijkste dat hij gewoon gezond is, ik was ook helemaal niet gefocusd op het geslacht onder de echo, had zoiets van als ze het niet zien kan ik altijd nog een geslachtsbepalings echo laten doen.

    ik vind het heel knap van stellen of moeders die besluiten het niet te willen weten, ik zou ook veel te nieuwsgierig zijn als ik het wel veel breeder had.

    een verrassing is natuurlijk altijd mooi maar ik ben daar nooit goed in geweest ;) haha

    ik kreeg juist heel veel reacties van mensen dat ik het als verrassing moet houden en het veel leuker is als je het niet weet.

    Liefs xx
     
  6. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    wij wilden het ook weten
    waarom? gewoon makkelijker qua kopen en het maakte ons ook niet uit wat het werd.
    ik vind alles in unisex kleding ook niet mooi wel aantal maar niet alles. ik weet al sinds 17 weken dat wij een jongetje gaan krijgen en met de 20 weken echo is dat voor nog eens 100 % bevestigt.
    al was het een meid allebei vinden we leuk zeker na ons voor geschiedenis maakt het hier niets uit alles is welkom
     
  7. fantasy

    fantasy Actief lid

    24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Wij wilden het echt niet weten. Bij de 20 weken echo hebben we de andere kant op zitten kijken. Tuurlijk waren we wel nieuwsgierig, maar we vonden het gewoon leuker pas bij de geboorte te weten wat 't zou zijn. Dat vonden we spannender, want hoe langer het duurt eer je het weet, hoe nieuwsgieriger je wordt en dat vonden we erg leuk.
    En wat de praktische kant betreft, dat vonden we niet erg. De babykamer hebben we neutraal gehouden en zo ook de spulletjes.
    Mochten we in de toekomst nog een kleintje verwelkomen, doen we het precies zo.

    Edit: Oh ja, toen ik zwanger was, werd echt door iedereen gevraagd of we al wisten wat het zou worden. Als we dan nee zeiden kwamer er geregeld verbaasde reacties en zelfs werd er dan ook wel eens gevraagd of we het stiekum al wel wisten, maar niet wilden zeggen! Zucht...
     
  8. Lisje86

    Lisje86 Fanatiek lid

    26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ik wilde het ook eerst niet weten met dezelfde reden als het maar gezond is en toch heb ik gezegd van ja ik wil het weten is toch best handig met inkopen en ja als je hoort wat het wordt is ook best een ervaring :D
     
  9. Truusje77

    Truusje77 Actief lid

    10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Wij willen het niet weten, het kamertje wordt toch neutraal.
    En wat betreft de kleertjes, ik zorg dat ik wat neutraals in huis heb en de rest komt wel als de kleine er is, dan komt toch iedereen met kleertjes aan.
    Ook voor een evenetuele volgende kleine kunnen we dan deze spulletjes weer gebruiken.
     
  10. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij wilde het wel weten, hadden zo het gevoel dat het een meisje werd dat we er vast even aan hadden moeten 'wennen' als het een jongetje was geweest. Ik vind unisex kleding ook niet echt leuk en nu we toch weten dat het een meisje wordt hebben we ook roze hoeslakentjes en gaan we 1 wand roze schilderen.

    Ik vind het juist zo'n leuke tussentijdse verrassing. Als het kindje geboren wordt, vind ik het al verrassend genoeg. Is ze gezond, op wie lijkt ze, gewoon al genoeg om verrast over te zijn vind ik. En ik ben ook veel te nieuwsgierig.
     
  11. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Wij willen het ook niet weten! Moet een mooie verrassing blijven! :)
    Mensen snappen hier ook niet waarom we het niet willen weten, reageren echt verbaasd! :confused: Tegenwoordig wil bijna iedereen het weten volgens mij! En ze vragen wat ik liever wil een jongen of een meisje?! En als ik zeg het maakt me niet uit zeggen ze nou je heb toch wel een voorkeur haha! Nou een voorkeur natuurlijk niet! Het is mijn kindje of het nou een jongen of een meisje is! Ik vind allebei leuk om zoveel redenen! Dus nee ik wil het niet weten en mijn vriend gelukkig ook helemaal niet! :D
     
  12. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik heb bij mijn eerste twee zwangerschappen ook niet willen weten.
    Deze keer had ik echter vanaf het begin al de behoefte om het te weten, waarom geen idee.
    Ik kan nu dus ook gerichter kleren kopen.
    De kamer is eigenlijk best neutraal nog.
    Het belangrijkste is nog altijd de gezondheid van de baby.
     
  13. booky

    booky Fanatiek lid

    26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wij wilden het ook niet weten. Ik was wel super nieuwsgierig maar m'n vriend wilde het absoluut niet weten. Uiteindelijk moet ik je eerlijk zeggen dat ik het super leuk vond om het niet te weten. Vond het zo spannend toen ie op m'n buik lag het toen voor het eerst te zien. Bij een volgend kindje zou ik het weer niet willen weten...
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij Steven wilden we het ook niet weten.
    Alhoewel de het vrouwtje van de 20 weken echo het steeds over stoer had.
    Maar toen niet echt bij nagedacht.
    Bij een evt 2e wil ik het wel weten, waarom gewoon nieuwschierigheid , het verschil tussen het wel of niet willen weten.
    En natuurlijk staat gezondheid op de 1e plaats.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij wilden het niet wetenmmaar bij de 20 weken echo wel, tenminste, ik wel, mn vriend toen ook omdat ik me mond anders toch voorbij praat. Alleen toen wilde ons kleine speklapje het niet laten zien, moest ik alsnog tot 28 weken wachten hahaha
     
  16. Marietje83

    Marietje83 Actief lid

    12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik wil niet weten wat het wordt, mijn man eigenlijk wel, maar respecteerd dat ik het niet wil weten :) Ik vind het juist leuk dat het een verrassing blijft tot de geboorte.
     
  17. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij weten sinds een paar uur zeker dat we een jongen krijgen. Eigenlijk waren we daar al van overtuigd door een voorgevoel dat we al sinds week 11 hebben, en dit was alleen maar de bevestiging. Dat voorgevoel vonden we allebei heel raar, omdat we er altijd van overtuigd waren dat ons eerste kind een meisje zou zijn. Dus om dat onzekere gevoel weg te nemen hebben we een pretecho laten maken. Ik ben echt superblij dat ik het nu weet. Mijn baby heeft nu meteen veel meer 'persoonlijkheid' voor mij....ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Ik zie hem nu al als persoontje (die ook al een naam heeft) in plaats van als een geslachtsloos wezentje.

    En praktisch gezien vinden we het ook gewoon handig...met het oog op kleertjes en het kamertje enzo.
     
  18. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ten eerste gefeliciteerd met je buikje!

    Wij wouden bij de eerste wel weten de drang was er enorm helemaal toen we bij de echo buro waren.
    En we alles zo zagen de kleine bewegen enzo.

    En toen vroeg hij het zouden jullie er voor kiezen om het geslacht et weten?

    wij keken elkaar aan en zeiden ja zeker leuk nou.
    Toen zagen we het heel erg duidelijk hij zei zelf de huisarts: zo dit is een flinke jongen,geschappenheid voor een 30 weken zelfs.
    Een tarzan hahahaahha we moesten enorm lachen,en waren
    enorm blij dat we het wisten.
    Ook omdat we kleertjes kregen van beste vriendin die ook een jongetje had bijna 1 jaar toen die tijd.

    Maar nu twijfelen we,mijn vriend zei dat hij het dit keer niet wilt weten,want dan heb je ook het andere meegemaakt niet weten.
    Voor mij maakt het aan de ene kant niet uit.
    We hebben best veel neutrale baby kleertejs gekochtbij de eerste en gekregen,die hebben we bewaard dus.

    En mocht het een meisje worden koop ik natuurlijk wat roze bij,en bij de kraam visite zouden mensen vast wat roze meenemen hahaahah.

    dus dan heb je ook wel veel dingen roze erbij.

    Baby kamer hebben we al ook neutraal ik denk dat heo ik me nu voel i het hartstikke spannend vind en enorme kick geeft om het niet te willen weten deze keer.

    Als het maar gezon is en ze zijn allebei enorm welkom(strax een tweeling whaaaaaaa moest ff gillen) ze kon het ook niet goed zien zei ze,dus we zien het wel dinsdag,denk het niet maar jah,

    liefs loesmari

    ps: sorry voor endelange lezen :p :confused:
     

Deel Deze Pagina