12 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sjaam, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,

Ik heb a.s. dinsdag mijn 12 weken echo. Ben dan 11w4d zwanger.
    Ik heb met 6w4d ook een echo gehad wegens bloedverlies en die echo zag er prima uit. We hebben het hartje zien kloppen en het vruchtje was goed op grootte.

Nu ben ik zo zenuwachtig voor dinsdag dat op de echo blijkt dat het toch niet goed zit.
    Herkent iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee?'

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik was ook heel zenuwachtig, mede doordat een aantal dagen daarvoor de vk het hartje niet kon vinden en we dus nog helemaal geen teken van leven hadden gehad. Jij hebt dat al wel, dus ik zou me niet zoveel zorgen maken hoor!

3. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Jaa heel herkenbaar! Ik kon niet wachten op de 12 weken echo, zaten 6 weken tussen de echo's en dat leek wel een jaar te duren haha!
    Was zooo bang dat het hartje niet meer zou kloppen of dat er zelfs niks te zien was!
    Maar zie nu :)

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zeker herkenbaar! Ik had het ook met mijn 1e echo rond 12 weken... toen was ik echt bang dat ze zouden zeggen, wat doet u hier mevrouw want u bent helemaal niet zwanger ofzo... En ik heb nu toch echt een eigenwijze dreumes van anderhalf rondlopen ;)

5. Martje1979

Martje1979 Actief lid

6 okt 2008
    119
    0
    0
    Heb ik ook gehad! Met 13 weken zagen we toen een heel beweeglijke uk, als er eenmaal hartaktie is dan blijft het in veruit de meeste gevallen goed gaan, maar ik herken de spanning helemaal.
    SUCCES!

6. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi

Ik herken het helemaal ! Ik heb nu twee echo's gehad, eentje met 7wkn+6dgn en eentje met 10wkn en de 30e heb ik nekplooimeting, dus dan weer een echo en weer vind ik het spannend. Bij mijn eerste zwangerschap, een jaar geleden, kwamen we er bij de 1e echo, die toen met 11wkn gedaan werd, achter dat het kindje gestopt was te leven bij 8wkn+2dgn, dus ik ben als de dood dat het nu weer mis kan gaan en leef van echo naar echo ... maar gelukkig twee keer een hartslag al, dus de kans is altijd groter dat het goed gaat dan dat het mis gaat, maar toch!

Sterkte en geniet van je echo dinsdag ! Het zit ongetwijfeld goed.

Liefs, Dyaan

7. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Ben nog steeds erg zenuwachtig en zal jullie laten weten wat de uitkomst is.

8. sweetnesey

7 nov 2008
    77
    0
    0
    Breda
    Ik moet morgen ook voor een termijn echo.
    Ik heb al een echo gehad omdat ik de vorige keer een lege vruchtzak had en ik was zo bang dat het weer zo zijn maar gelukkig zagen we wat zitten en het hartje zag je ook al kloppen.
    maarja morgen dan ook een echo vind het ook spannend maar ook ecng bang dat er iets niet goed is of ja weet ik het ga mezelf bang maken maar ja ik ga ervan uit dat het goed is.

succes dinsdag laat je het even weten?

9. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hallo, ik heb een vraagje.
    Ben net zwanger en nu heb ik een afspraak gemaakt bij mijn gyneacologe en ik moet pas in week 12 voor mijn eerste echo gaan... dat lijkt me zo lang. Is dat normaal?
    Ik had liever iets vroeger geweest, gewoon al om het hartje te horen...
    Wanneer hadden jullie een eerste echo?

Liefs Nanske

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat is normaal: de termijnecho vindt met 12/13 weken plaats.

11. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Heb dan toch naar de gyneacologe gebeld en gevraagd om iets vroeger dan 12 weken te mogen komen... Wil gewoon het hartje al eens horen, dan ben ik gerust. En ik mag nu op 8 weken al komen... Joepie! Ben zo benieuwd... :)

12. LoveMeGirl

20 dec 2008
    46
    0
    0
    Ik heb het ook gehad, de eerste zat waarschijnelijk al nie goed ik was 7 weekjes zwanger toen ik het in de wachtkamer van de verloskundige verloor ...
    ik ben vlak daarna dus van grote schrik weer zwanger geraakt van de zelfde (ex) vriend dat door een verwaardeloosde urine weg infectie, ik was bang het kwijt te raken terwijl ik dubbelen gevoelens had
    ik ben nu inmiddels morgen 23 weekjes!
    voel het al schoppen, bewegen enz & alles zit der op & der aan ..

veel suc6 er mee voor de meiden die nog de 12 / 13 weekjes motten passeren ;)

13. LoveMeGirl

20 dec 2008
    46
    0
    0
    hallo

ik mocht bij de Verloskundige al meteen komen, heb 3 ego's, van verschillende datum's voor de 12 weken laten maken .. dat is dus bij ieder verschillend denk ik ...
    bij de verloskundige waar ik zit doen ze ook nie moeilijk als je bang ben ofzo dan ken je echt komen als het nie gaat & ze stellen je goed gerust ..

14. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben gister geweest en alles was goed.
    Heel leuk om je baby te zien bewegen en om te horen dat het er allemaal voor zover ze kon zien goed uit ziet. Wat een opluchting zeg!

Fijne dagen allemaal. Geniet ervan.

Deel Deze Pagina