Zoon loopt op zijn knieën

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lizzza, Mar 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizzza

Lizzza Actief lid

Jul 23, 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand tops voor mij?
    Mijn zoontje (17mnd) loopt al vanaf 13maanden op zijn knieën. Hij wordt hier steeds beter in en rent er zelfs op.
    Hij loopt alleen op zijn voeten langs meubels. Ook aan onze handen wil hij niet lopen.
    Ik probeer hem op een speelse manier te stimuleren om op zijn voeten te lopen maar hij wordt al snel driftig.
    Over een maandje moet hij weer naar het cb en dan wordt hij waarschijnlijk naar de fysiotherapeut doorverwezen. Dit vind ik verder prima hoor maar ik vroeg me wie ook ervaring heeft met een knie-loper
    En of iemand tips/oefeningen heeft om het los te lopen te stimuleren.
    Groetjes Liza

2. Misschien heb je dit allang geprobeerd, hoor.... Maar misschien een loopwagen kopen dat hij wel steun heeft? :)

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik zei wel eens dat onze jongste zo ongeveer alle manieren van voorbewegen ging uitoefenen voor hij wou lopen.

Van begin af, in deze volgorde;
    Rollend door de kamer, tijgeren, kruipen, billen schuiven, op de knieen lopen en erna pas aan de hand lopen en loslopen.

Wat bolkje zegt, achter een loopkar proberen. Probeer op de voeten staan te stimuleren door te belonen, met woorden. En uit te lokken.
    Staat hij goed op zijn voetjes?

4. prsclla

prsclla Lid

Jun 30, 2014
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 13 maandjes maar "loopt" al zo'n 4 maanden op haar knieën. Gevolg hele droge en stukke knieën. Langs de meubels loop zij ook gewoon prima en met haar loopwagen of al het andere wat zij kan schuiven gaat zij ook heel de kamer door.
    Kan je helaas niet helpen maar ben wel heel benieuwd naar ervaringen van andere moeders die ook een kleine knie-loper in huis hadden.

5. Lizzza

Lizzza Actief lid

Jul 23, 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij weigert achter een loopkar te lopen. Heeft hij nooit gedaan. Hij is nu ook al vrij lang en een loopkar is inmiddels veel te laag haha. Maar ik oefen regelmatig met een stoel. Dat vindt hij soms wel leuk. Hij staat goed op zijn voeten. Staat vaak ook los maar zodra hij gaat lopen,zakt hij door zijn knieën.
    Hij was ook laat met kruipen dus het komt vast wel goed. Ik wil gewoon graag dat hij gaat lopen Haha. Bijna iedere dag vallen er gaten in zijn broeken. Vooral als hij buiten speelt. En hij wordt zo zwaar om te tillen ( en ik heb een zwakke rug)
    Hij begrijpt goed wat ik bedoel met op de voetjes lopen en ik benader hem heel positief. Maar het is een karaktertje en laat zich niet inpakken met een beloning helaas! Haha
    Ach ja, ik zal gewoon geduld moeten hebben vrees ik.😬
    Maar mocht iemand de gouden tip hebben, ik hoor het graag😄

6. Lizzza

Lizzza Actief lid

Jul 23, 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook😆

7. Ik kreeg trouwens van iemand ook de tip om ons zoontje een speeltje in zijn hand te geven. Dan denken ze dat ze iets vast hebben en gaan ze lopen, is de theorie althans. :p Hier werkte het wel in elk geval ;)

8. Lizzza

Lizzza Actief lid

Jul 23, 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    [QUOTE
    Kan je helaas niet helpen maar ben wel heel benieuwd naar ervaringen van andere moeders die ook een kleine knie-loper in huis hadden.[/QUOTE]

Ik ook😆

9. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    had ook een knieloper, gaat vanzelf over ;) niet druk om maken.
    waarschijnlijk gewoon nog wat te onzeker. onze dochter heeft het ook heel lang gedaan en toen ze het opeens durfde en zich stevig genoeg voelde ging ze normaal lopen.

10. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier hadden we ook een knielopertje! Ook aan de hand lopen wou ze niet en kon echt supersnel vooruit op haar knieen.
    Wat gek dat het cb je al wil doorsturen, hier vertelden het cb mij dat ze er vertrouwen in moest krijgen en dat op de knieen lopen lekker safe en dicht bij de grond is. Als ze met 2 jaar nog niet los zou lopen, zou ze doorgestuurd worden.
    Was allemaal niet aan de orde, opeens liep ze los!

11. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ons buurjongetje deed dit ook. Volgens mij was hij ruim 1,5 toen hij echt ging lopen. Uiteindelijk ging hij vanzelf. T was gewoon de onzekerheid en angst om pijn te doen. Nu is hij nog wel "traag" in het leren van nieuwe dingen zoals fietsen op zijn driewieler. Dus motorisch gewoon niet zo'n ster maar met praten 8is hij echt super snel.

Share This Page