Onzekerheid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bie27, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bie27

Bie27 Nieuw lid

22 mrt 2014
    1
    0
    0
    Rilland
    Hallo,

Ik zal me zelf even voorstellen:
    Ik ben Peggy, 34 jaar en ik heb zelf POCS en een verstopte eileider en mijn man heeft verminderde vruchtbaarheid.

Dat is ook de reden waarom wij inmiddels in het traject van de vruchtbaarheidsbehandelingen terecht zijn gekomen...
    We zijn daar (IUI) met frisse moed aan begonnen maar al snel sloeg dat om.

Ik ben gestart (zoals velen) met clomid (wat word ik daar misselijk van zeg) en de gebruikelijke injectie voor de inseminatie. Nou dat heb ik er voor over dus daar gaan we niet over klagen...
    Pas op het moment van de inseminatie sloegen de twijfels toe... die werd namelijk afgeblazen omdat er niet voldoende zaadcellen waren om daarmee door te gaan... jammer maar helaas onverrichter zaken terug naar huis. Er volgt nu nog een poging en als het dan niet lukt dan gaan we rechtstreeks door voor de IVF.

Maar het probleem is nu dat ik niet meer uit me zelf menstrueer... ik neem dus pillen voor de eisprong te bevorderen en nu dus ook weer pillen om de menstruatie op te wekken...

Zou dat het gevolg zijn van de clomid? :( Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Groetjes ;)

2. pippeke

pippeke Niet meer actief

Nee dat is de pcos. Ik heb het ook. Ik heb geen eigen cyclus. Mijn langste cyclus was rond de 150 dagen. Afgebroken door pillen anders was ik nog niet ongesteld geweest denk ik.
    Dus hetzelfde als jij. Medicijnen nodig om een ei te krijgen, eisprong te hebben, en ongesteld te worden. Ik weet niet of ik zelf ongesteld zou worden uit mezelf als ik een eisprong gehad heb. Ik heb alle sterktes clomid gehad maar dat sloeg niet aan. Dus aan de provera om ongesteld te worden. Nu met gonal injecties een ei gekregen. En toen een positieve test maar is nu een mk.

Sterkte met de hele mmm toestand.. het is niet niks. X

3. Miss A

Miss A Lid

18 feb 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook PCOS en man verminderde vruchtbaarheid. Jouw verhaal komt me dan ook heel bekend voor. Tijdens de tweede ronde met clomid werd het afgebroken ivm de slechte zaadkwaliteit. We zijn nu gestart met ICSI.

Het uitblijven van je menstruatie is inderdaad een oorzaak van PCOS. Ik hoop dat jullie niet aan de IVF behandeling toe komen, maar mocht dat wel zo zijn dan wordt sowieso je eigen hormoonhuishouding stil gelegd d.m.v. decapeptyl. Vervolgens weer verschillende medicijnen om de follikels te laten groeien en eisprong op te wekken e.d. Dus dan is het niet erg dat je van jezelf geen menstruatie hebt, zijn ook weer medicijnen voor... Ik ben nu ook weer aan de provera (helaas).

Veel succes.

4. Nou.. Stimuleren, een grote follikel hebben, pregnyl zetten (waardoor die follikel sowieso springt) en dan niet ongesteld worden, vind ik toch vrij vreemd hoor.. Als je door je PCOS niet menstrueert, is dat omdat er geen follikel doorgroeit en er dus ook geen eisprong is. Gezien er deze keer een eisprong geweest moet zijn en er BMS is opgebouwd, lijkt het me dat TS gewoon ongesteld zou moeten worden..

Wat zegt je arts erover?

5. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik sluit me volledig bij Shaddixxx aan, er zijn immers follikels gegroeit.. bms is ook gegroeid. Alleen de iui is niet door gegaan, dus zou je omstreeks 14 dagen na de eisprong ongesteld moeten worden ?

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    mmmmm bij clomid springt het eitje niet altijd hoor...
    Ik heb ook wel eens een ei gehad zonder menstruatie. BMS was superdun tijdens de clomid.

Ligt er ook aan of TS pregnyl heeft gehad.. Eitje kan ook doorgegroeid zijn als een cyste.

Hoe dan ook.. Heel succes bij je volgende poging.

7. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ze heeft Pregnyl gebruikt.. dus kun je wel aannemen dat er een eisprong heeft plaatsgevonden, Het kan echter ook zo zijn dat de progesteronwaarde te laag is en dat er geen goede eisprong heeft plaatsgevonden ? maar dit is alleen door bloedonderzoek vast te stellen.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik had van mezelf geen cyclus dus het kan gewoon zo voorkomen,. Clomid VEROORZAAKT dat niet. :)

Deel Deze Pagina