7maanden bezig en 7 maanden teleurstellingen

Discussion in 'Zwanger worden' started by kimsasjel, Jul 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimsasjel

kimsasjel Actief lid

Mar 10, 2013
    381
    0
    0
    schiedam
    Hi dames,

al realiseer ik mij heel goed dat voor veel vrouwen 7 and een schreintje is, duurt dit voor mij een eeuwigheid.
    Ik zou zo graag mn gezinnetje willen verblijden met een 3e telgje. Maar volgens mij heeft er iemand andere plannen. Iedere maand ben ik weer intens verdrietig en boos. Boos dat ik niet meer kan voldoen aan mijn wens.

Nu vraag ik mij af of het helpt, ovulatietesten te gebruiken. Nog nooit gebruikt. Ben eigenlijk ook van mening dat het uit liefde moet en niet uit we moeten nu want de test. Pfff zo frustrerend.
    Mijn moederhart bloedt iedere maand weer mee :(

Sorry even een klaagzang vol tranen.

Liefs kim

2. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je gedachtengang, maar is het niet juist uit liefde voor jezelf, je partner en je gezin om op het juiste moment te proberen een kindje te verwekken?

Houd je je temperatuur al bij? Dat geeft nog meer inzicht dan ovulatietesten (alleen dan achteraf, je mist je eisprong dan die ene maand, maar krijgt wel inzicht in je cyclus).

Veel van de dames hier gebruiken FertilityFriend.com. Ik ben daar zelf ook erg blij mee. Misschien wat voor jou?

3. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

Apr 12, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je frustatie wel, maar meid... 7 maanden... Dat is echt nog niet zo gek lang om bezig te zijn hoor..! Hou in je achterhoofd dat zwanger worden een WONDER is, en dat je daar zelf maar bar weinig over te zeggen hebt wanneer en OF het gebeurd. Ovutesten en temperaturen kan, maar zelf dat geeft geen garantie (al weet je dat zelf vast ook wel ;) ).
    Hou je hoofd koel en kijk naar je 2 kindjes. Er zijn mensen die dat niet eens gegund is.

Sorry als ik misschien wat bot overkom (dat is namelijk echt niet mijn bedoeling), maar ik kan er persoonlijk best slecht tegen dat mensen al zo snel gefrustreerd kunnen raken als het niet meteen lukt.

Ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt! :)

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je kunt temperaturen en ovutesten gebruiken. Dan kun je klussen op je vruchtbare dagen. En zeven maanden valt echt erg mee hoor. Probeer je gedachten te verzetten en dan zul je zien dat het heus goed komt. Het is al twee keer gelukt, dat lukt een derde keer ook wel.

5. kimsasjel

kimsasjel Actief lid

Mar 10, 2013
    381
    0
    0
    schiedam
    weet je wat zo frustreert, heb bij de gyn nog niet zo lang geleden alles late checken. ze zei je ben zo vruchtbaar als wat en je zou nog 100 kinderen kunnen krijgen als je wil. bij mijn zoon was ik door de pil heen al 12 wk zwanger en bij mn dochter was ik ook al een maand zwanger door de pil, dus dit lijkt echt een eeuwigheid...
    sorry als ik overhaast ben maar de hoop naar een kleintje is mega groot

tnx voor de reacties

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik snap dat het zo voelt, maar dat is niet zo. Haal de focus eraf en laat t los. Voor jezelf is dat veel beter, en als de gyn zegt dat het allemaal kan dan heb je gewoon de afgelopen keren domme pech gehad. De kans is 15/20% elke maand he? Dat is erg weinig!
    Wees gelukkig met de kinderen die je hebt, dan komt de derde vanzelf wel

7. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

Apr 12, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1!

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Nou ik ben het volledig met je eens, als ik zeven maanden had moeten wachten was ik knettergek geworden!
    Dus ja! Temperaturen, ovulatiesticks gebruiken en op het juiste moment seksen! Succes!

9. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik ken het gevoel, (3jr verder nu) probeer er niet te veel op te focussen, onbewust is het elke keer toch weer stress, en dat is niet goed.
    oja en sex omdat het op bepaalde dagen en tijden moet werkt ook niet , het moet echt vond ik,
    ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten,

10. kimsasjel

kimsasjel Actief lid

Mar 10, 2013
    381
    0
    0
    schiedam
    dank voor alle reacties...hoop ook dat t snel,zo mag zijn. ben toch al 28 en wil niet meer na mn 30e hahahah

11. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen, al is 7 mnd idd niet zo lang.. Sommige doen er jaren over of is het nooit gegund, maar dat weet je zelf ook wel :)
    Ik heb na 5 mnd zonder ovutesten/temperaturen etc. de digitale testen van CB gekocht.. Direct een smiley en gaan klussen. Die maand ook zwanger geraakt, maar dit zal natuurlijk best toeval kunnen zijn. Voor mij werkte het iig goed! Het was nog een vluggertje ook en dan was het maar kindmaakseks, ik heb er niet zo'n probleem mee, want de liefde is er zowiezo wel. Je wilt toch klussen op je vruchtbare dagen neem ik aan.. En als je echt heel graag wilt dan maak je vast wel zin. Succes!

12. kimsasjel

kimsasjel Actief lid

Mar 10, 2013
    381
    0
    0
    schiedam
    tja linnepin daar zit natuurlijk echt wat in. weet je misschien moet ik ze maar gewoon gaan halen....

13. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    Je kunt het gewoon proberen toch? Voor de ene werkt het wel, en de ander vindt het helemaal niets.. Zo kun je iig wel je vruchtbare dagen vinden! En vinden jullie het helemaal niets, dan gooi je ze gewoon weer aan de kant!

14. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    7 maanden is opzich niet lang maar voor de een is het langer als voor de ander. Ik heb expres in het begin mijzelf nog niet te druk gemaakt, ik zag het wel er staat gemiddeld 1 tot 1.5 jaar voor. Het wil absoluut niet zeggen dat er wat mis met jou is! Iedere maand heb je 10% kans dus ik denk wel dat het binnenkort raak zal zijn voor je! En mijn gynaecoloog heeft ook gezegd dat als je er teveel mee bezig bent het dan ook niet lukt. Enige tips die ik je kan geven is om de dag vrijen met een kussen onder je billen en 10 minuten blijven liggen en als je glijmiddel gebruikt of olie kijk dan goed of deze niet zaaddodend is! Veel succes ermee en probeer er vooral van te genieten!

15. cybell

cybell Niet meer actief

Snap je gevoel volledig... ik duim voor je dat je wens snel in vervulling mag raken.
    Dikke digitale knuffel voor je!

16. cybell

cybell Niet meer actief

17. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ovu testen gebruiken idd!

7 mnd valt best mee hoor....

Gerichter klussen en niet. Teveel stressen!

18. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Oké weer wat geleerd, mijn gyn verzekerde echter 10-15%. Maar dit zijn maar cijfers dat is relatief, de een is binnen een maand zwanger de ander duurt het gewoon even wat langer. Ik zie in jou banner dat je al een hele poos bezig bent en verschillende behandelingen hebt gehad, daar vallen de 7 maanden natuurlijk bij in het niet! Wat heftig zeg!
    Ik hoop van harte dat jullie binnenkort gezegend mogen worden met een kindje.

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ik begrijp het ook wel hoor. Als je graag zwanger wilt worden is iedere maand opnieuw een teleurstelling. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt. Natuurlijk is 7 maanden nog niet zo lang, de gemiddeldes liggen idd maar rond de 20% per maand, dus je moet een beetje geluk hebben.

En ja, ovutesten of temperaturen! Misschien time je het wel helemaal verkeerd (had ik ook, gelukkig kwam ik daar in ronde 2 al achter). Alles dat kan helpen is een poging waard, toch?

Share This Page