hoi allemaal, Vandaag hebben wij een eerste afspraak gehad bij de fertiliteitsarts. Het geluk is dat we vandaag (dag 12 van mijn cyclus) precies op het goede tijdstip zijn geweest. Vandaag een inwendige echo gehad (na eerst een hele vragenlijst doorgelopen te zijn). Ik heb een ei en die zal waarschijnlijk morgen of overmorgen springen. ook heb ik een cyste in mijn andere eistok maar dat kan waarschijnlijk geen kwaad, hier hoor ik morgen meer over. We 'moesten' dus vanavond sexen en morgenochtend moeten we terug en dan krijgen we een 'samenlevingstest' en gaan ze kijken of er nog levende zaadcellen in mijn baarmoederslijm te vinden zijn. Het zaad van mijn vriend was 2 maanden terug al getest en dat was allemaal prima! Ik ben dus heel erg benieuwd of de zaadjes wel lang genoeg leven in mij. Nou heb ik een vraag; soms komt er na de sex bijna niks uitgelopen zeg maar (sorry voor de details) maar andere keren loopt het erna wel eruit zeg maar... houdt dit dan in dat er ook niks naar binnen gaat? Toch een beetje een lang verhaal geworden, maar in ieder geval een tip voor iedereen die een afspraak gaat maken: als je weet wanneer je eisprong ongeveer is kijk dan of je net voor je eisprong een afspraak kunt maken! En als wij gisteren avond toevallig gesext zouden hebben dan hadden ze de samenlevingstest vandaag ook al kunnen doen, dus het kan allemaal heel snel gaan! Nou iedereen success met het zwanger worden! Liefs Karin
De dagen dat er bijna niks uitloopt zijn meestal je vruchtbare dagen Dan staat je bmm een stukje open en verdwijnt het dus daarin. Ik moet vrijdag naar de gyn en heb dan net wel of net niet mn ei gehad. Maar hier doen ze geen samenlevingstest. Dat onderzoek levert te weinig info op volgens de boekjes. Maar hoop wel dat ze kunnen zien of mn ei al gesprongen is/op springen staat (als ze al gaan kijken meteen..) Succes met klussen en met de test morgen!
Hoi Dreamer, Wat raar dat ze dat bij jullie niet doen... hier hoort het echt bij het 'stappenplan' en op deze manier kunnen ze zien of je slijm niet goed is of bijv. te zuur voor het sperma om te overleven... zodat het sperma zowieso je eileiders nooit haalt... Ik ben ook wel erg benieuwd! Was wel grappig om mijn ei te zien! Jij ook success met je echo en je eisprong! Liefs Karin
spannend dames ik mag 20 oktober voor de eerste keer ik zit hem wel te bijten hoor.. zo ie zo komt iedereen met zijn partner en ik kom alleen maar het zal wel loslopen ben allang blij dat ik uitsluitsel kan krijgen succes iedereen
Soms komt er ook wat uit met plassen, en dan merk je het minder. Fijn dat je al zo snel terecht kunt met de samenlevingstest. Wij konden het toen ook meteen doen, dan gaat het inderdaad snel.
Hoi Allemaal! Nou vanochtend de samenlevingstest gehad en was allemaal prima! mijn slijm was goed en we hebben zelfs de 'achterblijvende' zwemmers gezien door de microscoop was erg grappig om te zien! De 'goede' zwemmers zitten al hogerop te wachten op mijn eitje! Nou moet ik volgende week nog bloed prikken om te kijken of ik genoeg hormonen aanmaak zodat innesteling kan plaatsvinden. Maar zoals het er nu naar uitziet is alles goed. Wel gaat de arts overleggen of we ipv een baarmoederfoto toch niet gelijk een kijkoperatie gaan doen gezien mijn geschiedenis met een gecompliceerde blindedarm ontsteking. (het kan dus toch zijn dat die cyste komt door eventuele verklevingen) maar gelukkig zit mijn ei aan de 'goede' kant deze maand! Maar ik moet nu eerst mijn ongi afwachten.... Dus duimen en spannend! En Nhene hoe komt het dat je alleen naar de afspraak moet? Mijn vriendje is vandaag ook meegeweest terwijl dat op zich niet hoefde maar dat is toch wel fijn! Het is toch van ons samen! Veel sterkte allemaal! Liefs Karin
omdat me vriend en ik uit elkaar zijn veel ruzie en problemen hebben mij (ons) doen beslissen er niet meer mee verder te gaan. ik geloof dat ik hem wel genoeg kansen heb gegeven. En hij laat ook niet merken dat hij me mist .. ja sinds gister ineens . Belt me nooit belt me ineens 3 keer op een dag .. zal wel een volle bal gehad hebben :S nja ik wil graag toch verder gaan dus zit aan bammen te denken maar dan moet ik wel weten of het uberhaubt zin heeft om het te proberen. probeer al zolang zwanger te raken zonder resultaat ..dat ik er niet meer in geloof dus ik mag van me huisarts alleen gaan en kijken of alles goed zit bij mij.. ze vind me stoer dat ik wil bammen
@pffff, Spannend allemaal joh! En wat fijn dat alles zo snel gaat bij jullie! Ik meot 27 oktober voor eerste keer naar gyn. zit dan paar dagen voor mijn ei (dag 10 van mn cyclus) ,das wel beetje jammer, maar ziekenhuis is erg druk dus was allang blij dat ik de 27e kon komen. Ben benieuwd of je meteen voor kijkoperatie mag! Doen ze altijd bij iedereen een hsg of kijkoperatie?
Hoi Germini! Ja het is zeker allemaal spannend maar ben wel blij dat het tot nu toe allemaal goed is! En in de folder die ik heb gehad raden ze aan om op dag 10 of 12 te komen! Dus jij zit dan ook goed, dan kunnen ze bijv 2 of 3 dagen later nog een keer naar je ei kijken! Aangezien bij ons alles goed is zouden ze normaal gesproken een baarmoederfoto maken. Maar aangezien ik een gesprongen blindedarm heb gehad (dat geeft een grotere kans op verklevingen in de buik) wil de gyn die ik had waarschijnlijk een kijkoperatie doen ipv eerst de foto. (normaal komt de kijkoperatie na de foto). Maandag ga ik nog een keer terug voor een inwendige echo om te kijken of mijn ei ook echt gesprongen is en dan volgende week donderdag bloed prikken om te kijken of het hormoon progesteron hoog genoeg is (dit hormoon zorgt ervoor dat het eitje kan innestelen). En dan is het weer wachten... En als ik ongesteld wordt moet ik het ziekenhuis weer bellen. Wat ik nog wel grappig vond is dat er totaal niet werd gevraagd naar mijn temperatuurkaartje oid. Ik had alles netjes bij natuurlijk, incl overzicht met ovulatietesten maar daar werd niet naar gevraagd! Ik heb al heel vaak gehoord dat ze je dan weer naar huis sturen en zeggen dat je 2 cyclussen moet temperaturen.. Bij ons in het ziekenhuis gaan ze voortaan wel als iemand belt voor een afspraak vragen waar ze zitten in de cyclus zodat ze net voor hun eisprong een afspraak kunnen maken, dat scheelt zoveel tijd! stel dat je een week na je ei zit dan moet je dus alweer 3 weken wachten voor je weer kunt! Nou allemaal suc6 en Germini jij ook voor 27 oktober en maak je niet ongerust want het is mij allemaal super meegevallen en er heeft nog niks pijn gedaan hihi! Liefs Karin
Hoi Allemaal, nou hier nog een berichtje van mij. Vanmorgen nog een keer een echo gehad en het eitje was gesprongen. (Hij was niet meer te zien in ieder geval). Vraag: kunnen ze het eitje niet zien als hij via de eileiders onderweg is naar de baarmoeder? Of hebben ze dan vandaag niet goed genoeg gezocht? Nou donderdag nog bloed prikken en dan volgende week uitslag via telefonische afspraak...ik ben benieuwd...we blijven duimen en hopen! Liefs Karin
Hoi Pfff, Zodra het eitje gesprongen is, kunnen ze hem niet meer volgen. Dat dacht ik ook, maar de fertileitsarts in het UMCG gaf aan dat dat niet kon. Ik heb door een gecompliceerde blindedarm verklevingen gekregen. Leek op de echo een cyste, maar bleek tijdens de kijkoperatie dus verklevingen te zijn. 22 oktober moeten we terugkomen bij het UMCG. Zeg het niet om je bang te maken. Maar meer om je voor te bereiden op wat zou kunnen. Dat had ik niet. Ik dacht dat het allemaal goed zou zijn. Liefs en succes
Hoi Bright, Dank je wel voor je reactie. Ik had me er ook al op voorbereid dat het verklevingen kunnen zijn. Maar bedankt dat je me er aan herinnerd. Ik ben wel blij dat tot nu toe alles goed is maar ik acht de kans ook zeer groot dat ik een kijkoperatie ga krijgen. En is de kijkoperatie bij jou goed gegaan? Hebben ze de verklevingen weg kunnen halen? Ik hoor graag van je! Liefs Karin
Hey Karin, De kijkoperatie is goed gegaan bij mij. Ze hebben zo goed als alle verklevingen losgebrand. Vraag is nu of er nog een vliesje of nog een verkleving over of voor mijn eierstokken zit. Hierdoor heb ik wel een eisprong, maar komt mijn eitje misschien niet in de eileiders. De eerste maand na de operatie was heerlijk. Bijna nergens last van. Alleen met eisprong beetje buikpijn en daarna tot aan mijn ongi niks geen last. Deze maand is het echter weer drama. En mijn regelmatige cyclus is ook foetsie 22 oktober gaan we weer naar het UMCG. Die heeft dan overleg gehad met het Refaja (streekziekenhuis waar ik eerst ben geopereerd). Dan horen we of we een nieuwe kijkoperatie krijgen of dat we nu eerst een half jaar mogen proberen. Hoop dat het bij jou niet zo zal zijn meid. En dat het gewoon allemaal goed is. Hoe lang zijn jullie al aan de klus? Liefs
Hey Bright, Balen dat je nu weer zo'n last hebt en dat je cyclus weer onregelmatig is!.. Hopelijk mogen jullie het eerst zo proberen en is het dan ook raak! Wij zijn sinds vorig jaar oktober bezig, is dus al best lang (al zeg ik het zelf!) Ik hoop zo erg dat we deze maand toch nog spontaan zwanger zijn! maar ik durf er niet te veel op te hopen... Jij heel veel succes met de onderzoeken en het 'klussen'! En we houden elkaar op de hoogte! Liefs Karin
misschien een beetje een domme vraag maar ik neem aan dat je je toch wel gewoon mag wassen/douchen na het vrijen? als je zo'n samenlevingstest moet laten doen bedoel ik dan.
@Karin: Als we de Pendel mogen geloven ben ik in Januari zwanger Zou mooi zijn. Ach en iedere maand is een maand te lang als je probeert om een kindje te krijgen toch? Als ik meer weet, laat ik het weten. @Esther: Je kunt je gewoon douchen hoor. Ze halen slijm uit je baarmoeder. Dus tenzij je inwendig douched is er geen probleem. Liefs aan jullie
Hallo, Bright, als ik het goed begrijp, heb je wel een eisprong, maar kan het eitje zijn weg door de eileider niet vinden. Heb je dan wel een normale eisprong met een temp. verhoging ? Wij zijn doorverwezen naar de gyn. Ik heb een keurige temp. verhoging, keurige ovu testen, zaad van mannetje is helaas niet optimaal. Vermoedelijk moeten zijn zwemmertjes op zwemles en krijgen ze een "tom-tom-behandeling" zodat ze de weg beter kunnen vinden . Tenminste, dat is wat de HA dacht. Maar nu was ik zelf aan het snuffelen op internet en kom ik vanalles tegen over verstopte eileiders. Dat kan natuurlijk ook nog ..... Helaas kon ik nergens vinden, of je dan wel een temp verhoging hebt. Dus vandaar mijn vraag aan jou. Alvast bedankt voor je reaktie en toi toi toi ! Groetjes, Janneke
Hoi Esther, Hihi ik moet zeggen dat ik me hetzelfde afvroeg als jij! Maar ik neem aan dat het geen kwaad kan maar ik heb me voor de zekerheid daarna niet gedoucht wel gewassen natuurlijk! Krijg jij ook een samenlevingstest? Liefs karin
Hoi Bright Sorry zag nu jouw berichtje pas! Nou ik zal voor je duimen dat je zwanger bent dan in januari (misschien nog wel eerder!) En ja iedere maand is inderdaad te lang... de eerste helft tot aan je eisprong gaat wel vind ik,maar die 2 weken daarna...duren zo gruwelijk lang! Maar ja helaas niks anders te doen dan wachten.... Janneke: Sorry ik weet geen antwoord op je vraag... Iedereen heel veel suc6! Ik moet morgen nog even bloedprikken en dan heb ik volgende week een telefonische terugkoppeling en hoor ik hoe en wat...dus weer wachten! Liefs Karin
oh gelukkig dat jij het je ook afvroeg, hihihi Er staat geen samenlevings test gepland maar ik denk dat ik de avond daarvoor wel een klus ga doen, stel dat het dan gelijk getest kan worden dan pak ik die kans gelijk mee!