eerste afspraak fertiliteitsarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pffffff, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

elk moment kan me nod doorbreken en dan moet ik voor bloedtest 2.. heb btw nog geen uitslag gehad van de eerste test :s

2. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Hoi Nhene,

dat is weer even afwachten dan, en wat gaan ze nu nakijken in je bloed, weet je dat? En heb je al een vervolgafspraak staan? (dan zal je daar waarschijnlijk de uitslag wel krijgen). En hebben ze uitgelegd wat ze nog meer gaan doen? (het zogenaamde stappenplan?)

Suc6!

Liefs Karin

3. Mecha

Mecha Niet meer actief

ja ze gaan nu kijken naar me hormoon huishouding zeg maar.. en dan gaan ze met de echo proberen het eitje te vinden en te kijken of de eisprong goed gaat.. daarna gaan ze verder kijken als daar niks gevonden word
    dus eerst de groei van de folikkel en de sprong

4. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Hoi Nhene,

Dat hebben ze bij mij ook gedaan. Nou in ieder geval heel veel suc6 en ik duim voor je! (en voor de andere dames!)

Fijn weekend allemaal!

Liefs Karin

5. Mecha

Mecha Niet meer actief

thanks same here.. ps ben alweer 2 dagen overtijd en had me banner al op 31 dagen ingesteld ipv 28.. ik ben het kwijt hoor eerst 24 dgn toen 28 dgn toen 31 dagen nu zit ik dus alweer op 32..33 dagen

testen zijn negatief.. voel me ook niet zwanger kwa kwaaltjes.. geen borsten pijn
    geen misselijkheid,.. moe heid heb ik chronisch dus is het ook niet.. :S
    ik ben zo lost :(

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

dag allemaal.. nou ik baal als een stekker dat het weer mis is natuurlijk maar goed het is ook positief nieuws.. namelijk stap twee in de onderzoeken

ik ben vanmorgen gegaan voor de 2e bloedprik.. jeetje 6 buisjes :O ik dacht dat lukt nooit en inderdaat
    na 3 buisjes ging me ader al stotteren
    en na 4.5 kwam er niks meer uit... nja gelijk weggestuurd dan kunnen ze meer testen doen met 1 buisje ..piewwww scheelde weer een prik.

Daarna gelijk doorgelopen naar de kliniek.. afspraak voro dinsdag de 11 voor de echo.. ik ben super nerveus en zenuwachtig en ik wil eigelijk dan me M.. mee gaat maar ik heb nog niet verteld dat we weer bij elkaar zijn dus ik weet niet zo goed hoe ik het ga aanpakken. :(
    nja zo ie zo ( ff off topic het was uit tussen mij en M.. maar nu een maand of 1 a 2 verder nogsteeds erg verliefd enzo en veel gepraat besloten het nog een keer te proberen maar dan rustig aan. niet samenwonende dus zoals voorheen maar gewoon appart en een paar dagen per week bij elkaar. tot nu toe werkt het heel goed ).

dusssss. spannend allemaal erg spannend
    denk dat ik M toch meeneem voor als het geen goed nieuws is dan kan hij me in toon houden .. ik ben zo een emotioneel wrak :|

7. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meis,

Wat fijn dat jullie weer bij elkaar zijn en het goed werkt om het rustig aan te doen. Heb je in ieder geval een beetje steun aan elkaar.

Wat vind hij er allemaal van?

Zal voor je duimen meid.

liefs

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

ja hij wilde nooit dat het uitging maar wist ook wel dat het gewoon echt niet goed ging tussen ons we maakte elkaar ongelukkig.. dus hij is ook super blij dat het weer goed is en hij wilt heel graag de pappa worden van mijn kindje
    hij zegt al maanden dat hij me al zwanger ziet rondrennen en kijkt nog steeds mee op al me negatieve testen enzo wel heel lief en fijn ..
    ;)

9. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Nou meid, wat fijn dat het dan nu weer goed gaat.

Succes!

Liefs

10. Mecha

Mecha Niet meer actief

thanks doet me goed.. ipv te horen tja voor hoelang hahah nja super doet me echt goed ;)

11. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Ach, mensen weten altijd heel goed hoe anderen moeten doen en wat ze moeten voelen.

Ik neem aan dat je oud en wijs genoeg bent om je eigen beslissingen te maken toch?

Liefs

12. Mecha

Mecha Niet meer actief

dat is waar.. maar toch is een positief commentaar erg gewenst hihi . ik ben helaas best wel een open boek en ik ben ook een emotioneel ingesteld persoon.. dus uhm ik kan best gaan spuien als dingen niet goed lopen en dan gaan mensen toch een mening vormen
    als je dan openlijk weer van gedachte veranderd wil dat niet altijd even goed overkomen.... haha maar genoeg off topic gepraat haha nog iemand al verder met de onderzoeken?

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoihoi, Ik breek even in. Normaal schrijf ik bij PCO en net begonnen met Clomid. Staat onder vruchtbaarheidsbehandelingen, maar nu zag ik deze staan en even gaan lezen. Ik heb PCO en sinds Jan. gestopt met de pil en een cyclus om de 6 a 7 weken. Ik heb 14 okt mijn eerste afspraak bij de Fer.arts gehad. Heb toen Duphaston gehad om menstruatie op te wekken en nu mijn 1e ronde clomid. Valt dus onder vruchtbaarheidsbeh. denk ik, Maar voelt voor mij nog niet zo. Voor mij is dat om gewoon mijn cyclus regelmatig te krijgen en dan meer kans te hebben op zwangerschap. Ik wil heeeel graag maar sta er ook nog relax in. Vind het nog een een leuke en spannende periode ipv alleen verdrietig enz. Voor mijn gevoel begin ik nu pas.
    Wel al een paar onderzoekjes gehad bij de gyn. als de HSG (wat ik heel pijnlijk vond, maar daar verschillen de ervaringen in) en zaad vriendje helemaal goed. Nu dit even proberen en over een tijdje wanneer ik niet zwanger ben een samenlevingstest.

Nhene; trek je maar niet zoveel aan van anderen. Jullie relatie ging (even) niet goed, maar jij bent er dus over na aan het denken eventueel een BAMmer te worden. Wie weet hoef je dan niet op zoek naar een donnor (mocht een relatie toch niet helemaal werken voor jullie) maar als hij jou ziet als iemand die een goede moeder zou worden en jij hem ziet als een goede vader en seks geen probleem is.... Nou Problem solved! Natuurlijk wel iets om over na te denken. Maar het overwegen waard lijkt mij, mocht het toch niks tussen jullie worden.

Bright; Ik las een stukje terug over de kwaliteit van sperma. Omdat wij wisten dat ik eerst 3 mnd. moest gaan proberen voor we onderzoeken kregen ging ik mij er wat in verdiepen. Mijn vriend was nl. eens uiteten en toen kwam een vader van een collega langs en die is homeopaat en ineens vroeg hij. He proberen jullie zwanger te worden? Dat gaat zo niet lukken ik zie een gele vlek bij je oog (waar weet ik ook niet precies) dus je hebt zinktekort en dan doet je zaad het niet goed. Vriend natuurlijk in shock haha. Van mijn vader hoorde ik dat er een stuk in het NRC ofzo had gestaan (en mijn vader is een gezondheids/sportfreak) dat foliumzuur ook goed is voor de vruchtbaarheid van de man en niet alleen vrouw. Verder in mijn eigen boeken gelezen dat er goede resultaten zijn, bij zwakke zwemmers wanneer ze 1000 mg. vitamine c p.d. binnen krijgen. Omdat ik ETOS zwanger worden slikte en hier dus ook alles in zat, heb ik mijn vriend hier ook aan gezet (vitamines zijn vitamines) Mijn vriend rookt en drinkt ook wel wekelijks een borreltje (of meer). Dit hebben we minstens 2 maanden voor de test gedaan (2 maanden duurt het voor iets invloed heeft op het zaad) en zijn test was helemaal goed.
    Zal natuurlijk niet altijd werken, maar ja het proberen waard toch? Op die manier had ik het gevoel dat we iets probeerden. Succes hier iedereen

14. Mecha

Mecha Niet meer actief

Nhene; trek je maar niet zoveel aan van anderen. Jullie relatie ging (even) niet goed, maar jij bent er dus over na aan het denken eventueel een BAMmer te worden. Wie weet hoef je dan niet op zoek naar een donnor (mocht een relatie toch niet helemaal werken voor jullie) maar als hij jou ziet als iemand die een goede moeder zou worden en jij hem ziet als een goede vader en seks geen probleem is.... Nou Problem solved! Natuurlijk wel iets om over na te denken. Maar het overwegen waard lijkt mij, mocht het toch niks tussen jullie worden.

dat heb ik me ook heel goed bedacht haha
    en ik heb me ook bedacht dat ik extra moeite ga doen om zwanger te worden tot na de onderzoeken.. omdat ik dan ook beter kan zeggen of het werkt tussen ons of niet.. inderdaat ;)
    ennuh stiekem.. eigelijk helemaal niet stiekem want M weet het .. heb ik geowon nog contact met die donor..misschien wel ergens om M ervan bewust te maken dat ik niet op hem ga wachten . ...slecht misschien maar misschien ook zelfbescherming. het leven is voor mij altijd keihard geweest dus dat maakt een mens toch anders

15. Mecha

Mecha Niet meer actief

geen extra moeite moet het zijn he ?!
    hah

16. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Beste allemaal,

Ik wil graag nog even hier vertellen dat ik gisteren de echo heb gehad en het vruchtje zit in mijn baarmoeder! en het hartje klopte ook al! Dus nu kunnen we echt genieten. Ik wilde dit nog even als afsluiter hier melden!

Ik wens jullie allemaal heel veel suc6 met de onderzoeken, het wachten, de uitslagen en hopelijk hebben jullie snel allemaal goed nieuws te melden!

Liefs Karin

17. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    GEFELICITEERD MEID!

Wat ben ik blij voor je dat het allemaal goed is.

Geniet ervan en strooi even wat HCG voor ons ;) .

Dikke kus

18. mijnengel

mijnengel Actief lid

10 mei 2008
    106
    0
    0
    schoonmaakster
    den haag
    hallo allemaal ik was dus gisteren bij de gyn geweest.En die zei dus dat zaad van mijn man goed was.Alleen ze wou nog niet met behandelingen beginnen omdat ik overgewicht heb.En ze begrijpt ook niet waarom mijn menstruatie altijd regelmatig is geweest en nu opeens helemaal weg is gebleven.Dus ze zou overleggen met haar collega`s want eigenlijk moet iemand die overgewicht heeft eerst afvallen voordat ze kunnen beginnen met behandelingen.Maar omdat ze mijn situatie niet helemaal begrijpt wilt ze overleggen of ze kunnen beginnen of niet.Ik word er echt gek van niemand die me kan vertellen wat er aan de hand is.Wie heeft dit ook eens meegemaakt.word gewoon niks wijzer van ze.

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi mijnengel, Vervelend is dat he wanneer ze je geen duidelijkheid kunnen geven en je niet weet wanneer je aan de slag kan. Wel is het zo dat ze vaak mensen met overgewicht adviseren om af te vallen, omdat gebleken is dat mensen dan wel weer een mesntruatie kregen en afvallen de kans op zwangerschap/vruchtbaarheid vergroot. Daarom willen ze dan niet meteen met behandeling beginnen. Dit doen ze vaak ook met mensen die PCO hebben en overgwicht omdat ze dan soms toch weer een cyclus krijgen. Alleen is afvallen makkelijker gezegd dan gedaan, maar ze zeggen dat een klein gewichtsverlies al veel kan schelen. Heel veel succes. Voor jou hoop ik dat ze je snel duidelijkheid geven
    Groetjes

20. mijnengel

mijnengel Actief lid

10 mei 2008
    106
    0
    0
    schoonmaakster
    den haag
    hallo allemaal leonizzie het punt is eigenlijk dat ze niet weten waarom mijn menstruatie opeens weg is gebleven.Maar omdat ik ook last heb van overgewicht twijfelen ze of ze met een behandeling moet beginnen of niet.Ik ben altijd zwaar geweest en heb ook een dochter van 3 jaar bij haar was het binnen 2 maanden al raak.En mijn menstr was altijd regelmatig tot maart van dit jaar is het in een keer helemaal weggebleven en ben ook niet veel aangekomen in korte tijd mijn gewicht is hetzelfde gebleven.en heb ook geen pcos daar dachten ze eerst ook aan maar dat heb ik niet.Ik wacht wel en ga ondertussen ook proberen af te vallen.

Deel Deze Pagina