Fertilitscopie gehad, 1 eileider verkleefd.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Diet, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Ik ben hier helemaal nieuw en wil graag mijn verhaal met anderen delen en judoot gelijk verhalen ook graag horen.
    Ik ( ik en mijn vriend ) zijn sinds januari bezig om zwanger te worden.
    Ik was erg onregelmatig van 30 tot 80 dagen. Uiteindelijk ben ik bij de fertiliteits kliniek beland sinds 3 maand geleden. Ik slik nu sinds 3 maand ook chlomid 50 mg en dit brengt mijn cyclus weer netjes naar de 29 dagen.

Nu heb ik donderdag een fertiliscopie gehad en daaruit kwam de conclusie dat allebei de eileiders verkleefd waren, waarvan ze 1 eileider hebben kunnen doorspuiten met veel kracht en de ander helaas niet.
    Ik heb zo het gevoel dat ik dan zo weinig kans heb om natuurlijk zwanger te worden. denk erg negatief nu! Ik maak verder wel goede eitjes aan, ik zit nu op 6 dpo.

Groetjes dietje

2. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Niemand die mij hier iets positiever over kan laten denken?

3. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    ik ben bij de 1ste zwanger geworden via ivf en bij de 2de spontaan ook met 1 eileider

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 1 eileider kun je zwanger worden. De kansen zijn alleen wel minder. Omdat er verklevingen in het spel zijn is de kans groot dat ook de eileider die ze wel hebben kunnen doorspuiten, niet meer 100% functioneert. De trilhaartjes die moeten zorgen voor het transport van zaadcel en later een eventueel embryo zijn 9 van de 10 keer ook beschadigd. En als je zwanger raakt heb je een grotere kans op een bbz.
    Zo is mij dit alles uitgelegd, nadat ik zelf ook 1 eileider kwijt ben geraakt door verklevingen.
    Uiteindelijk ben ik via IVF zwanger geworden en ben inmiddels weer zwanger van een cryo.
    Er zijn dus zeker kansen, maar de kansen op een spontane zwangerschap is wel minder.
    Succes!

5. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Hallo merah ,, ja het is hard om te horen.
    Ze hebben mij nog niks gezegd over weg laten halen!
    Ik moet het nu eerst nog een half jaar op de natuurlijke manier proberen, met echo's om te kijken aan welke kant het eitje groeit.
    Pas over een half jAar gaan ze een volgende stap nemen.

Hopen dus dat het gewoon op de natuurlijke manier lukt!

Gefeliciteerd met jou zwangerschap ! Mooi hoor!

Gr. Diet

Deel Deze Pagina