Hoi lieve allemaal, Ik krijg van best veel mensen reacties op mijn blog en privéberichtjes. Zo lief, maar ik wil een heel klein beetje afstand nemen van het forum. Ik vind het ongelooflijk fijn hier, maar merk ook dat ik jaloers ben op zwangere vrouwen en die zijn hier nou eenmaal heel erg veel Allereerst: Ik ben vorige week dinsdag teruggekomen van een heerlijke vakantie. Het was heel ontspannen. We hebben elke dag superveel gedaan, maar zo zijn we nou eenmaal en daar krijg je ook energie van. Heel veel gesnorkeld en gedoken, veel rondgereden en gezien. Woensdag had ik een afspraak bij de KMD (kindjesmaakdokter) samen met mijn man. Eigenlijk was dat echt superfijn. Ik heb er nu weer enorm veel vertrouwen in. Ze heeft nog een keer uitgelegd wat PCO nou precies is en heeft me ook nog een keer op het hart gedrukt dat dit bij allerlei soorten vrouwen gebeurde. Ik merkte namelijk dat ik niet meer wist wat nou goed was en wat niet. Ze heeft het mijn man nogmaals uitgelegd en heeft mij op het hart gedrukt om me niet te veel druk te maken om afvallen. Dat was niet enorm nodig (ze steeg meteen in mijn waarde ), maar wel op te letten om niet meer aan te komen. Het vervolgplan is nu zo: Dinsdagochtend 6 juni: Bloed laten prikken op Zika. We zijn op Bonaire geweest en daar heb je de zikamug. Zika heeft 12 dagen incubatietijd en daarom laten we ons pas volgende week testen. We hebben goed gesmeerd met anti-mugdingen en hebben ook allebei niet het gevoel geprikt te zijn, dus ik ga er vanuit dat het goedkomt, maar even voor de zekerheid. Als de zikatest negatief is (en dus positief voor ons), dan moet ik allereerst meteen een zwangerschapstest doen. Als die negatief is, moet ik vijf dagen dydrogesteron slikken, die zal een onttrekkingsbloeding op gang zetten om alles schoon te maken. Na die vijf dagen moet ik wachten op die bloeding. Op de eerste dag van die bloeding begint mijn nieuwe cyclus en bel ik de polikliniek gynaecologie om een afspraak te maken voor een follikelmeting op cyclusdag 10. Op cyclusdag 5 t/m 9 slik ik Clomid. Tijdens die follikelmeting kijken we dan dus hoe ver alles aanslaat en of dit de goede hoeveelheid is (50mg). Ben benieuwd. Heb heel erg veel zin in alles. Kan bijna niet wachten om te beginnen. Ik ben vandaag ook met een diëtiste begonnnen aan een eetschema, speciaal op maat gemaakt voor mij. Zo, nu is iedereen weer op de hoogte Als er weer nieuws is, dan laat ik het uiteraard weten!
Heel veel succes. Hopelijk is de zika uitslag negatief en wordt de zwangerschapstest snel positief. Hopelijk heeft de vakantie jullie beide goed gedaan.
Lieve Pancakes, ik begrijp je gevoel naar zwangeren toe, niet zo lang had ik dat ook. Ik reageer dan ook alleen maar om te zeggen heel veel succes en ik duim voor je.
Ik ken je voorgeschiedenis niet, maar hier ook PCOS Heb nu een prachtig kindje naast me op de bank zitten. Het duurde even.. maar het was het allemaal zo waard! Heel veel succes
Heel veel succes de komende tijd!! Hoop dat de test komende week van de zikamug negatief is en voor jullie dan positief! Heb zelf ook pcos en nu een mooie dochter van 2,5. Ben zelf ook doormiddel van clomid zwanger geworden. Het duurt allemaal even en geeft misschien af en toe stress maar dat is het allemaal waard! Snap heel goed dat je een beetje afstand hier wilt nemen. Het is toch heel moeilijk als je het zelf zoooo graag wilt en maar niet lukt en toch veel andere die zwanger zijn. Oke daar is dit forum ook voor maar kan in jou geval moeilijk zijn.
Nog even 1 "tip": Ik vond Clomid echt de hel. Heel veel hoofdpijn, opvliegers, chagrijnig, "hallucinaties" zoals de arts het noemde.. Achteraf ben ik er te lang mee doorgegaan. De arts zei ook dat ik het veel eerder had moeten aangeven. Dus, als je er last van hebt, op tijd aangeven. Maar ik hoop voor je dat het allemaal meevalt
Wat fijn dat je het weer positief aangaat! Ik snap de pijn van het zien van zwangere vrouwen heel goed, dat is echt heel menselijk en niets om je voor te schamen. Ik heb dat ook zo ervaren toen zwanger worden niet lukte bij de eerste (heeft uiteindelijk 2 jaar geduurd). Ik ben toen uiteindelijk ook zwanger geworden met Clomid (6 maanden moeten gebruiken), bij gebrek aan een eigen eisprong. Ik heb echter totaal geen bijwerkingen van Clomid gehad, dus dat kan ook. Ik wens je veel sterkte en veel geluk toe......
He meis, wat fijn wat van je te horen! Op de 1 of andere manier herken ik mij altijd wel in jou. Wat fijn dat je straks kan beginnen met de clomid. Daar gaan we dan even van uit he, dat die test negatief is. Ik moet 19 juni naar de gyn en ga dan hoogstwaarschijnlijk ook aan de clomid. Dus vind het wel leuk om je te volgen zo. veel succes!