Zelfinseminatie: vervloeien of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door joylikesyou, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joylikesyou

26 dec 2020
    14
    4
    3
    Vrouw
    Momenteel is het nog niet echt aan de orde maar ik ben toch maar alvast allerlei dingen aan het nalezen over zelfinseminatie, mocht het ooit zover komen. Dan ben ik tenminste goed ingelezen.

Ik ben ook wat op andere fora gaan kijken en blijkbaar is er vaak een discussie over of je het sperma moet laten vervloeien of niet.

Als een man zaad uitstoot, is dat wat dikker en in draden. Het is geen lopende vloeistof. Deze brij wordt tot aan de baarmoedermond gekatapulteerd. Door de dikte van de vloeistof hebben de zaadjes een "houvast" aan de vaginawand bij het zwemmen. De brij wordt vloeibaar na een paar minuten, de zaadjes komen los en gaan op weg. Zo heb ik het tenminste begrepen.

Door meteen na de ejaculatie de inseminatie te doen, zit het zaad nog ingekapseld en zou het sperma dus beter blijven "hangen". Het is wel in deze vorm lastiger op te zuigen en naar buiten te drukken.

Als je enkele minuten wacht wordt het sperma waterachtig en is het makkelijk op te zuigen, maar verlies je ook de positieve eigenschappen. Alles loopt er - vanwege het waterige - ook snel weer uit.

Ik weet dat er een aantal experten hier op het forum zitten. ;) Hoe pakken jullie dit aan? Vervloeien of niet? Sommigen lijken te zweren bij de eerste methode, sommigen bij de tweede maar het is lastig om te weten wat nu de grootste zwangerschapskans oplevert.

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.357
    8.864
    113
    Vrouw
    Hier zijn de meningen idd heel verschillend over. Ik heb beide methodes gedaan. Van beide methodes een keer zwanger geraakt. Wat betreft het snelle uitlopen als je het eerst laat vervloeien: er loopt sws een hoop uit. Maar de belangrijkste delen zijn dan al lang omhoog gezwommen. Qua zwangerschapskans is heeft het beide evenveel kans.

3. joylikesyou

26 dec 2020
    14
    4
    3
    Vrouw
    Voor zover ik heb kunnen nagaan weet je dat niet met zekerheid. Ik heb geen enkele studie gevonden die dat bevestigd. Zelfinseminatie is een beetje een blinde vlek in het zwanger worden. Het lijkt wel of de medische wereld de ogen hiervoor sluit.

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Wij hebben toen aangehouden dat in de ziekenhuizen er ook tijd tussen zit. En er zijn ook behandelcentra waar de man thuis de zaadproductie mag leveren als het binnen een bepaalde tijd er kan zijn. Advies is dan om t wel op lichaamstemperatuur te houden.
    Naar mijn weten maakt t dus niet uit. Ik ben bij één zwangerschap door zelfinseminatie zwanger geraakt. De keer dat t raak was, tweede ronde, zat er een langere tijd (20 min.?) tussen t produceren en t insemineren.

5. joylikesyou

26 dec 2020
    14
    4
    3
    Vrouw
    Dat klopt maar in het ziekenhuis worden de zaadjes behandeld voor ze worden gebruikt om te insemineren. Dus toch anders dan een doe-het-zelf inseminatie.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Vervloeien maakt het opzuigen wel makkelijker,je kan t beide proberen. Ene dag vervloeien, andere dag gelijk opzuigen

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    We hebben het destijds toch meer gelezen bij onze zoektocht naar informatie, ook waar het om zelfinseminatie ging. Het zal ergens vandaan komen dat het omschreven werd.
    Ik weet niet meer waardoor precies (is alweer 5 jaar geleden) maar wij kozen er toen in ieder geval wel voor en ik ben toen zwanger geraakt.
    Ik vraag me af of het dus echt verschil uit zou maken, wel of niet vervloeien?

8. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wij hebben niks express laten vervloeien, soms zit er een minuutje of 2 tussen voor ik het inbracht. Het nadeel van zo snel mogelijk inbrengen, is dat je meer lucht meekrijgt. En je moet proberen niet te veel luchtbubbels erin te krijgen. Ik hield het potje schuin en probeerde op die manier dan zoveel mogelijk op te zuigen. Als je het laat staan dan is het veel makkelijker opzuigen, maar was voor mij gevoelsmatig niet goed. Maarr ik weet inmiddels dat je echt op alle mogelijke manieren van zelfinseminatie zwanger kan worden. En wat ik begreep uit je andere topic hebben jullie sowieso daarnaast gewone penetratie. Ik ben nu zwanger en wij hebben de ene dag seks gehad en de andere dag geïnsemineerd, dat 4 dagen na elkaar. Wat ik geleerd heb bij zelfinseminatie, zelf uitvinden wat jullie fijn vinden. Want echt vervloeien of niet er zijn zoveel vrouwen mee zwanger geworden op beide manieren.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik haalde het potje bij donor thuis op, reed een kwartier naar huis met het potje op mijn lichaam. Denk dat inseminatie dus na zo'n 20 a 25 minuten was. Volledig vervloeid en 3x zwanger mee geworden.

10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.737
    7.264
    113
    Vrouw
    Bij reguliere seks zit het er meteen in, dus ik bracht het ook meteen in. Vond het een naar idee het te laten staan. Alsof daarmee de kwaliteit van de zaadcellen zou verminderen. Ben er twee keer vrij snel mee zwanger geraakt.

Deel Deze Pagina