eerste afspraak gyneacoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door miss mimi, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss mimi

miss mimi Actief lid

12 sep 2007
    222
    0
    0
    hallo allemaal

17 jullie heb ik een afspraak bij de gyneacoloog omdat het zwanger worden maar niet wil lukken.
    wat zal er die dag precies gedaan worden en is het verstandig om de eerste keer me vriend mee te nemen?
    heb effe zitten rekenen maar als ik die afspraak heb ben ik waarschijnlijk precies ongesteld.
    maak dat wat uit?en zullen ze een echo gaan maken?

groetjes

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hallo miss mimi

ik ben een maand geleden heen geweest en was ontzettend zenuwachtig aangezien ik ook niet wist wat er ging gebeuren!
    de eerste keer had ik een intake gesprek gewoon even praten over hoe lang je nu gestopt bent met de pil dat je regelmatig ongi bent. wat voor werk je doet dat je al eens eerder zwanger bent geweest enz
    ook hebben ze vragen voor je vriend/man
    dus ik vond het erg prettig dat ik mijn man mee had. de eerste keer had ik nog niet een echo en ik moest eerst wachten tot ik ongi was en dan van de nieuwe cylces dag 13 komen voor een inwendig onderzoek.
    dus als jij dan ongi bent zo wel mooi wezen dan kun je gelijk een afspraak maken voor de 13e dag en ben je niet weer een maand kwijt.
    de keren erna heb ik mijn man niet meegenomen, want voor hem vondt ik het niet een leuk gezicht dat ik daar lag terwijl er anderen bezig zijn met een inwendig onderzoek als je begrijpt wat ik bedoel.
    maar het is aan jou, maar ik zou wel de eerste je vriend/man meenemen

liefs

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    De eerste keer moet je je partner meenemen; ze hebben ook vragen voor hem. Bijvoorbeeld of hij de bof heeft gehad als jongetje. Soms zijn dat dus ook vragen waar jij het antwoord niet op weet.

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    moet? het moet toch niet?

5. miss mimi

miss mimi Actief lid

12 sep 2007
    222
    0
    0
    denk ook niet dat het moet maar denk dat het dan toch wel verstandig is en het versneld het onderzoek misschien ook een beetje als de dokter ook veel van de man afweet.

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja en het is de eerste keer wel prettig dat jullie allebei weten wat de bedoeling is en wat er met je gaat gebeuren!
    hebben jullie al een sperma analyse gedaan?

7. miss mimi

miss mimi Actief lid

12 sep 2007
    222
    0
    0
    nee dat is niet gedaan.heb er wel een keer omgevraagd bij de dokter omdat mijn vriend toen ie jong was is geopereerd aan een niet ingedaalde bal.maar de dokter vond het niet nodig want ben al 1 keer zwanger geweest vorig jaar maar dat is tot een ma gelopen.en hij zegt dat hij hierdoor niet minder vruchtbaar is.maar ik heb toch ook andere dingen gehoord en gelezen.
    dus ben benieuwd wat de gynecoloog zegt.

groetjes

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja idd, nou ja als jullie al eens vaker een kindje hebben kunnen verwekken moet dat nu ook geen probleem wezen denk ik.
    nou hoor het wel succes!

liefs

9. miss mimi

miss mimi Actief lid

12 sep 2007
    222
    0
    0
    ja we zien het wel.ben benieuwd.zie dat joj overtijd bent?
    heb je al getest?
    groetjes

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Bij ons moesten we wel met zn 2en komen. We kregen ook allebei meteen een lichamelijk onderzoek en ik ook een inwendige echo. Ik was die dag ook nog ongeteld geworden maar dat vond ze juist gunstig,zo kon ze deze cyclus goed bijhouden. Voor mezelf was minder prettig om daar te liggen met je benen wijd terwijl je ongesteld bent. Verder krgen wij veel vragen ieder een aparte vragenlijst. Succes

11. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ja bij mijn eerste ook eerst vragen ook over mijn vriend die dus niet mee was, maar iik kon alle vragen zelf wel beantwoorden.
    hij ging ook met zo'n eenden bek ding in me kijken en heb ook meteen een inwendige echo uit gevoerd!
    voor de 2de afspraak moet ik nu omdat ik niet zwanger ben 1 dag voor de afspraak gaan klussen met me vriend en gaat hij bekijken hoe zijn zaad het in mij doet !

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    zou zeker je man meenemen want ook hij wordt onderzocht, moet bloed afnemen en krijgt vragen.
    En ja, echo's maken ze ook als je ongesteld bent.

13. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Wij staan voor de 15e op de lijst om naar de fertiliteitsarts te gaan. We hebben allebei een lijst met vragen gekregen die we in moeten vullen, we 'moeten' dus ook met z'n tweetjes gaan.

Ben ook erg benieuwt of ik een inwendig onderzoek krijg, zou de eerste keer zijn.
    Mijn vriend heeft al wel 3 maanden geleden zijn zaad laten onderzoeken en dat was niet optimaal :(

Heel veel succes!

Liefs Dib

14. miss mimi

miss mimi Actief lid

12 sep 2007
    222
    0
    0
    bedankt voor de reacties meiden ik neem zeker me vriend mee met de afspraak.en dat ik een echo krijg terwijl ik ongesteld bent vind ik wat minder maar jha we hebben alles over voor een beeb he dus dat moet dan maar.
    groetjes jaantje

15. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Mijn NOD valt ook samen met de afspraak op 15 juli, zou dan dus ongesteld moeten worden. Dit is ook de dag dat mijn vriend en ik precies 8 jaar samen zijn, zou een heel leuk kado zijn!

16. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Mijn vriend is meegegaan, zelf vond ik dat ook gewoon fijner.

Ik moest meteen met mijn benen wijd in de stijgbeugels ;) Viel allemaal best mee.

Deel Deze Pagina