@ Nadia1986 Ik ben inderdaad 16 kg al kwijt, wil er zeker nog 9 kg kwijt. Ik volg het cambridge dieet, erg zwaar, maar heel gauw resultaat. Mijn huisarts adviseerde gelijk al om af te gaan vallen, ziekenhuizen kunnen erg streng zijn. @ Fiet Lekker een Paashaas !! Ik heb ook aardig zitten eten, zo slecht haha !! Ben benieuwd, moet vrijdag weer op de weegschaal, hopelijk heeft het niet teveel schade aangericht, zou ik wel erg vinden. Maar af en toe moet ik gewoon een keer normaal het eten, anders houd ik het niet vol. En toch geen ei ? Nu deze dagen er maar weer flink tegenaan dan @ Leo Sauna (warmte) is inderdaad niet goed voor de zaadproductie. Hopelijk is het zaad de volgende keer beter. Zal zeker schrikken geweest zijn als je dat soort dingen hoort. Succes !!
Hoi lijners, Voordeel van afvallen is ook dat t zomaar zou kunnen dat je dan ineens wel spontaan zwanger wordt. Toen wij voor de eerste bezig waren had ik ook flink overgewicht (BMI boven de 30) Ik was toen ruim 10 kilo afgevallen en werd spontaan zwanger. Nu zit ik alweer meer dan een jaar op datzelfde gewicht (72 kilo), maar helaas blijft een tweede zwangerschap uit. Tenzij het probleem bij je man ligt natuurlijk. Dan is het een heel ander verhaal. Als je nog motivatie nodig hebt voor het afvalproces... Een betere kan ik niet bedenken. Maar ga niet te snel afvallen, en zorg dat je voldoende voedingsstoffen (vitamines) binnenkrijgt. Anders heb je weer kans dat je cyclus verstoord wordt daardoor, en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Als het ziekenhuis streng is, bieden ze dan ook hulp aan bij het afvallen? Dat zou ik dan wel verwachten. Ze geven immers zelf aan dat het belangrijk is. Dan is het minste wat ze kunnen doen, je helpen in het proces! Maar dat is dan weer mijn bescheiden mening Ik doe zelf (na vele omzwervingen met oa weight watchers, Sonja Bakker, South Beach, calorieen tellen, vitamines tellen, EGA) Weg met de Weegschaal van Meijke van Herwijnen. Geen supersnel resultaat, maar je leert wel op een goede manier met eten en emoties omgaan. En dat was voor mij juist erg belangrijk nu ik in zo'n emotioneel traject zit. Het nadeel van shakes ed is dat je er ooit mee gaat stoppen. En dan is het de vraag hoe je het verloren gewicht eraf gaat houden. Misschien is dan een methode als weg met de weegschaal een optie, omdat je daarmee leert op een gezonde manier te genieten van alles wat lekker is. Jullie hebben me in elk geval gemotiveerd om weer een poosje wat strenger te gaan zijn en beter op te letten wat er allemaal naar binnen gaat! Maar ik dwaal af. Die neiging heb ik nog wel es. Ja we kunnen er flink tegenaan. Maar helaas zit mijn man voor zijn werk in het hoge Noorden (en wij wonen in het zonnige zuiden). Hij is pas vanavond laat weer thuis, en ik vrees dat ie dan meteen als een blok in slaap gaat vallen. Nou ja.. Misschien zijn we donderdag nog wel op tijd. Het ei-in-wording was dinsdagochtend 16 mm. Die moest dus nog een paar dagen groeien. Oef... Ik heb eigenlijk ook wel zin in een dagje sauna. Dan laat ik mijn man wel op een bakje ijsblokjes zitten
Gisteren bij de gyn geweest en heb een tik op de vingers gehad dat ik echt wel flink moet afvallen, maar ben vandaag begonnen en het doel is natuurlijk duidelijk. Als het zo ver is dat ik snel zwanger ken raken. Helaas hebben we ook heel slecht nieuws gehad. Ze kunnen ons nu niet verder helpen want mijn vriend gebruikt wiet en hij zegt door drugs gebruik en roken verstoppen de vaatjes en vandaar misschien dat er geen semen is gevonden. Mijn vriend heeft maandag een afspraak bij de uroloog om nog rond de schaamstreek te zoeken naar afwijkingen want wij denken dat het een combi is van beide. Dus zodra we van de uroloog weten er is niets mis waardoor het onvruchtbaarheid verklaard kan worden moet mijn vriend verplicht afkicken. Dit betekent dat hij minstens 70dagen clean moet zijn voordat we een nieuwe afspraak mogen maken bij de gyn en we weer een spermaonderzoek mogen ondergaan. Mijn vriend wil eerst de uroloog afspraak en onderzoek afwachten voordat hij begint met afkicken dus waarschijnlijk zullen we pas rond semptember verder met onderzoeken gaan. Ik voel me heel verdrietig en machteloos want ik ken niet afkicken voor mijn vriend dat moet hij zelf doen en ik weet hoe zwaar hij het gaat krijgen.. Hopelijk is er snel uitslag bij de uroloog want ik wil zo graag een stapje verder zetten.
Jeetje Nadia, dat is vervelend. 70 dagen duurt wel heel erg lang. Het lijkt wel raar om te hopen dat er nog iets mis is bij je vriend, maar dat zou je toch bijna doen. Hoe kijkt je vriend ertegenaan om te moeten afkicken? Denk je dat dat gaat lukken? Als jullie samen het traject ingaan van lijnen en afkicken dan kun je wel steun hebben aan elkaar. Succes met alles!
Ja we hopen echt dat er nog iets mis is, want de klachten die hij heeft hij al sinds dat hij jong was maar is nooit wat aan gedaan.. De gyn heeft ons doorverwezen naar de uroloog.. En ja klinkt wel gek om te hopen op nog iets anders. Mijn vriend vind het heel erg moeilijk dat hij moet afkicken want hij heeft zo veel pijn in zijn lichaam dat het extra zwaar word, want hij moet afkicken en om leren gaan met de pijn tot er wat uit de onderzoeken komen. Ik wil inderdaad het samen aanpakken, hij afkicken en ik afvallen. Want ik denl dat het niet alleen goed is voor mij maar ook voor hem om veel meer te gaan sporten als afleiding. Ik hou mijn hart vast en bid voor een goed verloop van onze gezamelijke weg.
Hoi Nadia Is er geen medicijn die de pijn van jouw partner kan verminderen ? Want met pijn leren omgaan, is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. En afvallen....... tja valt zeker niet mee, heb er ook steeds meer moeite mee, maar het is voor het goede doel en dat houd ik in mijn achterhoofd. Succes met alles !!
Hoi Linda, Nee er zijn geen medicijnen voor. We zijn nu in een drukke maand met doktersafspraken beland en hopen dat we wat uitslagen krijgen waardoor er eventueel een behandeling kan gestart worden. Ben wel blij hij is nu 5 dagen gestopt met het blowen en dat is natuurlijk een super begin! Inderdaad die doel hou ik ook in mijn acherhoofd, ben nu bezig met eten aan te passen en probeer zo veel mogelijk naar de sportschool te gaan. Dus hopelijk zie ik binnenkort al wat resultaat. Bedankt jij ook succes met alles gewenst!
Hoi Nadia, Goed begin! Ik hoop dat hij het kan doorzetten! En jij ook natuurlijk Ik heb gisteren ook een nieuwe start gemaakt met afvallen. Sta alweer meer dan een jaar stil (de noodzaak was niet meer zo hoog toen mijn BMI onder de 27 dook). Maar ik wil er toch graag nog een paar kilootjes vanaf hebben voordat ze er weer bij komen (door zwangerschap). Bovendien is fruit beter voor mijn gezondheid (en dus die van de kleine straks) dan chocolade. Vanmorgen wezen bloedprikken bij de huisarts. Bleek dat ik ook nog urine moest inleveren Eehm tja stond ook idd ook urine op de brief. En dat zit meestal niet in je bloed. Nog effe met de assistente die me hielp gekletst. Ik zit nu 1 week na de eisprong. Daarvoor moet ik nu progesteron laten meten. Verwachting is dus dat die omlaag zou gaan. Zegt die assistente. Of niet natuurlijk Dat zou wel mooi zijn, want dan kan het een teken zijn dat ik zwanger ben. Vrijdag nog een keer prikken voor progesteron. brrrr. Ik haat naalden
Hoi Fietwordtmama, Het is echt heel lastig, vooral het weekend toen ik bij mijn moeders verbleef hihi die wild me dan toch lekker verwennen en ja op dat moment kon ik even geen nee zeggen. Maar nu houd ik me er weer netjes aan. Wat goed dat je BMI onder de 27 dook, ik mag alleen maar dromen dat ik dat ook haal. Ben al heel blij als ik een BMI van 34 haal want dan ben ik al bijna 20 kilo afgevallen. Oh kon je die urine niet alsnog inleveren? Of moest je nuchter wezen? Hahaha zit dat niet in je bloed? Huh wat jammer nou whaha Wat spannend zeg ik zal voor je duimen, en als je vrijdag geprikt hebt krijg je dan meteen uitslag? Hopelijk blijkt het dan inderdaad dat je zwanger bent, want dat maakt het prikken het dubbel en dwars waard. Succes met het prikken meid!
Hallo Allemaal @ Nadia 1986: Ik had een BMI van 38 woog meer als 100 kg, nu heb ik 31 en ik zit nu onder de 90 kg Dus ik ga zeker nog even door met afvallen, wil zeker onder de 30 komen. @ Fietwordtmama: Spannend !!! Ik duim voor je !!! Ik ben gisteren ongesteld geworden, gelijk het ziekenhuis gebeld en ik kon vandaag meteen terecht voor een echo. Morgen start ik met een kuur Clomid, volgende week donderdag weer terug voor een echo om te kijken hoe het ervoor staat. Vind het allemaal erg spannend, hopelijk heb ik geen last van de bijwerkingen. En ik hoop dat ik ga reageren op de tabletten. Als het goed is kunnen ze dat volgende week al zien. We wachten af....................
Hey Linda, Ik heb een BMI van 40 en weeg 111.6 dus echt veelste zwaar voor iemand die niet langer is dan 167.. Wat goed van je dat je van BMI 37 naar 31 bent gegaan. Ik weet dat het wel gaat lukken om te zakken met gewicht maar blijft een strijd. Want ik ben niet echt een snoeper maar meer iemand die van een lekker vol bord met eten houd hihi.. Spannend meid dat je gaat beginnen met clomid. Hopelijk zorgt het ervoor dat je cyclus nu wat beter gaat. Ga je naast clomid beginnen met een bepaalde behandeling? Ieder geval veel suc6
@Nadia1986 Lekkere borden vol, hetzelfde hier haha !! En lekkere hartige dingen, vooral s'avonds op de bank. Het is inderdaad allemaal spannend en een hoop gedoe, steeds terug naar het ziekenhuis, hopelijk kan ik het met het werk allemaal een beetje combineren. Niemand weet dat wij hiermee bezig zijn, dat willen we ook graag zo houden. Dus ik wil het op het werk ook nog niet vertellen, we zien wel hoe lang we het zo vol kunnen houden. Het scheelt dat ik onregelmatig werk ( in de zorg), kan daardoor ook goed met collega's ruilen. Naast Clomid geen behandeling, ik moet steeds terug voor echo's. Zo kunnen ze de hele cyclus volgen. Mocht er een eisprong aankomen, geeft de arts een seintje en dan moeten we flink gaan klussen Na de eisprong afwachten en bloedprikken en dan hopen op een zwangerschap. Dit gaan ze 6 keer proberen, evt. wordt de dosis opgehoogd mocht dit te weinig doen. Heeft de arts zoiets van dit werkt gewoon niet, moet ik terug naar de gynaecoloog en gaan we verder kijken. Dus we moeten geduld hebben.......
Spannend Linda. Hopelijk gaat dat wat opleveren! Ik heb het wel verteld op het werk. Ik werk op een kantoor, en dan valt het gewoon op als je steeds op rare tijden komt en gaat. Wel hebben we het nieuwe werken, waardoor ik regelmatig vanuit huis of 's avonds kan werken. Dus ik hoef er dan geen vrij voor te nemen. En ik zit meet een stel gezellige meiden daar, en we bespreken ook best intieme zaken met elkaar. Ze wisten dus ook al wel dat we al lang bezig zijn voor een tweede. Ik was wel een beetje nerveus om het mijn baas te vertellen. Maar zij pakte het heel positief op. Scheelt ook wel als je een jonge vrouw met kinderen als baas hebt. Ik voel me momenteel niet zwanger. Nou ja. We wachten af. NOD is over 1 week, dus dan weten we t zeker. Denk niet dat ik meteen uitslagen zal krijgen. Meting van dinsdag zegt ook nog niet veel omdat die minder dan 1 week na eisprong is geweest (die was ws donderdag.) progesteronmeting is bedoeld om te kijken of ik 1 week eerder eisprong heb gehad. Tja, en als dat ei niet gelegd is geworden, dan wordt er ook niks bevrucht Nadia, tipje. Als je van een flink bord eten houd (hier nog zo een ). Gooi er dan lekker veel groenten doorheen. Lekker veel volume, bijna geen calorien, en het is alleen maar goed voor je.
Dat is wel fijn dat je dan wisseldiensten kunt draaien zodat je op je werk nog even niets hoeft te zeggen. Het is maar precies wat je zelf wilt. Ik heb een paar collega's op de hoogte gebracht maar voor de rest niet want werk toch via de invalpool dus als ik niet ken dan geef ik dat gewoon door. Maar ja de komende maanden hoeven we nog even aan niets te denken. Meer groenten op mijn bord is wel een goed idee en misschien om vaker te eten hihi.. we zijn op dit moment erg van de rijst, bami ect met niet al te veel groenten dus dat moet wel wat meer komen.
Hey dames,Wij gaan nu ronde 13 in om zwanger te raken. Mijn partner heeft afgelopen week zijn zaad laten testen Vandaag hebben we te horen gekregen dat zijn zaad te traag is en over 2 weekjes moet hij het weer laten testen om te kijken Of het nog steeds zo is. Aanstaande donderdag hebben wij ons eerste afspraakje bij de gynocoloog hier krijg ik een inwendige echo ik vind het heel spannend allemaal iemand ongeveer het zelfde gehad? Veel succes allemaal Groetjes melissa
Hoi Melishjuh, Ja hier ongeveer hetzelfde. Alleen heb ik eerst de echo gehad en is het zaad van mijn man nog niet bekeken (of al wel bekeken, maar daar krijgen we pas 4 mei de resultaten van te horen). Geef je man een dubbele esspresso extra sterk. Misschien helpt dat Ik had echo van vlak voor de eisprong. En meteen ook bloedonderzoek (waarvan we ook 4 mei de resultaten terug krijgen). En nu zit ik te wachten tot ik ongesteld wordt (1 dag te laat en ik heb nu dus vreselijk de kriebels). Dan moet ik meteen weer een afspraak maken voor een echo. Vorige week had ik enorm gevoelige borsten. Dus ik hoopte dat het raak zou zijn, nu we de eisprong min of meer hebben kunnen zien (betere timing dus). Dat is weer helemaal weg getrokken en nu heb ik alleen het weeige ik-moet-ongesteld-worden gevoel. Maar ben intussen 1 dag over tijd. Maar ik durf niet te testen (bang voor teleurstelling, net alsof ik niet teleurgesteld zou zijn als ik nu ongesteld wordt.) Met andere woorden. Zit mezelf een beetje gek te maken. Van de andere kant. Als ik morgen ongesteld ben dan komt het wel goed uit dat ik dan zaterdag die echo krijg.
Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een echo. En tot mijn verbazing is er een ei gevonden van 11 mm, ze konden niet met zekerheid zeggen of het een dominant ei was. Toch vond ik het heel wat, dat er in ieder geval iets te zien was, ook het baarmoederslijmvlies was al wat verdikt, dus eigenlijk heel positief nieuws Dit weekend moet ik ovulatietesten doen, wanneer deze negatief zijn moet ik dinsdag terug voor een nieuwe echo. En wanneer ze positief zijn moeten we flink aan de gang Ik ging dus met een best goed gevoel naar huis. @ Fietwordtmama: En en en al getest ??
Spannend Linda, hopelijk heb je mooie posi ovutesten dit weekend! En Fietmama, nog steeds geen ongi te bekennen? Hier vandaag wel ongi geworden.. Nu aftellen naar onze afspraak 14 mei.. Vd week nog ff bloed laten prikken en manlief mag ook z'n ding weer doen.. Hopelijk nu een betere uitslag dan de vorige keer.. We gaan het zien
Oeh Linda, Hopelijk hebben jullie een druk weekend gehad Leo, balen. Succes met de komende testen. Hopelijk willen ze nu beter zwemmen Hier een dikke vette ongi helaas. Donderdag begon het. Dus ik meteen gebeld voor afspraak. 3e dag zou zaterdag zijn, maar in het weekend doen ze geen 3e dag echo's, dus moest ik vrijdagochtend erheen. Ik was dus vreselijk aan het vloeien. Bah. Daar voelde ik me dus echt niet bij op mijn gemak. Gelukkig is de arts echt heel aardig en ging ze daar ook goed mee om. Doekjes aanreiken ed. Op de echo waren 2 cystes te zien. Blaasjes van 11 mm met vocht erin. De arts zei dat dat die helemaal geen kwaad kunnen, maar dat ze wel moeten weten waar die zitten, omdat het anders verward kan worden met een ei en dat is niet handig als je wilt weten wanneer er eentje gaat springen. Vrijdag moeten we weer samen terugkomen. Dan krijgen we alle uitslagen van alle bloedtesten en urinetest van de afgelopen weken. En ook van het zaad van mijn man.