eerste afspraak met gyn gepland

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fietwordtmama, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia1986

Nadia1986 Lid

5 apr 2012
    28
    0
    0
    Werk als invalkracht binnen de kinderopvang
    Noord Holland
    Fietwordmama ballen dat het weer niet gelukt is.
    En lijkt mij ook inderdaad niet lekker om tijdens het vloeien een echo te krijgen. Wel fijn dat de arts zo goed mee omging.
    Suc6 vrijdag bij de arts.

2. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @ Fietwordtmama
    Vervelend dat het weer niet raak is :(
    En inderdaad die echo als je ongesteld bent is geen pretje, ik vond het ook echt verschrikkelijk.

@ Leo
    Hoop voor jullie op een betere uitslag.

@ Melisjuh
    Succes bij de Gyneacoloog, is inderdaad allemaal spannend, maar het went allemaal snel.

Hier gisteren een knal positieve ovulatie test gehad, dus we zijn druk aan het klussen, wel om de dag, hoorde dat dan de zaadkwaliteit beter is, kan het zich weer opladen haha !!
    Morgen weer naar de fertiliteitsverpleegkundige, hoefde eigenlijk niet bij een positieve test, maar heb nog wat vragen en weet niet wanneer ik nu bloed moet prikken, dus ik ga gewoon naar mijn afspraak toe en door ik het wel.
    ff een vraagje: Weten jullie of je bij een positieve ovulatie test altijd een eisprong heb ?
    Ik zit namelijk ook met PCOS en heb wel eens gehoord dat het niet zeker is of je ei dan echt wel springt :(
    Nou, jullie horen weer van mij en hopelijk is alle moeite niet voor niets geweest ;)

3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,
    Geen idee Linda. Heb je het aan de fertiliteitsverpleegkundige gevraagd? Die weten daar vast wel antwoord op.

Wij zijn vanmorgen weer bij de arts geweest. Goed nieuws. Ik heb een goeie cyclus. En mijn man heeft goed zaad. 17 miljoen beweeglijke cellen. Dus dat was allemaal positief.

Het slechte nieuws is dus dat we nu vallen in de categorie 'onbegrepen verminderde vruchtbaarheid'. En als er niks kapot is dan valt er ook niks te repareren om het zo maar even uit te drukken. Dus aan de ene kant zijn we heel blij. Maar aan de andere kant ook geen stap verder.

We kunnen wel een behandeltraject ingaan. Dat houdt in IUI: lichte stimulatie van de cyclus en bij een eisprong het spulletje inspuiten. Op mijn leeftijd doen ze dat 4 keer. En daarna kunnen we overgaan op IVF. Als we dat willen. Want de arts gaf ook aan dat dat een zwaar traject is, en dat de keus om verder te gaan helemaal bij ons ligt.

Wel vermoedde de arts dat ik misschien endometriose (baarmoederslijmvlies in de buikholte). Dat kan mogelijk voor verminderde vruchtbaarheid zorgen. Om dat te kunnen zien moet ik een kijkoperatie ondergaan.

Over drie weken hebben we weer een afspraak. Tot die tijd lezen we de boekjes door die we hebben gekregen en kunnen we ons bezinnen op hoe we verder gaan. Kijkoperatie, behandelen, of zelf verder klooien. Poeh...

4. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Jeetje Fiet........ dat is heel wat pfff.
    Aan de ene kant is het prettig dat het zaad van je man goed is, want daar kunnen ze niet veel mee, maar aan de andere kant lijkt het me zo vervelend om niet te weten waar het probleem ligt.
    Moeilijk, moeilijk allemaal :(
    En hoe ga je nu verder, moeilijke keuze !!

Hier ook nog niet veel wijzer.........
    Afgelopen maandag bloed geprikt, dinsdag gebeld voor de uitslag en mijn progesteron was maar 19, dit ligt net op de rand van is er wel of geen eisprong geweest :( het moest op z'n minst 20 zijn.

Ik heb wel getempt deze cyclus en daar zie ik een duidelijk eisprong alleen op woensdag i.p.v. maandag, mijn temp is nog steeds hoog.
    36c528 Ovulation charts on FertilityFriend.com
    Nu afwachten of ik (uberhaupt) ongesteld wordt of heel misschien zwanger, maar dat denk ik niet.

Ik moet in alle situaties naar de fertiliteitsverpleegkundige bellen voor een nieuwe afspraak, dus we zien het wel.
    Ben er wel heel verdrietig van geweest, clomid doet best een hoop met je lijf en alle ziekenhuisbezoekjes zijn ook niet altijd prettig.
    Maar goed, we gaan weer vrolijk verder :(

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Poe da's ook vervelend Fiet, wel fijn dat alles goed lijkt te zijn, maar dan toch weer net zo vervelend dat het zwanger raken niet zo wil lukken.. Veel succes met nadenken over wat jullie willen en het verdere traject!

Jammer dat de uitslag niet goed was Linda! Wel fijn dat je temp wel doet wat ie hoort te doen.. Wat is nu de volgende stap bij jullie?

Hier afgelopen maandag bloed laten prikken, voor zekerheid over chlamydia. Urineonderzoek was goed, maar ze wilden graag zeker weten dat het ook in het verleden nooit gespeeld heeft. Maandag hebben we de 2e afspraak in het ziekenhuis, bij de fertiliteitsarts deze keer.. Ben erg benieuwd en merk dat ik het nu toch wel erg spannend begin te vinden. Hopelijk nu betere uitslag van het zaadonderzoek.. En zo niet dan hopelijk vervolgstappen bespreken..

6. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Ik moet nu afwachten, wordt ik ongesteld dan krijg ik waarschijnlijk weer clomid en misschien een hogere dosis.
    Wordt ik niet ongesteld en ik ben niet zwanger dan krijg ik een kuur om de menstruatie op te wekken en daarna starten met clomid.
    Ik hoor het tegen die tijd wel............

Spannend je afspraak, nog ff geduld.
    Ben benieuwd naar je uitslag.
    En het blijft spannend hoor en best emotioneel, ik ben zo bang dat het ons niet gaat lukken :( en je haalt je van alles in je hoofd.
    Maar zover is het nog niet en we blijven ervoor gaan !!

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Vervelend is dat he, altijd maar afwachten.. Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger :)

Ben er zelf wel redelijk nuchter onder, man ook wel.. Probeer altijd positief te blijven.. Op zich als er bij mij verder niks is dan valt het nog mee, dan zouden we met bijv. IUI prima zwanger kunnen raken.. Daar hou ik me maar aan vast :) Ik denk wel als zaad v man eenmalig minder was en normaal prima dat ik dan al wel zwanger was geworden binnen 17 rondes, dus denk dat het probleem sowieso daar ligt. Nu hopen dat er verder niets anders is..

Ik probeer me verder niet teveel in mijn hoofd te halen.. Soms denk ik wel eens: wat als het helemaal niet lukt? Maar daar wil ik liever niet teveel bij stil staan.. Daar dealen we wel mee op het moment dat het zo ver zou zijn.. Voor zover dat dan kan.. Dat lijkt me echt het meest verschrikkelijke.. Maar inderdaad we blijven ervoor gaan :) Het is in ieder geval iets wat het wachten waard is.. Mocht het dan lukken krijg je in ieder geval de ultieme beloning :)

8. Nadia1986

Nadia1986 Lid

5 apr 2012
    28
    0
    0
    Werk als invalkracht binnen de kinderopvang
    Noord Holland
    Fietwordmama wat vervelend om te horen dat je er geen duidelijke reden is waarom jullie nog steeds niet zwanger zijn. Hopelijk levert de kijkoperatie wel iets op, al is het toch niet fijn dat je weer iets moet ondergaan. veel suc6 ieder geval gewenst!

linda heel veel sterkte gewenst. Kan mij voorstellen dat alles van de afgelopen tijd een tol begint te eisen van je.

Leo is er bij je man wel zaad gevonden of helemaal niet? want als het verminderd is dan zijn er nog veel behandelingen mogelijk. Ieder geval succes gewenst, wanneer mogen jullie het zaad weer testen?

Bij mijn vriend hebben ze helemaal geen zaad gevonden. Hij moet eerst 3 maanden verplicht afkicken voordat we verder het traject in mochten. Hij heeft wel van de week wel nog keer zaad ingeleverd, en dat willen we elke maand herhalen tot we naar de gyn mogen. Hij moet einde van de maand ook naar de hormoondokter want zijn testeron ligt net onder het gemiddelde en een ander hormoon ligt boven het gemiddelde en dat zou een reden kunnen zijn dat er geen zaad gevonden is. Tevens is er gezegd dat wiet er voor zorgt dat het zaad minder is maar niet helemaal weg, dus wat de gyn gezegd heeft (ballen naar de klote gerookt) klopt niet. We hebben er wel vertrouwen in dat we via icsi geholpen kunnen worden maar nog 2 maanden te gaan voordat we een afspraak mogen maken.
    Ja je leest het goed mijn vriend is vandaag 1 maand clean en ben super trots op mijn ventje. Ik zelf ben al 4 kilo afgevallen en hopelijk val ik de komende 2 maanden nog meer kilo's af wat weer bevorderlijk is voor als we icsi willen gaan doen.

9. Fietwordtmama

Hoi allemaal,

Linda, wat vervelend zo net op het randje. Hopelijk wordt je snel ongesteld dan kun je weer verder.

Leo,
    Ik duim met je mee voor goed zaad. Dat wachten vind ik ook vreselijk. En de onzekerheid. Gelukkig heb ik het meestal te druk om na te denken.

Nadia,
    En jullie moeten nog veel langer wachten voor er uberhaupt iets gaat gebeuren. Hopelijk kan de hormoondokter iets betekenen. In elk geval zijn jullie goed bezig. Met afkicken en afvallen. Knap hoor in zo'n emotionele tijd!

Wij zitten nog een beetje te twijfelen. Meteen de kijkoperatie of nog even proberen. Het is toch even wat anders dan even bloedprikken. Met IUI wachten we sowiso nog tot na de zomer. Ook omdat we in theorie elk moment zwanger kunnen worden.

Vandaag zijn we naar de camping geweest waar mijn zus en nicht staan. Supergezellig en ook goed kunnen praten. Maar ook de schoonzus van mijn zus was er. Hoogzwanger. En mijn nicht is ook zwanger. Ik ben superlbij voor ze, maar het doet toch pijn om die buiken te zien.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@Nadia er is wel zaad gevonden bij man, maar normale waarde is boven de 20 (aantal x beweeglijkheid x nog iets?) en zat bij man op 1,2 :( Maar vorige week is het opnieuw getest, die uitslag krijgen we morgen bij de fertiliteitsarts. Mochten er bij mij dan verder geen afwijkingen worden geconstateerd dan zouden wij een goede kandidaat zijn voor IUI. Dat valt in verhouding nog mee voor mijn gevoel, er zijn dan inderdaad nog heel wat behandelmogelijkheden..

Supergoed van je vriend dat hij al 1 maand clean is, hopelijk wordt er snel wel zaad gevonden en kunnen jullie verder..

@Fiet ja wachten is vreselijk.. Maar ja, meer kunnen we soms niet doen he :) Ik probeer er ook niet teveel bij stil te staan..

Morgen de afspraak, ben wel zenuwachtig! Niet zozeer voor de onderzoeken bij mij , (ben totaal niet preuts dus scheelt me niks), maar wel voor uitslag van man en wat dan het vervolg is. Meer spanning dan zenuwen eigenlijk.. Ben erg benieuwd..

11. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @Nadia:
    Afgelopen tijd was zeker zwaar, maar het is voor een goed doel en het feit dat ik misschien een eisprong heb gehad (volgens mijn tempkaartje) is natuurlijk al erg fijn, dan hebben we in ieder geval meer kans.
    Jullie zijn in ieder geval goed bezig :D

@Fietwordtmama:
    Ik snap je gevoel helemaal van die dikke buiken, ik zie niets anders als dat en kinderwagens.
    Vandaag vertelde mijn buurvrouw dat ze zwanger was, net zo oud als ik, we zijn klasgenootjes geweest.
    Ik gun het ze van harte maar het deed me weer zo'n pijn :( heb er eigenlijk de hele dag last van gehad en s'avonds echt op de bank zitten huilen, waarom gaat het bij de een zo makkelijk en bij de ander zo verschrikkelijk moeilijk.........

@Leo85:
    Heel veel succes morgen, ben erg benieuwd !!

Mijn temp is 0,2 graden gezakt al 2 dagen, dus ik ben bang dat me ongie eraan komt, we wachten af.
    Hopelijk stijgt de temp nog, maar ben er bang voor.

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Moeilijk is dat he linda.. Het is niet dat je het anderen niet gunt, maar je wil zelf ook zo graag.. :(

Hier vrienden met een heerlijke meid v nu 5 maanden oud.. Vind het heerlijk om bij haar te zijn.. Maar soms denk ik wel van oe.. We zijn rond dezelfde tijd getrouwd en hun kindje is nu al bijna een half jaar.. Dan denk ik: Owh, zijn wij al zo lang bezig weer en nog steeds geen resultaat..

Maar goed, ben er heilig van overtuigd dat ook ik ooit moeder zal worden.. En des te gelukkiger zal zijn als het uiteindelijk wel lukt.. Als er iets ooit in mijn leven het wachten waard zal zijn dan is dit het wel :)

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ff gekopieerd vanaf het NOD-forum hoor, anders moet ik dubbel typen:

Nou dames.. Ff verslagje van de afspraak in het ziekenhuis:

Heb inwendige echo gehad, baarmoeder en eierstokken zien er prima uit, zelfs gezien dat er een eisprong is geweest, uitstrijkje gemaakt, maar das ws. ook prima.

Alleen zaad v manlief was nog slechter dan vorige x (ondanks overal rekening mee houden, geen bad, niet teveel alcohol, enz..) Was nu 0,7, vorige x 1,2.. Zo slecht dat IUI voor ons geen optie is en we dus alleen nog kans hebben met IVF..

Behoorlijke domper dus en niet wat je graag wil horen. Ivm. bijeenkomsten v tevoren en wachtlijst wordt dat ws. pas na de zomervakantie.. Behoorlijk klotegevoel heerst hier dus vanavond.. We slepen ons er wel weer doorheen, maar voor nu worden er behoorlijk wat traantjes gelaten..

14. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Jeetje Leo85, wat een verschrikkelijk nieuws :(
    Ik weet niet wat ik zeggen moet.....................
    Het enige lichtpuntje is wel, dat er nog iets mogelijk is.
    Dus probeer daar een beetje kracht uit te halen, al is het moeilijk.

Hier heeft de clomid zijn werk gedaan, vandaag ongesteld geworden.
    Dus ik neem aan dat ik toch een eisprong gehad heb, anders wordt je niet ongesteld toch.
    Heel netjes een cyclus van 30 dagen, ben eigenlijk best blij ;) ondanks dat ik niet zwanger ben.

15. Fietwordtmama

Hoi Leo,
    Wat een k**nieuws. Leef erg met je mee. Hopelijk ben je met IVF wel snel zwanger.

Linda,
    Fijn. Nu kan je vol goede moed weer door.

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

We hebben het inmiddels even laten bezinken, veel geknuffeld en gepraat. We gaan er gewoon voor :) Het was vooral shock omdat je zo hoopt op beter nieuws, maar goed.. Er is in ieder geval nog een mogelijkheid.. Alhoewel je ook rekening moet houden met het feit dat maar bij 60% van de mensen die IVF doen uiteindelijk een kindje komt. Maar we gaan er vooralsnog vanuit dat wij daar bij mogen horen :D We komen er wel :D En zo niet gaan we gewoon samen de wereld rondreizen ofzo :p

Linda wat fijn dat je nu een normale cyclus hebt! Hopelijk blijft ie nu goed na de Clomid.

17. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @ Leo85
    Goed dat je zo positief blijft, respect !!

Vandaag het ziekenhuis gebeld, vrijdag kan ik weer komen voor een echo en gesprek vervolgbehandeling, dus ik ben weer benieuwd.

18. Broekie

Broekie Lid

16 mei 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

Ik heb me net ook maar eens aangemeld bij deze pagina, zodat ik mee kan kletsen.

Na nu een dik jaar gestopt te zijn met de pil, zit ik inmiddels in ronde drie onder invloed van Clomid.
    Ik vind het raar dat niet elke behandeling hetzelfde gaat. Ik heb alleen echo's aan het begin van mn cyclus en niet net als Fietwordtmamma ook na de eisprong. Bij mij hebben ze alleen gekeken a.d.h.v. bloedonderzoek of ik met deze sterkte een eisprong krijg.
    Dat is nu het geval en nu mogen we even thuis proberen, met hormonen.
    Intussen wordt ik helemaal gek van mn lijf. Ik heb ongveer 1 week rust in mn lijf en daarna beginnen de pijntjes. Eerst een week een eierstok die op knappen staat en nu, in de derde week, stekende pijnen in mn onderbuik en opgezette buik. Ben ook erg moe. Nog 10 dagen wachten......

19. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hoi Broekie
    Gezellig dat je mee komt kletsen :)

Mijn ervaring met de echo's is als volgt:

Wanneer ik mijn menstruatie krijg moet ik in een van de eerste 3 dagen naar het ziekenhuis voor een echo.
    Dan krijg ik clomid mee, dag 3 t/m 7 slik ik clomid.
    Op dag 10 moet ik terug voor een follikel meting.
    Dag 11-12-13 ovu testen gebruiken, zijn deze positief hoef ik niet meer terug voor een follikel meting, wel een week na de eisprong terug om bloed te prikken.
    Een dag later kan ik dan bellen voor de uitslag, aan het progesteron gehalte kunnen ze dan zien of ik een eisprong gehad heb.
    Zo ja, na een week bellen als ik zwanger ben of ongesteld.
    Wordt ik na 5 dagen na nod niet ongesteld moet ik ook bellen en dan krijg ik een kuurtje mee om de menstruatie op te wekken.

Zijn de ovu testen negatief moet ik bellen voor een een follikel meting.
    Volgensmij is elk ziekenhuis verschillend, lees zoveel verschillende verhalen.

Ik heb ook best wel wat bijwerkingen van de clomid, pijnlijke onderbuik en rug en opvliegers.
    Ook ben ik niet alle dagen gezellig ;)

20. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hallo Allemaal
    Vandaag weer bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest voor de eerste echo, zag er goed uit.
    Ik heb in de vorige cyclus een eisprong gehad, dus ik was erg blij.
    De Clomid doet z'n werk dus :D

Vandaag weer begonnen met het eerste tabletje, volgende week vrijdag weer terug naar het ziekenhuis voor een follikelmeting.
    Hopelijk werkt de Clomid deze ronde net zo goed als de vorige ronde.

Nu heb ik teminste het gevoel dat we elke maand weer een kans krijgen om zwanger te worden, zonder Clomid doe je maar wat en hoop je er het beste van.
    We gaan er in ieder geval weer voor ;)

Deel Deze Pagina