eerste afspraak met gyn gepland

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fietwordtmama, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Spannend Linda! Fijn dat het goed lijkt te gaan.. Hopelijk ben je snel zwanger!

Wij hebben de brief al binnen gehad met de volgende afspraken.. In juni voorlichtingsavond + gesprek met 2e fertiliteitsarts.. En in juli prikinstructie.. We gaan in augustus nog lekker op vakantie dus hopelijk is de wachtlijst niet al te lang en kunnen we daarna snel beginnen met IVF..

2. Broekie

Broekie Lid

16 mei 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linda337

Dat het in elk ziekenhuis anders gaat blijkt nu wel weer.
    Wat fijn dat de Clomid aanslaat!
    Bij de tweede ronde was dat bij mij ook het geval terwijl ik er helemaal geen rekening mee had gehouden. Dan komt oppeens het besef, maar dan kan er dus vanaf nu wat gebeuren....

Ik merk nu dat ik het emtioneel wel zwaar begin te worden. De wens en alles er omheen is altijd aanwezig. Op het moment heb ik geen pijntjes en voel ik me best goed. Dit weekend zal ik ongesteld moeten worden....

3. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Hoi meiden,
    Ik heb een stukje met jullie mee zitten lezen en wil ook graag even mijn verhaal kwijt..
    Wij lopen ook onder behandeling van een fertiliteits arts en gyn. 1e zaadonderzoek al gehad en dat was niet helemaal goed, wel levende gevonden maar erg weinig :(. Over 3 weken mogen we weer een potje inleveren en dan gaan ze weer kijken. Bij mij twee cysten gevonden. Die moeten verwijderd worden aangezien ik ook al lange tijd bij de gyn loop met buikpijnklachten die elke maand erger lijken te worden pffff... Daarna gaan ze pas kijken welke behandeling ons eventueel kan gaan helpen met zwanger worden. Vind het allemaal enorm spannend, net zoals jullie natuurlijk! En vind het ook fijn om af en toe eens met jullie hierover te kletsen :) succes allemaal met alles!
    Gr kels

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,
    Ben effe weg geweest en ik zie dat er een hoop reacties zijn. Elk ziekenhuis is anders lees ik. Maar volgens mij is ook elk mens anders. Dus ik denk dat het niet alleen maar aan het ziekenhuis ligt wat je aangeboden krijgt. Er spelen zoveel factoren mee, en dan moet die arts gaan bepalen wat de beste behandeling voor jou is.

Gek worden van mijn lijf, daar kan ik wel over meepraten (zelfs zonder extra hormonen toe te voegen). Elke maand heb ik opgezette borsten, pijntjes in mijn buik en andere 'tekenen'. En elke maand weer gewoon ongesteld. het lukt me tegenwoordig beter om die tekens te negeren en er niks van te verwachten. Maar afgelopen weekend op de camping gestaan met mijn hoogzwangere nicht. Tja... Probeer dan nog maar eens je gedachten te verzetten. Was wel een superleuk weekend hoor. En het is voor haar ook niet helemaal vanzelf gegaan. (2 miskramen, daarna 3 gezonde kinderen, weer een miskraam en nu dus opnieuw zwanger van de vierde)

Gisteren zijn we naar de fertiliteitsarts geweest. Laatste uitslag bloedonderzoek (chlamidia antistoffen) was goed. We hebben nu een afspraak voor laparoscopie. Dus een kijkoperatie waarmee ze gaan kijken of ik endometriose heb. En tegelijk gaan ze ook contrastvloeistof door de eileiders spuiten om de doorstroming te bekijken.

Operatie vind al aanstaande dinsdag plaats! Dat was wel effe schrikken dat dat zo snel gaat. Ook voor mijn collega's, want natuurlijk zitten we midden in een kei-hectische periode. Maar ze vatten het goed op. Dit is belangrijker.

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hoi Kelsey, gezellig dat je mee komt kletsen, ook al is het niet leuk dat je in dit topic hoort natuurlijk.. Spannend is het allemaal he? Hopelijk is het zaadonderzoek volgende keer beter! Weet je ook al wanneer ze bij jou de cystes gaan verwijderen? Heftig hoor!

Fiet dat is ook snel al dinsdag! Vind je het spannend? Dit is inderdaad belangrijker dan je werk.. Lijkt me soms inderdaad moeilijk om veel bij je hoogzwangere nicht te zijn.. De wens is bij jezelf ook zo groot.. Heel veel succes dinsdag en laat je ons even weten hoe het ging? (Als je zelf weer bijgekomen bent natuurlijk)

6. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @ Kelsey
    Welkom hier !!
    Vervelend van het zaadonderzoek, hopelijk is het volgende onderzoek beter.
    En die cyctes, pff erg heftig allemaal.

@Fietwordtmama
    Wat snel die operatie, maar wel fijn, wordt er teminste gelijk wat aan gedaan.
    Hopelijk valt het allemaal mee........ Wens je veel succes !!
    Ik snap je gevoelens bij je zwangere nicht, dat heb ik met mijn buurvrouw.
    Vol trots vertelde ze het nieuws dat ze zwanger was en dat ze zoiets hadden gehad van we zien het wel en het was de eerste ronde gelijk raak geweest !!
    Ik ben super blij voor hun, absoluut, maar het doet ook zo'n pijn, wij stopten ook met de pil met het idee we zien het wel en nu ben je 1,5 jaar verder en is er nog niets :(
    Maar goed, we blijven positief !!

Ik ben vanmorgen weer voor een echo weggeweest en er zat een eitje van 13 mm, dus vanaf morgen weer ovulatietesten gebruiken en weer flink klussen, het is er ook echt weer voor pfff ;)
    Hoef verder ook niet meer terug naar het ziekenhuis, mits de ovulatietesten niet positief worden.
    Dus hopelijk mag het deze ronde raak zijn.........

7. Fietwordtmama

Hoi,
    Ik vind het ook allemaal heel erg snel gaan. Ben nu best wel nerveus voor dinsdag. Vandaag nog de stad in geweest voor een nieuwe badjas (stond in het boekje dat je die mee moest nemen.) Medicijnen die ik vooraf moet innemen zijn gehaald. En de tijd is afgesproken (half 8 melden!). Mijn werk is overgedragen. De collega's leven allemaal zo mee, dat die een extra portie zo naar zich toe trokken. Dat voelt echt als een warm bad.:)
    Aan de ene kant wel fijn dat het zo vroeg is. Aan de andere kant niet handig omdat we onze zoon pas vanaf half 8 naar het kdv kunnen brengen. Dus mijn man zet eerst mij af, brengt dan hem weg, en komt daarna terug. Hij zal dus niet aanwezig zijn bij inchecken.:(

Kelsey, dat is niet niks. Hopelijk kunnen ze je snel helpen met die cystes, en zijn daarmee ook je buikpijnklachten weg. En hopelijk goed nieuws voor het tweede potje.

Leo, ik duim met je mee voor korte wachttijd. En anders kom je maar hier naar het warme zonnige zuiden :p(ik loop in ziekenhuis Sittard). Hier gaat het allemaal supersnel!

Weetje, er is een tijd geweest dat ik zichtbaar zwangere vrouwen wel kon slaan, zo moeilijk vond ik het (nooit gedaan hoor, wees gerust).;) Maar sinds we bij de fertiliteitsarts lopen heb ik veel meer rust in mijn hoofd. Veel meer het gevoel dat het allemaal wel goed zal komen.

Afgelopen woensdag begon onze zoon ineens te praten over 'zijn zusje' We snapten er helemaal niks van. Maar hij was er stellig van overtuigd dat hij een zusje zou krijgen. Wat ik daar nu toch van moet denken? Ik hoop dat hij gelijk krijgt.

8. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @Fietwordtmama
    Hoe is de operatie gegaan ?

Ik heb afgelopen vrijdag een eisprong gehad, temp is gestegen, genoeg geklust daarvoor, dus ik mag weer gaan afwachten............ en dat is het moeilijkste ;)

9. Fietwordtmama

Hoi,
    Wachten is idd het moeilijkste. Maar wel fijn dat je weer in een ronde zit. Wij zitten deze maand in de wachtstand omdat we voor de operatie beslist niet zwanger mochten worden, en erna was seks niet echt een optie voor mij. Aan de ene kant heel raar en het voelt als een 'weggegooide kans' maar het is ook wel heel rustig dat ik niet heel de tijd op mijn lijf zit te letten en te wachten op symptomen.

Operatie is heel erg meegevallen. Cas mocht vooraf mee de zaal op, dus ik was niet alleen. Dat was wel fijn. En toen ik weer terug was zat mijn man te wachten. Ik ben nog twee dagen heel suf geweest, maar met de pijn viel het erg mee. Nu heb ik nog drie kleine wondjes in mijn buik, maar die kriebelen alleen maar.
    Woensdag werd ik meteen gebeld door de fertiliteitsarts. Er zijn wat kleine endometriosespotjes weggehaald en de kleine cyste op de linker eierstok is weggehaald. Verder zat er nog wat op mijn blaas, maar die hebben ze laten zitten vanwege het risico de blaas stuk te maken.
    Algemene conclusie: Er staat ons niets in de weg om zwanger te worden. Morgen hebben we een nieuwe afspraak met de fertiliteitsarts om het verdere traject te bespreken.

Mijn man en ik hebben samen al besloten dat we deze zomer in elk geval nog niet gaan beginnen met behandelen. We hebben weer nieuwe hoop en willen niet teveel extra stres deze zomer Genoeg stress en drukte gehad de afgelopen periode en we moeten ook aan onszelf denken.

Hoe gaat het met de rest?

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Spannend hoor Fiet, wel fijn dat er niets jullie in de weg staat om zwanger te worden. En gelukkig valt het herstel mee! Kan me voorstellen dat jullie even lekker rustig aan willen doen in de zomer.

Wij hebben vandaag de info-avond gehad voor IVF. Eigenlijk bijna alle vragen die ik had zijn beantwoord en heb nu een beter idee van wat het allemaal inhoudt. De wachtlijst bedraagt hier 2 à 3 maanden.. Valt op zich mee, alleen wil nog even overleggen met de arts of het dan verstandig is om ons gelijk aan te melden of nog even te wachten ivm onze vakantie in augustus.. Stel dat er ineens een gaatje is dan zou dat weer niet handig zijn. Er kunnen maar een bepaald aantal mensen per week starten, maar ligt eraan wanneer je menstruatie begint dus als je net in een gunstige week zit kan het sneller gaan.. Ons idee is in ieder geval om ook na de zomer te beginnen.. Eerst nog lekker samen op vakantie dan kunnen we er helemaal tegenaan :)

Maandag hebben we controle afspraak bij de arts, dan kunnen we de laatste dingen bespreken.. Dan in juli nog de prikinstructie en dan is het afwachten tot menstruatie om de aanmelding in gang te zetten.. Spannend dus! Maar na vanavond zie ik het positief tegemoet :)

Hoe is het met de rest??

11. Fietwordtmama

Hoi Leo,
    Je gaat een heftig traject in. Verstandig dus om nog even lekker van de zomer te genieten.

Vandaag hadden we afspraak bij de fertiliteitsarts. Ik had haar verhaal aan de telefoon niet helemaal goed begrepen. Er is een cyste verwijderd bij mijn linker eileider, en daarmee is ook een stukje van de eileider meegenomen. Dat is in feite geen probleem omdat de rest er prima uitziet. De eierstok werkt nog goed. En als er een eitje vrijkomt, en dat wordt bevrucht, dan kan het ook opgepakt worden door de rechter eileider.

Verder hebben we aangegeven dat we na de zomer willen starten met IUI. We moeten gewoon na onze vakantie (september) een afspraak maken en dan wordt alles in gang gezet.

Als het dan nog nodig is natuurlijk. Want we hebben weer nieuwe hoop. De boel is nu helemaal doorgespoten en dat komt de vruchtbaarheid ten goede.

Wel heb ik door dat gedoe met die eileider een verhoogde kant op een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Daarom moet ik zodra ik zwanger ben direct komen voor een echo (bij 5 weken) om te kijken of het vruchtje op de juiste plek aangekomen is.

12. Broekie

Broekie Lid

16 mei 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ben een tijdje niet op t forum geweest, maar heb het En druk gehad En ff genoeg aan mijzelf.
    Vorige week een rotweek gehad. Ontzettend last van de hormonen waardoor ik neerslachtig en heeel moe werd. Voel me nu gelukkig beter.
    Deze week zou mijn eisprong moeten zijn, maar tot vandaag nog geen tem verhoging. Wel veel afscheiding. Ik wacht maar weer af en elke maand is weer meer ontdekken hoe mn lijf in elkaar zit.

Heb net even alle berichten gelezen. Blijft me goed doen om te lezen dat je niet de enige bent met onzekerheden. wel heftig hoor zoals voor jou Fiet en Kelsey. Sterkte beide. Vinden jullie het ook zo lastig dat je er op een bepaalde hoogte gewoon geen invloed op uit kunt oefenen? Ik besef me meer en meer hoe groot wonder het is als je zwanger mag worden en en kind mag krijgen.

Nu voor eerst een goed weekend allemaal

13. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Hey meiden...ben weer terug naa een lange tijd...veel gebeurt las ik.....hoe gaat het nu met jullie?

Ik heb ondertussen mijn afspraak bij de gyn gehad 31 mei, gelijk provera meegekregen voor 10 dgn en gister ongesteld geworden....had vandaag ook weer een afspraak voor een echo maar omdat ik meer dan normaal vloei...hebben die verplaats(wel begripvol van mijn gyn :D ) naar 25 juni....vindt het best spanned zo een inwendige echo...doet het pijn? ik las dat enkele van jullie het al hebben gehad...?

Gelukkig waren de bloedttest en zaadtest allemaal positief....ik moet zeggen dat het nu allemaal best wel snel gaat....nu hopen dat er een eisprongetje komt.

groetjes pari x

14. Fietwordtmama

Hoi Pari,
    Inwendige echo doet niet echt pijn. Het is wel een beetje vervelend omdat ze bij je naar binnen gaat met het echoapparaat. Vind dat zelf nooit zo fijn. En het voelt wat ongemakkelijk als ze dan met dat ding op en neer gaat bewegen om alles goed te kunnen bekijken.

Fijn dat de bloedtest en zaadtest positief zijn. Dat geeft hoop.

15. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Hey Fietwordtmama,

Ohw gelukkig maar...denk wel dat het enorm wennen zal zijn om zo open en bloot voor een gyn te zijn en voornamelijk ook een mannelijke....maar dat went vast wel :)

Ik moet zeggen dat ik best wel blij ben met zijn manier van van '''snelle'' werken....topgyn! (besides the fact hes a men)

Lucht wel op ja ...dat de testen positief zijn :D
    Ik moet alleen zelf wat meer aankomen...ben altijd wel licchter geweest maar sinds ik onregelmatig werkt en eet is dat allemaal verergert soort van.

heeft er mischien iemand tips voor? (moeilijk aankomen, heb geen aanleg :/ )

greotjes pari x

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hoi Pari,

Wat fijn dat de testen positief waren, en gelukkig een goede gyn zo te lezen die van doorpakken houdt.. Hopelijk snel goed resultaat voor jullie :)

Ben het met Fiet helemaal eens wbt inwendige echo.. Niet pijnlijk, maar klein btje ongemakkelijk. En de schaamte van daar liggen ben je zo overheen hoor, tenminste ik wel.. Dat zien ze dagelijks moet je maar denken :D

Hier inmiddels de IVF-voorlichtingsavond gehad, en de afspraak bij de arts. Nu alleen nog prikinstructie begin juli en dan kunnen we van start :D De arts was het gelukkig met me eens dat we beter gelijk kunnen aanmelden in juli en augustus, dan hebben we er al 2 wachtmaanden op zitten voordat we in september zelf klaar zijn om echt te beginnen.. Hopelijk hoeven we dan niet zo lang meer te wachten :)

17. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Hey Leo85,

ja klopt, hij is best wel snel tot zover...is gelukkig wel beter lijkt mij :D

wbt de eche....ik ben dat ook aan het denken ...het nou eenmaal hun job...zal wel ffkes aqward zijn maar dat zal denk ik wel goed komen na het wennen eraan. ;)

Ik hoop dat het voor jou/jullie ook raak mag zijn en de IVF een positieve wolk met zich meebrengt. Lijkt me wel slopend tot september wachten....succes en sterkte meid! :D

groetjes pari x

18. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hallo Allemaal

@ Pari:
    Fijn dat je er weer bent en dat je onderzoeken positief waren.
    Inwendige echo is de eerste keer niet zo prettig, het kan raar aanvoelen, het bewegen met het apparaat kan soms gevoelig zijn en je ligt er altijd zo gezellig bij he :p maar naarmate je vaker gaat interesseerd het je echt niet meer, teminste dat heb ik.
    Het enige vervelende is als je een echo moet maken wanneer je ongesteld bent, dan voel je je eigen echt vies.
    Geen tips voor aankomen, ben meer van het afvallen ;)

@ Allemaal
    Vandaag helaas weer ongesteld geworden :( weer een aantal tranen gehad, nu maar weer op naar de volgende ronde.
    Maandag weer bellen naar de fertiliteitsverpleegkundige voor een echo en hopelijk weer starten met Clomid.
    Tot nu toe slaat de 50 mg goed aan gelukkig !!
    Nu 2 cyclussen met Clomid gehad, allebei rond de 30 dagen, dus kan niet mooier als je 80 dagen gewend bent :$
    Hopelijk blijft het zo !!

Heeft een van jullie wel eens een samenlevingstest gehad ??
    Ik wil het toch eens aankaarten, het zaad van mijn partner is dan wel goed, maar wie zegt dat het wel op de juiste plek komt ??
    Ben zo onzeker over alles....... volgende gesprek maar eens vragen.

19. Fietwordtmama

Hoi,
    Ik heb gelukkig een vrouwelijke arts. Hoewel dat eigenlijk ook niet zoveel uitmaakt. En idd. Toen ik ongesteld was voelde ik me er echt niet prettig bij. Vooral omdat ik zo heftig aan het vloeien was. Wat een viezigheid zeg.

Tips om zwaarder te worden heb ik niet echt. Ik doe juist heel veel moeite om een beetje af te vallen. Gewoon gezond blijven eten denk ik. En dan juist de volle en romige producten ipv light of mager.

Leo,
    heel veel sterkte met wachten. En hopelijk snel resultaat als je mag beginnen.

Linda,
    Wat balen voor jullie. Ik pink een traantje mee.

Zelf zit ik nu te wachten tot ik ongesteld wordt. Het is er deze maand door die operatie niet van gekomen. Dus deze keer geen hoopvolle wacht. Ik hoop maar dat t snel komt. Van de andere kant... We hebben de vakantieniet zo handig gepland. Vruchtbare periode een paar dagen voor vertrek. Dus in alle hectiek van werk afronden, vakantieboodschappen doen, wasjes draaien en inpakken, moeten we vol aan de bak. En als we dan eenmaal lekker relaxed op de camping zitten mag ik geen wijntje dr bij :$ Dus als ik nu een weekje te laat ben, dan kan ik de eerste paar dagen op de camping nog geneten van een wijntje. Kunnen we lekker daar aan de gang en ben ik de rest van de vakantie hopelijk relaxed genoeg om geen stresskip te worden van het wachten. Bovendien: made in Italy lijkt me ook wel erg cool. Dan gaan we hem Mario noemen :p

Maar wie weet ga ik wel zwanger op reis. Ik hoop het toch zo....

20. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    #80 kar89, 15 jun 2012
    Laatst bewerkt: 15 jun 2012
    Mag ik mij hier voorstellen?

Ik ben elvira 23 jaar en hebben een kinderwens.
    Vorig jaar oktober is bij mij een cyste plus eileider verwijderd,en begin februari ben ik gestopt met de pil.
    De eerste keer werd ik na 56 dagen ongesteld,en de 2e keer daar zit ik nog op te wachten.
    Dus vorige week even de dokter gebeld en uitgelegd en met mijn achtergrond zeiden ze ga maar even een echo laten maken.
    En daarop waren heel veel follikels te zien maar geen rijpe.
    Nou is er iets meer dan 2 maanden geleden een echo gemaakt ivm prikkelbare darmsyndroom dus toen heeft de dokter gelijk een echo van mijn eierstokken gemaakt toen der tijd zaten er in beiden nog 4 rijpe follikels.
    Dus dat ik na die tijd niet meer ongesteld was geworden en dat er nu zoveel follikels te zien waren,en dat ik best wel ben aangekomen nah et stoppen met de pil,en ook nog de operatie van vorig jaar.
    Deed hem er erg aan denken dat ik pco heb...
    Dus nu heb ik 4 juli een afspraak bij de gyn om te kijken of het het echt is,en ja dan verder...
    En nu zijn we het helemaal nog niet lang aan het proberen dat weet ik wel maar na het gezeur vorig jaar,word ik er wat onzekerder van en ligt het allemaal wat gevoeliger.

Deel Deze Pagina