eerste afspraak met gyn gepland

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fietwordtmama, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi Elvira,
    Er is nergens gezegd dat je minimaal een jaar of langer bezig moet zijn om hier te mogen schrijven hoor.:) Snap heel goed dat je met maar 1 eileider en een cyclus van 56+ dagen snel naar de dokter gaat.

Ik hoop voor je dat er snel een goede behandeling voor jou kan plaatsvinden en dat je zwanger mag worden.

2. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @ Elvira
    Welkom !! Heftig verhaal !!
    Hopelijk start er gauw een behandeling en mag je gauw zwanger zijn ;)

Hier gaat het z'n gangetje.......
    Vanmorgen weer een inwendige echo gehad, daar was een klein rondje op te zien in de baarmoeder en het baarmoederslijmvlies was nog wat verdikt, de fertiliteitsverpleegkundige zei al: Ga nergens van uit !! maar toch had ik lichte hoop...... Helaas na het bloedonderzoek toch te horen gekregen dat ik niet zwanger was.

Nu heb ik voor 4 maanden Clomid mee naar huis gekregen, omdat het zo goed werkte, hoef ik tussendoor ook niet terug te komen, pas na 4 maanden weer, mocht het voor die tijd niet gelukt zijn.
    Dus dat scheelt een hele hoop ritjes naar het ziekenhuis, ook wel weer een fijn idee, scheelt een hoop geregel op het werk.
    Dus vandaag nemen we het eerste tabletje weer in en beginnen we weer vol goede moed aan een nieuwe ronde ;)

Hoe is het met jullie ??

3. Broekie

Broekie Lid

16 mei 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Elvira en Pari! Onzekerheid over je lichaam kunnen we allemaal over mee praten, toch meiden?

Fietwordtmama: prachtig hoe je beschrijft hoe je vruchtbare periode kan vallen! Wij hebben ook plannen om naar Italie te gaan. Wie weet is dit wel vruchtbare grond!!
    Ik begrijp dat ik niet de enige ben die de tweede helft van de cyclus geen wijn meer drinkt. Ik zou zelf graag wel dan ook nog wat drinken, maar mijn man wil het niet hebben. Al heb ik mij laten vertellen dat de eerste 6 weken je nog geen bloedbaan hebt met de embryo.

Ik zit op dit moment ook weer in de wachtdagen. Heb nu met clomid 100 al 3 keer achter elkaar een cyclus van 31 dagen. Ik kan dus nu veronderstellen dat dit mijn cyclus is. Is wel zo makkelijk om rekenen wanneer je overtijd bent....
    De vorige keer berichte ik dat ik een klote week had gehad. Gelukkig was dit maar 1 week, want daarna voelde ik me weer super! En dat ik rond mijn eisprong zat was op den duur ook wel te merken....Deze keer weinig aanmoedigingen nodig zeg maar. Bijzondere ervaring voor mij (en mijn man) aangezien mijn libido over t algemeen niet zo hoog is. Hoop maar dat het heeft geholpen!!
    Nu merk ik dat ik weer vermoeider wordt en heb afgelopen dagen erg veel gevloeid. t voelde soms alsof ik urine liet lopen.....

Herkennen jullie ook dingen van jullie cyclus?

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb ook nooit gedronken 2e helft vd cyclus.. In ieder geval niet in de laatste week. Nu ben ik daar makkelijker in omdat ik weet dat de kans zo miniem is dat ik zwanger ben, dat ik daar geen rekening meer mee ga houden..

Vloeien doe ik ook erg veel op bepaalde momenten in de cyclus.. Veel meer dan toen ik aan de pil was. Kan er echt wel uit opmaken wanneer de vruchtbare periode is zeg maar.. Helaas hebben wij daar niks aan, maar het gaat om het idee :D

5. Fietwordtmama

Hoi,
    Toen ik zwanger wilde worden van de eerste dronk ik ook nooit. Tot we een keer een etentje hadden bij vrienden en ik al de hele middag menstruatiekrampen had. Dus ik dacht dat ik ongesteld aan het worden was. Samen met die vriendin 2 flessen wijn leeggemaakt (en de mannen het nodige aan bier). En een week later deed ik een positieve test! Waren dus geen menstruatiekrampen, maar innesteling.

Dus ik superongerust aan de huisarts verteld dat ik flink had gedronken die avond. En hij vertelde toen ook dat dat pas invloed heeft op de kleine wanneer de placenta is aangelegd, en jouw bloed dus het kindje gaat voeden. En dat is idd pas in week 6.

Toch drink ik liever niet als ik weet dat er misschien een mogelijkheid is dat ik zwanger zou kunnen zijn. Wat meestal geen punt is omdat ik alleen drink bij speciale gelegenheden, en dan nog niet eens altijd.

Overigens Broekie, die keer dat het raak was, is voor ons ook een van de weinige keren geweest dat we weer eens echt spontaan aan de gang waren gegaan. Dus wie weet. Ik duim voor je.

Wel fijn Linda, dat je niet naar het ziekenhuis op en neer hoeft. Dat scheelt een hoop stress.

6. Broekie

Broekie Lid

16 mei 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

Vandaag is een erg spannende dag voor mij; vandaag zou ik ongesteld moeten worden of niet.....Ik heb al vanaf gister het idee dat ik gewoon ongesteld wordt. Had toen al wat buikkrampen. Voel me nu ook aardig lamlendig, wat ik vaak ben als ik ongesteld wordt. En als ik dan van jou Fiet, hoor, dat je toen toch zwanger was....hoop je natuurlijk dat dit ook bij mij is. Toch ga ik er vanuit uit zelfbescherming dat het niet raak is.

Wat ik op zulke momenten erg zwaar vind is dat je bijna geen tijd krijgt het te verwerken. Ik heb vandaag een erg drukke dag en op zulke momenten was ik liever op een hutje op de hei.

Herkennen jullie dit?

@linda: wij vonden het afgelopen maanden heerlijk dat we ook niet naar het ziekenhuis hoefden. Eerst was het ene beetje vreemd, je zit in zo'n cyclus, maar daarna erg relaxt. Het haalt wat druk weg. Ik ben nu bang voor dat als ik vandaag ongesteld wordt , we weer naar het zoiekenhuis moeten. De bezoekjes zijn niet zo erg, maar wel het geregel en tja het is dan weer zo aanwezig....Dus Linda: geniet er lekker van!

nog een vraagje: durven jullie in de tweede helft van de cyclus naar de sauna te gaan? Dit schijnt ook weer de inesteling tegen te kunnen werken toch? Ik heb zoooooon zin in een dagje sauna!!!

7. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Hey Dames,

Ik heb dat ook wel eens ja met dat vloeien op bepaalde momenten van mijn cyclus....had het gister en vandaag nog...maar kom zeker omdat me eisprong in de buurt is....kan ik nu beter bijhouden vanwege ronde clomid.

Net van de echo terug gekomen en te zien en horen gekregen dat 1 eileider 1 eitje van 10 mm heeft(te klein) en de andere eileider 2 eitjes heeft van 17/18 mm en 19 mm....dus wel 2 goede eitjes.....nu maar ''huiswerk maken'' aankomende 3 dagen.

Heb volgende week woensdag weer een bloedtest om te doen en dan weten we of er een eisprong heeft plaats gevonden.

Ben best wel blij dat clomid wel gewoon heeft aangeslagen, wat betreft de echo...weer een ander gyn...was wel beetje awkward maar best snel gegaan.

Groetjes Pari x

8. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Aan de ene kant ben ik erg blij dat ik niet meer naar het ziekenhuis hoef, de ritjes op en neer, het gedoe met het werk, steeds weer een andere die je van onder gaat bekijken ;) etc.
    Maar aan de andere kant mis ik wel de echo's, stukje controle dat er wat groeit, nu moet je er vanuit gaan dat er wat groeit en dat er een positieve ovulatietest komt.
    Maar ik geniet er zeker van ;)

9. Broekie

Broekie Lid

16 mei 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi,

Nou ik ben dus idd ongesteld geworden, gister. Enorme baaldag dus. Vandaag het ziekenhuis gebeld voor een echo-afspraak. Weer een andere arts....Ik heb er geen zin in. Volgens de assistent is het gewoon t zelfde traject als 3 maanden terug: bij 10 dagen eerste echo, daarna weer één en dan na een week bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Ik snap niet zo goed wat voor meerwaarde dit heeft.
    We hebben in ieder geval besloten dat als het deze ronde niet lukt, we een maand even niet doen. Dat zou namelijk in onze vakantie zijn en dan wil ik niet onder invloed van die hormoontroep zijn.

Linda, krijg jij een ovulatietest mee van het ziekenhuis?

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik echt respect heb voor jullie. De kracht om elke keer weer een nieuw ronde in te gaan en dan alle behandelingen en onderzoeken erbij. En toch hoop blijven houden dat het ooit mag lukken! Ik gun het jullie stuk voor stuk allemaal! :D

Ik zou graag een beetje mee willen komen kletsen.. Ook al weet ik nog helemaal niet hoe het met mij gaat lopen.

Ik ben pas gisteren door de huisarts door gestuurd naar een gynaecoloog. (Na wat tranen te hebben gelaten, want ze wou eigenlijk nog langer wachten...;))
    Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien had ik een mooie regelmatige cyclus, en langzaam aan word ie steeds langer en onregelmatiger. Ik ben in juli 2011 gestopt met de pil.
    Het is zo frustrerend af en toe! Dat lange wachten (een maand) op je eisprong en dan je best doen en dan weer negatief/ongesteld. En begint het wachten weer opnieuw.
    Ik heb gewoon het gevoel dat het niet in orde is bij mij.. Heb ik altijd al gehad, weet niet of iedereen dat heeft, maar gewoon die angst. En dan denk ik ach, ik moet me niet druk maken... maarja dat doe je toch. En natuurlijk binnen een jaar is zoveel % zwanger, maarja misschien val ik daar net buiten.

De huisarts gaf aan dat ze toch misschien dacht aan PCOS. Dus ik mocht gelukkig toch naar de gyn.

11 juli heb ik mijn eerste afspraak.
    Mijn man moet ook zaad controle doen zei de huisarts (maar omdat hij nu nog bij andere praktijk zit kon ze geen formulier uitschrijven dus moeten we nog regelen, maar miss wacht ik gesprek bij gyn wel af want neem aan dat ze daar ook een onderzoek voor hem uitschrijven).

Punt is... mijn man moet werken op 11 juli. :x Heb wel gevraagd of hij zou willen proberen te ruilen. Wil dit gewoon met hem samen doen.
    Is het buiten dat het prettig is, ook echt noodzakelijk dat hij erbij is de eerste keer??

Ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
    Wens iedereen heel erg veel sterkte en hoop snel een positieve test voor jullie (en mezelf natuurlijk) en een goede zwangerschap met een gezond kindje. ;)

11. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hoi Charise
    Welkom hier !!
    Dank je voor je respect, het is inderdaad af en toe best zwaar allemaal, maar dat zul je straks zelf ook gaan ondervinden, ligt natuurlijk aan je vervolg traject.

Bij mij begon het ook met de langer wordende cyclussen, het begon netjes met 28, maar eindigde in 88 dagen.
    Ik kreeg een doorverwijzing, gelukkig zonder moeite !!

Wij hadden eerst een afspraak bij een fertiliteitsverpleegkundige.
    Bij deze afspraak moesten wij met z'n tweeén komen, wij moesten van tevoren ook allebei een vragenlijst invullen.
    Aan de hand van die lijst werden er vragen gesteld.
    Je krijgt een hoop informatie over alles, hoe werkt het bij de man / vrouw.
    En info over de soorten behandelingen etc.
    Ik moest hierna gelijk bloedprikken en mijn partner moest een potje vullen ;) op een bepaalde dag en binnen een uur inleveren
    De fertiliteitsverpleegkundige heeft voor ons een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt.

Bij de gynaecoloog kregen wij de uitslagen van het bloed en sperma onderzoek, ook kreeg ik gelijk een inwendige echo, hierna gelijk de uitslag: PCOS :(
    Bij mijn partner was gelukkig alles goed !!
    Daarna het vervolg traject besproken en dit verloopt verder via de fertiliteitsverpleegkundigen op de poli.
    Ik vond het wel fijn dat we dit samen hebben gedaan, het is toch iets wat je samen moet ondergaan.

Op dit moment ben ik bezig met de 3de ronde Clomid 50 mg.
    Eerste 2 rondes werd ik gevolgd doormiddel van echo's op dag 10-12 etc.tot het eitje gesprongen was.
    Dit is 2 rondes goed gegaan, gelukkig !!
    Nu heb ik voor 4 maanden Clomid meegekregen en mogen we het zelf gaan doen, mocht er naar de 4 maanden nog geen zwangerschap zijn opgetreden, moet ik weer terug naar de gynaecoloog voor een evt. vervolg traject te bespreken.

Dus het blijft gewoon heel erg spannend......................

Ik wil je heel veel succes wensen met alles en hopelijk mag je gauw zwanger zijn ;)

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Linda, dank je wel voor je reactie en de uitgebreide uitleg van hoe het bij jou is gegaan.

Het zal natuurlijk in elk ziekenhuis net iets anders gaan. Ik lees ook veel over vragenlijsten, maar ik heb er niets over gehoord nog.
    Maar misschien krijgen we ze thuis gestuurd o.i.d.?

Ik wil ook heel graag dat mijn man mee gaat 11 juli. Dus hoop dat hij zijn best doet.
    Hij vind het ook niets dat hij een potje moet vullen. Hij zegt jou cyclus is toch in de war.. Maar ja hij begrijpt ook wel dat het nodig is willen we verder gaan.

Heb je veel last van de Clomid?
    En is je cyclus daardoor ook korter of dat niet?
    Wel extreem lang hoor, 88 dagen, pfff. dan mag ik nog niet klagen. ;)

13. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Ik heb wel bijwerkingen van de clomid:
    - Opvliegers
    - s'nachts erg zweten
    - Lage rugpijn
    - Sneller emotioneel en boos / geirriteerd

Maar ook dat is per persoon weer verschillend.......
    Mij helpt het wel, ik heb nu een cyclus van 29 en een 30 dagen gehad, dus we hebben eindelijk net zoveel kans als een normaal stel :)

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Hihi nou dat gaat nog wat worden dan... maarja het is voor het goede doel he?

Enne die cyclussen, wauw, daar teken ik voor, als je weer een regelmatige cyclus hebt. Dan weet je toch meer waar je aan toe bent en is het makkelijker vol te houden om regelmatig te klussen.

Ben benieuwd wat ze bij mij gaan zeggen.
    Ik heb trouwens ook geen afspraak bij gyn zelf, denk ook verpleegkundige of iets.

15. Broekie

Broekie Lid

16 mei 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom charise!

De bijwerkingen die Linda heeft heb ik ook met clomid 100.
    Vind dat fijn om te lezen, want je lijf voelt soms zo niet van je zelf. Als je dan weet dat meer dat hebben, is dat toch wle fijn.

Ik heb net were mn 5 dagen gehad dat ik moest slikken. Vorige maand was ik toen 1, 1,5 week depri en heeeeeel moe. Ik houdt er dus rekening mee dat dit weer kan, maar tot nu toe mag ik niet klagen. Donderdag weer inwendige echo.

Wij hebben geen vragenlijst gehad. Mijn man heeft wel een potje moeten inleveren, maar ook bij hem niks aan de hand. Omdat hij eigen baas is, kan hij gelukkig altijd mee naar het ziekenhuis. Alleen voor t bloedprikken, ga ik ff alleen. Het samen doen maakt het wel makkelijker. Bovendien wil je toch allebei kinderen neem ik aan, dus zul je er samen moeite voor moeten doen vind ik!

Doen jullie naast de behandeling ook andere dingen om (extra)vruchtbaar te worden? Bijv door bepaald eten?

16. Fietwordtmama

hoi Broekie,

Samen moeite doen. Daar ben ik het zooooo ontzettend mee eens. Mijn man gelukkig ook. Dus als het te regelen is gaat hij mee. Maar dat is niet altijd makkelijk helaas.

Geen idee of je van bepaald eten vruchtbaarder wordt. Wel leven we gezond (of zo gezond mogelijk).

Ik heb laatst wel gelezen dat er in knolselderij een stofje zit wat goed is voor de zaadproductie en voor het libido van mannen. Maar de dosis was weer te laag om er echt iets van te merken. Toch motiveert een dergelijk bericht mij dan wel om recepten te gaan zoeken :D

En ik ben ovulatietesten gaan gebruiken om de timing beter te kunnen bepalen. Blijkt dat mijn ei toch net weer een dagje later was dan verwacht. Ik hoop toch zo dat we op deze wijze deze zomer zwanger mogen worden.

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij doen in principe alles samen, naar afspraken toe enzo.. Doe verder geen dingen anders met eten of iets dergelijks, dat heeft toch geen zin en wil er niet teveel mee bezig zijn. Je gaat zo snel vastklampen aan kleine dingetjes die misschien wel eens kunnen helpen, maar in de praktijk maakt dat altijd weinig uit.

Gister hebben we prikinstructie gehad. Stelde niet zoveel voor, tot we een x moesten prikken.. Man wat vond ik dat moeilijk, en ik werk dagelijks met naalden :D Er zat zo'n drempel om dat bij mezelf te doen dat ik er erg emotioneel van werd.. Maar uiteindelijk is het gelukt en uiteraard viel het reuze mee zoals altijd met die dingen :p Manlief is wel solidair geweest en heeft het bij zichzelf ook een keer gedaan :)

Nu is het wachten tot ik ongi word en dan kunnen we ons vast aanmelden zodat we de wachtlijst een beetje doorkomen.. Dan kunnen we hopelijk na onze vakantie in augustus echt van start!

18. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Hee meiden,

Ja ik vind ook dat je deze dingen samen moet doen, je wil immers ook samen een kind. Maar punt bij manlief is dat het nu vakantie is en dus lastiger ruilen. Ik had gezegd dat ie moest zeggen dat ik naar t ziekenhuis moet maar dat heeft ie niet gedaan. Hoeft niet te zeggen waarvoor natuurlijk maargoed.
    Kans is groot dat ik dus alleen moet. Twijfel nu of ik in dat geval een vriendin mee vraag of niet.

Wij slikken hier vitaminepillen.
    Gebruik nu zelf alleen davitamon mama plus maar heb ook etos zwanger worden pillen geslikt met teunisbloemolie en tarwekiemolie.
    Mijn man slikt multivitamines, l'arginine, zink, foliumzuur en vitamine b. Dat zorgt allemaal voor zaadproductie, sterkte zaadjes en goed vocht om beschermd in te worden.

Ben nu op vakantie en ben benieuwd of er evt bij thuiskomst een vragenlijst op de deurmat ligt.

Leo, dat zelf prikken lijkt me ook erg moeilijk. Prik zelf ook genoeg mensen en vind het zelf ook niet erg om geprikt te worden, maar bij jezelf prikken is toch heel anders! Sterkte ermee!!

Xx

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Hoi meiden, fijn om jullie ervaringen te kunnen lezen.

Ik ben een paar dagen terug naar de huisarts gegaan omdat ik nog maar 2x ongesteld ben geweest sinds een half jaar. Weliswaar kan het eventueel komen door het ontpillen maar het zat me toch niet lekker. Ik kon wel met allemaal vragen in mijn hoofd blijven rondlopen maar de huisarts is ervoor om die te beantwoorden...
    Ze vond dat het toch wel verstandig zou zijn om mij door te sturen naar een gynaecoloog. Ik heb namelijk ook last van mannelijk beharingspatroon... haar op de binnenkant en achterkant van m'n bovenbenen en een streep onder m'n navel (charmant :)).
    Zij dacht dat het wel eens PCOS zou kunnen zijn en omdat wij wel een sterke kinderwens hebben (we gaan ervoor zodra ik groen licht krijg van mijn arts) wilde zij mij dus alvast doorsturen.

Ik krijg net een brief in de brievenbus dat ik 31 augustus een afspraak bij de co-assistent heb en een half uur later bij de gynaecoloog.
    Spannend hoor! Ik laat het allemaal maar over mij heen komen!
    Even een vraagje.. We doen het op dit moment nog veilig met een condoom omdat ik nog aan het revalideren ben. We hebben dus geen idee in hoeverre wij vruchtbaar zijn. Denken jullie dat mijn man ook een potje moet vullen ed.?

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@Peony: Lijkt me wel dat ze dat onderzoeken, al is het alleen maar om uit te sluiten dat daar ook nog een probleem ligt. Je moet wel een compleet plaatje hebben voor je iets gaat behandelen zeg maar.. Wel fijn dat je zo snel doorgestuurd wordt, hopelijk is er niks aan de hand natuurlijk.. Succes met je afspraken!

@Charise: Ik slik ook vitaminepillen, zwanger worden van Etos. Mijn man slikt ook vitamines, maar niet specifiek hiervoor.. Maar da's ook het enige wat we dan doen.. Ja laat andere mensen mij maar prikken haha, dan kan je je eraan overgeven, nu moet je het zelf doen. Maar op zich viel het heel erg mee hoor, nu ik die drempel eenmaal over ben denk ik dat het de volgende keer erg mee valt. Nu heb ik het tenminste al een keer gedaan. Al zal het niet voor je plezier zijn, je hebt er veel voor over :) Tis voor een goed doel :D

Deel Deze Pagina