eerste afspraak met gyn gepland

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fietwordtmama, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    Zo, nu gaat het echt weer beginnen. Morgen hebben we weer een afspraak in Eindhoven in het ziekenhuis. Hopelijk geeft de gyn meteen weer de receptjes mee voor de hormonenwinkel. Kan ik fijn over een week of twee weer met de pil beginnen en een maandje later gaan spuiten.

@Leo85 fijn dat die wachtlijst is weggewerkt! Je moet toch al zo vaak zo lang wachten in dit hele proces. In Eindhoven heb ik de afgelopen twee keer maar 1 maandje hoeven te wachten ivm vakantieperiode. Niets te klagen dus!

@pari: wat een ellende he, die zwangerschapssymptomen lijken zoveel op wat je bij een menstruatie voelt! Dat zeurende gevoel in de baarmoeder en pijn in onderrug en gevoelige tepels en beter haar en nagels hebben de vorige keer 8 weken aangehouden, tot aan mijn miskraam. Ik heb de laatste weken van die zwangerschap wel erg getwijfeld of het nog goed zat. Het begon met een beetje bruin bloedverlies. Iedere keer bang om naar de wc te gaan.. Ik vraag me af of ik tijdens deze behandeling weer zo relaxed kan zijn na die ervaring van de vorige keer!

@linda337: al meer nieuws?

@charise: hier alleen maar positieve geluiden over die clomid. Buurvrouw heeft er een knots van een zoon mee gekregen :)

toi toi toi !

2. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Wat fijn dat je zo snel terecht kunt !!
    Nu eerst maar lekker genieten van je vakantie.

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ja ben er zo blij mee :) Mijn humeur is supergoed nu :D Nog paar weekjes werken, dan lekker op vakantie, en als m'n cyclus niet raar doet ineens zouden we als het mee zit gelijk na de vakantie kunnen beginnen.. Komt wel erg dichtbij ineens.. Maar ben er nu ook wel aan toe om te beginnen.. Ben er helemaal klaar voor voor mijn gevoel.. Best raar, aan de ene kant heb je er zin in en aan de andere kant zie je er toch wel tegenop..

@ Nelis: Hoe was je afspraak? Kan je ook snel beginnen? Succes alvast in ieder geval!

@ Linda, heb jij al duidelijkheid? Of zit je nog steeds in spanning?

@ Fiet: kan me voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt hoor, heb ik ook wel wat meer nu het bij ons zo lang duurt.. Beetje zo'n ik-ben-nu-ook-wel-eens-aan-de-beurt gevoel..

Succes allemaal, hopelijk snel positief nieuws voor ons allemaal!

4. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @Leo85
    Ik heb duidelijkheid, ben ongesteld geworden 4 dagen geleden.
    Ben gisteren weer begonnen met een nieuwe ronde Clomid.
    Nieuwe ronde, Nieuwe kansen !!

5. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    @linda: Nieuwe kansen, hopelijk nieuwe prijzen! Hopelijk met mooie afloop. Hoe lang ben je al met Clomid bezig?

@Leo: ik snap je helemaal. Ik ben dus gisteren weer bij de gyn geweest en ik ben super blij dat de motor weer is opgestart. Aan de andere kant zou het best weer kunnen mislukken en dan is er weer een poging voorbij! En we hebben er nog maar 1 hierna..

Ik heb nog geen afspraak kunnen maken bij de afdeling ICSI. Wel heb ik al mijn pillen en spuiten al meegekregen. Ik mag op de derde dag van de menstruatie beginnen met de pil en ondertussen maak ik dan een afspraak. Ik gok dus dat ik over een weekje mag beginnen met de pil! Dat gaat weer snel!

De gyn heeft wel de dosering aangepast. De vorige twee keren spoot ik 200 eenheden gonalF (tweede keer menopur) en dat wordt nu 225. Zo hopen ze dat we deze keer wat meer eitjes kunnen oogsten.

De gyn zei: Ik heb nog zelden iemand gezien die zo effectief met de pogingen om is gegaan: twee keer uiteindelijk maar twee geschikte embryo's om terug te plaatsen en twee keer zwanger! Jammer dat die tweede keer in een miskraam is uitgelopen.

Jammer. Ook zo'n woord dat ik eventjes gehaat hebt. Miskraam? Goh, jammer zeg! Nee, jammer is het als je zin hebt in paprika chips en er aleen nog gewone is! Een miskraam is gewoon echte een drama! Dat zoveel mensen dat mee moeten maken is echt verdrietig en ik kan er meteen weer om janken.

Maar goed, nu dus weer met nieuwe moed er tegen aan!

6. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @Nelis Dit wordt ronde 4 met Clomid.
    Vanaf Januari 2011 zijn we al bezig :(

Soms zijn doktoren niet even tactisch met uitspraken.
    Ze hebben niet in de gaten wat ene klein woord of een kleine zin met een mens kan doen.
    Wens je veel succes met alles !!

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Leo,
    Wat fijn dat jullie ws direct na de vakantie kunnen starten. Fijne vakantie. en succes daarna.

Nelis,
    Jammer???? nou ja zeg!

Linda,
    Succes!

Hier gaat het weer zijn gangetje. Gisteren is een megapak pre-seed binnengekomen (genoeg voor 18 'gezellige avondjes:p). Vandaag verwacht ik de bestelling ovulatietesten. Dus we zijn weer helemaal klaar voor deze ronde. Knop weer omgezet naar hoop en positiviteit.

Overigens las ik net in een ander topic dat je de negatieve gevoelens ook gewoon toe mag laten. Laat ze komen. Voel het. En daarna kun je het weer loslaten.

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Haha Fiet, genoeg voorraad voorlopig dus :)

Ik ben het er helemaal mee eens dat je negatieve gevoelens lekker moet kunnen laten gaan.. Voor mezelf denk ik altijd: Ik mag best een paar dagen balen bij slecht nieuws, dan kan je het daarna goed verwerken en een plekje geven en er weer 100% tegenaan. Als ik na een paar dagen er nog steeds in blijf hangen dan geef ik mezelf wel spreekwoordelijk een schop onder de kont dat het nu wel lang genoeg heeft geduurd :D

Knopje weer om inderdaad en er weer positief voor gaan! Veel plezier/succes!

Nelis dat is inderdaad een vervelende woordkeus ja, jammer.. Maar goed, aan de andere kant: hij kan moeilijk zeggen dat het ronduit K*T is als arts zijnde ;) Succes met jullie nieuwe poging!

Linda ook voor jullie hopelijk meer succes deze ronde!

9. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    Had ik misschien niet zo duidelijk gezegd maar het was geen arts die dat had gezegd maar familie. Maakt verder niet uit natuurlijk maar de artsen zijn helemaal super in het Catharina. :)

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dames,

Dit draait uit op een kletsgroepje. Daarom verplaats ik jullie topic naar mmm clubs.

Babii

11. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Hey dames,

Sorry maar ik ben niet zo actief meer op deze site ivm met nog drukker bezig zijn met bepaalde dingen regelen.

Ik was dus ongesteld geworden op 15 juli.

ik had dus geen clomid recept gehad van die andere gyn, ik zou 31 juli dus een inwendige echo krijgen om te zien of er vooruitgang is met de groei van mijn ei(zonder clomid) maar ik heb die afspraak moeten cancellen omdat ik as zondag naar duitsland ga ivm een family incident(niets ernstig. mijn gyn zal me dan gaat bellen op 3 augustus zodat ik hem kan vragen of ik gwn mijn menstruatie moet afwachten of dat ik weer aan de provera zal moeten dus denk dat het een ronde overslaan zal worden.

hoest het bij jullie? al iemand succes met proberen?

Greetz pari x

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@Nelis: Oh, lekkere familie dan :$ Btje medeleven zou ook wel leuk zijn ;)

@Pari: Spannend, hopelijk hoef je geen ronde over te slaan, succes met je familie-dingen!

Hier rustig aan het wachten op ongi.. Ws. rond 9 aug.. Dan mag ik me weer aanmelden, dus tot die tijd niet zoveel te melden eigenlijk..

13. Fietwordtmama

Hoi hoi,
    We zitten hier in de klus-fase. De leukste tijd van de maand. Vol hoop en je kan er tenminste actief iets aan doen. Alleen deze maand valt een beetje tegen. Vele stres op het werk, voor ons allebei. En mijn man had de hele week hoofdpijn.
    Dus toen ik smorgens meldde dat ik een :) had (clear blue ovulatietest is positief als ie een :) laat zien) keek hij me al vreselijk vemoeid aan. 's Avonds heeft ie toen eerst een paar uur op bed gelegen met een nat handdoekje op zijn hoofd en een paar paracetamollen. En daarna konden we aan de gang. Je kunt je voorstellen dat het niet de meest romantische avond uit mijn leven was!

Maar goed. Het geeft wel aan dat ook hij supergemotiveerd is om over 4 weken met zijn viertjes op vakantie te gaan ipv met zijn drietjes.

Vandaag is onze zoon uit logeren en hebben wij hopelijk wat meer puf om er wat leuks van te maken.

Allemaal veel geluk en positiviteit toegewenst. En ik hoop echt dat er hier binnenkort iemand komt vertellen dat het is gelukt. Wordt weleens tijd, vinden jullie ook niet?

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ja, wordt zeker tijd! Hopelijk snel allemaal goed nieuws hier! :)

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Haha ik kon het topic niet meer vinden. ;)
    Maar het is verplaatst. Vandaar.

Nou hier nog ongeveer 2 weekjes tot ik weer een afspraak heb bij de gyn. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren en wat er uit de bloeduitslagen komt. En of zaadjes van manlief ook goed zullen zijn. Hij levert dinsdag zijn potje in. En dan dus 10 augustus ook daar de uitslag van.

Ben ook benieuwd of ik meteen met Clomid ga starten of dat de gyn eerst andere dingen wil gaan doen. Denk ook dat het afhankelijk is van de uitslagen.

Hier ook beetje vruchtbare periode nu, hoewel ik weet niet in hoeverre ik het vruchtbaar kan noemen als ik PCOS zou hebben. Weet ook niet of ik al een ei gehad heb of dat deze nog moet springen. In ieder geval hier geen geklus meer tot in ieder geval dinsdag ochtend. ;)

Hoop dat we allemaal snel een positieve test in handen mogen houden!

16. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    o hier zijn jullie! Ik kon het ook niet vinden! De eerste pillen zitten er weer in en op de 11e mag ik beginnen met de decapeptyl. Dan op de 28e naar het ziekenhuis voor de eerste echo. Als alles er dan rustig uit ziet mag ik beginnen met de stimulerende fase met de gonal-F. Hopelijk deze keer meer geluk!

Zijn jullie op vakantie geweest? Wij niet, we gaan in de herfst een paar dagen weg. Even er op uit!

17. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Hey meiden,

Ben er weer! :D

Duitsland heeft me wel even goed gedaan...ff weg....wel wezen oppassen op me tante haar kinderen en haar naar haar therapeut gebracht 5 dagen lang. maar het heeft me wel goed gedaan....we hadden een zwembad met sauna en kegelbaan(vaak voor onszelf, was bijna nooit iemand daar)....dus ja het was wel relaxed :D

Ik heb mij gyn gesproken en hij heeft me een nieuwe recept gestuurd van provera en clomid die ik moet halen. Maar nu kan ik over 5 dagen testen adhv mijn banner(op basis van 28 dagen) ....zal ik gelijk ermee beginnen of die 5 dagen afwachten en testen? Ik weet t niet (de gyn zei gelijk nemen, maar ik heb wel sex gehad afgelopen tijd en gevoelige tepels weer)

Hoest met jullie?

Greets pari x

18. Fietwordtmama

Spannend Nelis! succes ermee

Jee Pari. Geen idee. Ik zou 5 dagen wachten en testen. Wat zegt je gyn?

Hier is het spannend! Ik heb vanmorgen positief getest!!!! Ik ben zo blij, maar ook erg bang. Ik heb niks gevoeld van innesteling (bij de eerste wel heel sterk gevoeld). Dus nu ben ik bang dat t niet in de baarmoeder zit. De fertiliteitsarts had destijds uitgelegd dat ik maar 1 eileider heb die doorgankelijk is. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar we moeten wel direct op controle. Maandag ga ik dus een afspraak maken voor een echo.
    Oef.... Heb een beetje een achtbaan-gevoel nu.

Als alles goed is, dan zal ik 'verhuizen' naar het zwanger forum (kom nog wel hier lezen ook). Komen jullie me dan snel achterna?

19. Nelis

Nelis Actief lid

28 mrt 2012
    116
    0
    0
    Brabant
    Wow Fiet, gefeliciteerd! En wanneer heb je de echo?

Ik ben zelf eergisteren begonnen met de Decapeptyl. Het is voortaan de normaalste zaak van de wereld om tijdens/na het eten in mijn buik te spuiten. Zo normaal zelfs dat ik hem ooit bijna vergeet te zetten!

Op 28-8 moeten we naar het ziekenhuis voor een echo. Als alles ok is kunnen we dan door met de Gonal-F voor de stimulatiefase. En dan maar hopen dat er veel eitjes rijpen voor de punctie. Duimen draaien!

En Fiet, dan kom ik je hopelijk snel achterna...

20. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Wow !! Gefeliciteerd meid !!

Deel Deze Pagina