Hoi Dankje. Ik begin het nu pas te beseffen. Heel raar. Ik durfde ook niet op de test te kijken. Dat heeft mijn man voor me gedaan. De echo is pas volgende week dinsdag omdat het nu nog te klein is om te kunnen zien. Nog een weekje spannend dus. OK, en daarna blijft het spannend of mijn ouwe lijf het allemaal wel aankan. Maar ik krijg langzaam maar zeker vertrouwen dat het goed komt. Wel grappig. We waren dat weekend bij mijn zwager. Hadden ze zich bedacht om naar een plaatselijke bierbrouwer te gaan. Eeeh, zal ik rijden ? Nelis. heftig hoor. Ik duim met je mee voor veel eitjes!
Fiet, wat goed! Spannend hoor! Zal heel hard duimen voor je dat alles goed zit En Nelis voor jou ook spannend de komende tijd, veel succes! Wij gaan morgen lekker 2 weken op vakantie.. Hopelijk daarna starten, maar krijg nog bericht vd arts of het kan. Komt btje krap uit met start-datum v prikken omdat we dan net pas terug zijn, en moeten nog een start-gesprek e.d. hebben.. Ach anders nog een maandje langer geduld, da's ook niks op 1,5 jaar Heb er nu wel zin in, tenminste, ben er echt aan toe om er mee aan de slag te gaan.. Succes allemaal, en hopelijk kunnen we snel naar het Zwanger-gedeelte
Hoi Dames Lang niets meer laten horen, druk druk druk !! Maar nu lekker 3 weken vakantie Vorige week ben ik ongesteld geworden, ben nu weer gestart met een nieuwe (5de) ronde clomid. Deze maand hopelijk meer geluk, er zat gisteren wel een ooievaar voor onze deur, wie weet brengt het geluk
Hoi Linda, Mooi voorteken die ooievaar. Hopelijk deze ronde raak! Heel veel succes Ik zit hier met een enorme knoop in mijn maag. Over een uurtje moet ik naar het ziekenhuis voor die echo. Ik hoop zo dat t goed op zijn plek zit. Heb alles gelezen over bbz. Ik heb geen symptomen, maar die onstaan ook meestal pas na de 5e week, en zover ben ik dus nog niet. Verder ook bijna geen zwangerschapskwaaltjes. Toen ik pas zwanger was van Cas had ik heel veel last van krampen (alsof ik ongesteld moest worden). En dat heb ik nu dus helemaal niet. Alleen een beetje gevoelige borsten, verder niks. Maar ja, dat hoeft dus ook niks te zeggen. Nou ja.. ik zit mezelf gewoon gek te maken hier. Zou eigenlijk moeten werken, maar de concentratie is echt 0. Ik kom vanmiddag nog wel even terug. Hopelijk met een enorme smiley.
Heel veel succes vandaag zeg Fiet! Weet je al meer? Hopelijk komt die smiley er! Hier zijn de eerste 10 spuiten er ook al weer in gezet. Blauwe plekken tot en met, ziet er mooi uit! Nu ik weer werk gaat het gelukkig allemaal weer wat sneller.
Hallo Nog geen smiley hier helaas maar ook nog geen slecht nieuws. Op de echo was niets te zien. Niet in de baarmoeder (alleen een streepje vocht), en gelukkig ook niet daarbuiten. Maar aangezien ik 5 weken ben is het geen goed nieuws dat er nog geen vruchtje zichtbaar was. Het zou kunnen zijn dat bevruchting iets later heeft plaatsgevonden dan wij denken (wat ik vreemd vind aangezien we ovulatietesten hebben gedaan). Dus ik moest bloed laten prikken. Ze gaan aan de hand van de exacte HCG waarden bepalen hoe ver ik precies ben. Morgen krijg ik daarvan de uitslag. En dan is het afhankelijk van de uitslag wat het verdere traject zal zijn. pffff... de zenuwen.... de onzekerheid....
De verloskundige heeft gisteravond nog gebeld over de uitslag. Bloedtest was positief. dat wil zeggen, de waarden komen overeen met een zwangerschapsduur van ongeveer 4 weken. Dus dan zou het kloppen dat er niets te zien was. Ik heb nog gevraagd hoe dat zit met ovulatietest, maar ze gaf aan dat het best mogelijk is dat het ei dan toch iets later is gekomen. En als dan het zaad van die laatste keer er wat langer over heeft gedaan om bij het ei te komen, dan kan het toch kloppen. Afijn... We houden ons vast aan ieder sprankje hoop. Zeker na het telefoontje van een uur geleden. Mijn broertje belde dat ze in verwachting zijn van hun eerste kindje. Gisteren de test gedaan. Dus als alles goed is ben ik bijna tegelijk uitgerekend met mijn schoonzusje. Als dat geen goed teken is. En de ooievaars vliegen ook alweer over de wijk heen
Hallo allemaal, Slecht nieuws hier Vanmiddag ging ik even naar het toilet en ik zag ineens wat bloed. paniek dus. Direct gebeld naar het ziekenhuis. Kon meteen terecht. Eerst bloed prikken en uurtje later bij de arts. Ik was nog steeds bloed aan het verliezen, maar niet heel hard. De arts heeft gekeken, gevoeld en nog een echo gemaakt. Maar er was eigenlijk wienig te zien. Bloedtest wees uit dat HCG iets was gestegen, maar niet zoveel als je zou verwachten. Met nog meer onzekerheid weer naar huis. Maar al onderweg kreeg ik steeds meer buikpijn. En nadat we in de kerk 3 kaarsjes hadden aangestoken (1 voor mijn overleden tante, 1 voor mij en 1 voor mijn schoonzusje), onze zoon gehaald hadden en nog even langs de supermarkt waren geweest had ik echt flinke krampen. Ben even op de bank gaan liggen met wat paracetamol. Na een uurtje ging het weer beter. Soepje gegeten en nog wat gedronken in de tuin. Toen ik naar het toilet ging zag ik dat heel het zootje naar buiten as gekomen. (een groot bloedbad zeg maar) Dus het laatste sprankje hoop waarmee we het ziekenhuis verlieten is vervlogen.
Wat erg voor je, weet niet wat ik zeggen moet........... Heel veel sterkte !! en een hele Dikke Knuffel !!
Zo, ik ben weer terug v vakantie, heb ff bijgelezen.. Fiet wat naar!! Veel sterkte, wat ontzettend kut dat t is misgelopen Dikke knuffel voor jou! Hier goed nieuws: In de vakantie telefonisch intake-gehad voor start vd behandeling (lekker gesprek op t strand ) Maar daardoor kunnen we nu gelijk starten.. Gister alle medicatie opgehaald en morgen moet k beginnen met spuiten vd Decapeptyl.. Vind t erg spannend, maar ben er wel aan toe om te beginnen.. Enige mindere nieuws is dat uitslag v zaadtest v man in Nijmegen nog slechter was, dus dat we nu aangewezen zijn op ICSI ipv IVF.. Maar goed, we gaan ervoor.. Over 2 weken heb k een echo om te kijken of m'n eierstokken stil liggen, en dan mag k beginnen met Puregon.. Mocht alles volgens schema verlopen is de punctie in week 39.. En als het mee zit en er kan wat worden terug geplaatst en t blijft ook nog plakken dan kan ik rond verjaardag v m'n man testen, dus hopelijk krijgt ie dit jaar een heel speciaal cadeautje We gaan in ieder geval eindelijk beginnen!! Kunnen weer pro-actief iets doen ipv alleen maar afwachten, dat is wel een fijn gevoel. En nu hopen we op een nog fijnere afloop
O Fiet nondeju ik lees het nu pas! O wat verschrikkelijk. Dit had ik dus enkele maanden geleden met 8 weken zwangerschap. Heb je zoveel moeite moeten doen om zwanger te raken! Ben je eindelijk zwanger en dan dit. Elke minuut dat je zwanger was groeide je band met je kind. Je houd er al helemaal van, broertje of zusje van Cas. Misschien heb je ergens ook rekening gehouden met een miskraam, je moedergevoel is altijd sterker geweest. En nu krijg je niet de kans om verder te gaan met je tweede kindje. Dat verdriet zit echt verschrikkelijk diep en regelmatig zal het nog de kop op steken. Ik merk zelf dat ik er (nu al) toch wat positiefs aan over heb gehouden. Al haatte ik iedereen die hetzelfde tegen me zei toen het net gebeurd was. Maar ik heb tegenwoordig vaak het gevoel dat ik nooit meer alleen ben. Dat 'ik' voor altijd 'wij' is geworden. Dat ik altijd van hem/haar/hen zal houden. En houden van voelt nou eenmaal goed. Het heeft me dus toch ook rijker gemaakt. Hoewel deze tijd voor jullie nu eerst vooral enorm verdrietig is, en verdriet moet er ook zijn, hoop ik dat jullie ook zoiets mogen gaan voelen. Wij planten binnenkort een boom in het Gedenkbos vlak bij ons. Daar kunnen we dan eens naar toe fietsen op een lekkere zomeravond. Heel veel succes met het verwerken van dit verlies. En als je er weer aan toe bent heel veel succes met een eventuele nieuwe poging.
Leo, ik las dat je mag beginnen met de Decapeptyl! Mooi nieuws zeg. Ik had ook een telefonische intake vanuit het buitenland.. Ik ben zelf afgelopen dinsdag begonnen met de Gonal-F. De eenheden zijn wat opgeschroefd in de hoop dat ik meer eitjes maak dan de vorige keren. Over een week of twee de punctie en dan hopelijk twee terugplaatsingen. Wij zijn altijd gegaan voor twee terugplaatsingen. Ik zou super graag zwanger willen zijn van een tweeling al vrees ik wel voor de complicaties. En eigenlijk ook wel voor het werk dat op je af komt met een tweeling. Samen voeden, twee maal tandenpret (!) tweemaal alles. Maar goed, niet op de zaken vooruit lopen...
Hoi Nelis, jullie ook druk bezig met de poging dus.. Ik heb straks Puregon ipv Gonal-F.. Tot nu toe gaat het spuiten goed. Moet niet te lang nadenken, maar gewoon doen haha.. Nog geen blauwe plekken of iets gelukkig, al prikt het wel een paar minuutjes na, die Decapeptyl. Wij hebben ook gekozen voor 2 terugplaatsingen mochten er tegen die tijd genoeg embryo's zijn.. Van B-kwaliteit tenminste, bij A wordt er maar 1 teruggeplaatst omdat ik nog maar 27 ben. Maar v B gaan ze anders de prullenbak in en dat vind ik dan ook wel weer moeilijk.. Dus dan maar zoveel mogelijk terug laten plaatsen.. Dan neem ik het risico op een tweeling voor lief voor een grotere zwangerschapskans.. Maar dat is inderdaad op de zaken vooruit lopen.. Eerst maar eens afwachten hoe het loopt.. Heb jij veel last gehad van de Decapeptyl of niet? Ik ben benieuwd wanneer en of ik er iets van ga merken.. Tot nu toe nog niks, maar na 2 x spuiten zou ook btje snel zijn denk ik.. Spannende tijden hier in ieder geval.. Jij ook succes!
Hoi Leo, van de Decapeptyl heb ik bij geen van de die pogingen tot nu toe veel last gehad. Ik heb alleen wat hoofdpijn gekregen maar dat is volgens de gyn heel normaal. De Gonal-F (en de vorige keer de Menopur) hebben wat last in mijn eierstokken opgeleverd. Je voelt ze gewoon groeien. Niet gek aangezien er ineens 14 eitjes zo groot als een oogbal (weet effe niks anders) in zitten. Ik heb blijkbaar 1 luie kant: daar zitten er steeds maar 3 of zo. Maar naast de druk in de eierstokken en een beetje hoofdpijn heb ik geen last van opvliegers of emotionele instortingen. Gelukkig maar! Ik ben nu vier dagen met de Gonal-F bezig. Dinsdag weer naar het zkh voor een echo en donderdag ook. Dan hopelijk snel een punctie met veeeeel eitjes en veeeeel bevruchtingen! Lijkt me gaaf om ook eens meer emmys over te houden dan de twee die teruggeplaatst worden. Mijn gyn zei al dat hij zelden mensen tegenkwam die zo effectief met hun pogingen omgingen: steeds twee delende embryo's over en steeds zwanger geworden. Helaas eindigde de vorige poging wel in een miskraam. Heel veel succes ook de komende tijd! Vooral ook met de punctie. Tip: houd je zo ontspannen mogelijk. Yoga is een goed idee!
Spannend hoor Nelis, hopelijk groeien de eitjes goed! Ik zie wel op tegen de punctie, ben bang dat het erg pijnlijk is enzo.. Dus ontspannen zal lastig worden tegen die tijd denk ik Maar ga m'n best doen Hoe doen ze dat bij jou? Hier 's ochtends paracetamol en tijdens punctie infuus met medicatie geloof ik.. Is dat jou meegevallen de punctie of juist niet? Hoeveelste poging zijn jullie nu mee bezig? Duim voor een goede afloop voor jullie!
Hoi Leo, Dit is mijn derde poging alweer. De puncties van de 1e en 2e behandeling waren heel erg verschillend. Ik krijg steeds paracetamol, diazepam en naproxen mee naar huis. Een uur voor de geplande punctie moet ik dat innemen. Dan komen we op het ziekenhuis aan en dan begint alles te draaien. Lijkt er eindelijk weer eens op dat ik een borrel gehad heb! Dat is ook al weer ongeveer 2,5 jaar geleden! Als die pijnstillers dan in aan het werken zijn moet mijn man een potje gaan vullen. Dan begint de punctie. Je voelt vrij goed dat ze door je baarmoeder heen prikken maar dat is maar 1 prik. Dan prikken ze de eitjes aan. Dat is wel wat vervelend omdat die eierstok zo bomvol zit met eiblaasjes. Die eierstok is gewoon wat gevoelig dan. De eerste keer heb ik heel erg verkrampt liggen wachten tot de prikken over waren. Alles hield ik constant gespannen behalve de buikregio. Dat is me duur komen te staan want daarna kon ik niet eens meer naar de wc. zo'n spierpijn! En iedere keer als ik wat wilde zeggen of mijn hoofd maar op wilde tillen dan verkrampte alles opnieuw. Ik viel er ook steeds van flauw. Dit had dus niets met de punctie te maken maar met het feit dat ik zo verkrampt had gelegen. De tweede keer keek ik er dus heel erg tegenop. Toen had ik inmiddels een zoon gekregen en voor de bevalling heb ik pilateslessen gevolgd. Daar leer je de weeen wegademen en die techniek heb ik toegepast tijdens de punctie. Dat ging super goed! Ik had er nauwelijks last van. De dagen erna ging het heel snel weer heel goed. Ik kijk er nu dus ook helemaal niet tegenop. Ik heb er zelfs zin in, op die dag worden je embryo's gemaakt! Ik zit er meer mee in mijn hoofd dat die laborant goed zijn werk moet doen. Niet dat die de avond ervoor een feestje heeft gehad en dat ie net iets minder nauwkeurig is dan anders of zo. Ook onzin natuurlijk, dat gebeurt allemaal met stuurknuppeltjes geloof ik maar toch.. Dit is jullie eerste poging of niet? Dat is wel heel spannend. Ik hoop voor je dat je net zo'n fijne verpleegkundigen hebt als wij toen en nu hadden/hebben. Deze keer is het echt een kwestie van spuiten ophalen, echootje en houdoe en bedankt. De eerste keer was veel spannender en we hadden heel veel vragen. De tweede keer was echt gemakkelijker. De derde keer is weer moeilijker gek genoeg. Maar dat zal wel door die miskraam komen. Die miskraam had ik op de stoel waar we nu ook de echo's hebben!
Dit is inderdaad onze 1e poging, erg spannend allemaal dus.. Oh, dus zeker wel aan te raden om te proberen wat te ontspannen bij de puctie.. Ik heb dat altijd bij nieuwe dingen dat k erg zenuwachtig ben.. Ik zal het wel aangeven als k daar kom.. Ik kan ook soms flauw worden van de zenuwen dus.. Ons ziekenhuis is een transportkliniek, dus de punctie gebeurt daar, maar dan moet manlief met hopelijk veel eitjes naar Nijmegen en daar gebeurt het laboratoriumgedeelte. Daar moeten we dan ook weer naartoe voor de terugplaatsing. Tot nu toe is iedereen in het ziekenhuis heel fijn in de omgang en ook professioneel, dus op dat gebied voel ik me zeker goed daar. Kan me voorstellen dat je het dan extra moeilijk hebt na je miskraam.. Jullie zijn nu dus voor een 2e aan het proberen? Heel veel succes in ieder geval! Hopelijk positief resultaat voor ons binnenkort!
Jep, is inderdaad voor de tweede. Broertje of zusje voor onze zoon Lei. Het zou voor hem ook wel heel leuk zijn om niet alleen te blijven. Al ben ik natuurlijk een gezegend mens met al 1 kindje. Hoeveel eenheden Puregon moet jij spuiten? Ik 225 Gonal-F. Ik ben hier al bijna door de Gonal-F heen. Ze zouden een derde injectiepen opsturen omdat ik er 1 te weinig meegekregen heb. Die is nog niet binnen en ik heb hem woensdag nodig. Ik bel morgen maar eventjes. Ook zal ik me morgen maar gaan beginnen te wegen en tempen. Daar hebben ze deze keer helemaal niet meer om gevraagd maar het zal wel moeten denk ik. Ik zal het maar doen voor de zekerheid. Nou Leo en de rest, geniet nog effe van het goede weer!
Geen idee hoeveel, de standaard dosering geloof ik.. Dat hoor ik volgende week bij de echo denk ik Super fijn dat je al een kindje hebt, maar een erbij is zeker leuk! Ik zou ook graag 2 of 3 willen hoor.. Maar eerst maar eens 1 Was het bij je zoontje snel gelukt dan of heb je toen ook een aantal pogingen nodig gehad? Ben inmiddels btje gewend aan het prikken gelukkig.. Ben erg benieuwd volgende week.. Heb nog steeds nergens last van