Bij onze Lei was het meteen bij de eerste poging raak! Toevallig sprak ik vandaag bij het ziekenhuis een vrouw die ook bij de 1e poging een zoon gekregen had. Daarna had ze nog vier behandelingen gehad, waarvan 1 miskraam. Nu was ze met haar vijfde behandeling bezig. Wat een gedoe he! Mijn echo was gelukkig redelijk. Ik had nu 7 follikels die lekker groeiden. Nog 4 kleintjes. Dus ik zal binnenkort een punctie hebben met (lijkt me) in ieder geval 11 blaasjes om aan te prikken. Valt me een klein beetje tegen aangezien ik er de vorige keer ook zoveel had. Maar toen had ik minder eenheden Gonal-F. Donderdag weer terug en dan maar kijken of er nog meer willen groeien! Wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis?
Spannend hoor! Wel fijn dat het bij je zoon in 1 keer is gelukt.. Daar ga ik ook voor 5-10 follikels willen ze graag toch? Als ik me goed kan herinneren uit de info-map Ik moet volgende week woensdag terug komen.. Dan ben ik 2 weken aan het spuiten met de Decapeptyl.. Zou als het goed is dan alles stil moeten liggen, en dan kan ik beginnen met de Puregon erbij.. Nog even geduld hebben dus!
Woensdag dus hopelijk starten met de Puregon. Mooi zo! En hoe voel je je nu na anderhalve week spuiten? Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Op zondag nog wel! Dit was de laatste echo vóór de punctie. Die staat nu gepland op dinsdag. Er zijn, zoals het er nu naar uit ziet, vijftien follikels om aan te prikken. Een prima vooruitzicht! Vanavond om 23:30 uur moet ik de Brevactid injectie zetten. Over 34 uur is de punctie. Ik moest al stoppen met de Gonal-F omdat de eiblaasjes al vrij groot waren. Ze willen niet hebben dat alles straks vanzelf al springt natuurlijk. Nu maar hopen dat er ook zoveel eitjes uit komen! Duimen geblazen voor ons allemaal!
Oh spannend, morgen dus al de punctie? Ik ga heel hard voor je duimen hoor! Veel succes alvast en hopelijk valt de punctie mee! Ik heb gelukkig nog steeds geen bijwerkingen van de Decapeptyl.. Wel netjes ongesteld geworden vorige week, dus tot zover gaat alles volgens plan.. Woensdag hopelijk starten met de Puregon inderdaad.. Kijken hoe dat gaat
Zo dat was de punctie weer. Zeven eitjes is de oogst. Valt me een klein beetje tegen aangezien we met die extra Gonal-F doelden op meer eitjes. Maar goed, de punctie is weer gedaan. Ik was er super zenuwachtig voor maar het ging vrij snel. Vrijdag worden we gebeld met de mededeling of we embryo's terug mogen plaatsen. Dat vindt dan ook op vrijdag plaats. Dan moet ik dus effe van school, waar ik werk, op en neer naar Eindhoven. Altijd gek om je potentiele kinderen dan af te halen.. Jij thumbs up voor morgen!
Oh 7 eitjes is toch best goede score? Hopelijk liggen er vrijdag ook 7 mooie embryo's voor je klaar! Wel fijn dat je de punctie gehad hebt zeker.. Viel het mee? Hoe lang duurt zoiets eigenlijk? Thnx, morgen komt vast goed Ben benieuwd of de Decapeptyl z'n werk goed heeft gedaan
En, en? De punctie ging erg snel, minuutje of 10. Wel lastig was het dat de blaasjes aan mijn rechter kant niet goed aangeprikt konden worden. Je zag op het scherm dat iedere keer dat die naald richting follikel ging, dat die follikel weer wegpiepte. Dat gehannes was erg pijnlijk maar gelukkig hebben ze alles toch aan kunnen prikken. Nu heb ik er al helemaal geen last meer van! En gisteren lekker verwend door manlief
Das goed om te horen! Hopelijk gaat het bij mij ook zo voorspoedig Nog even wachten op het telefoontje zeker? Moet je vandaag horen toch? Hier alles goed, baarmoederslijmvlies was mooi dun en eierstokken rustig. mag vanavond beginnen met de Puregon erbij Volgende week vrijdag weer controle, en met btje mazzel dan paar dagen later de punctie Heb er goed gevoel over
Goed zo, heel belangrijk om een goed gevoel te hebben! Wij hebben vanochtend telefoon gehad van het ziekenhuis. Er waren van de 7 eitjes 2 uitgegroeid tot een mooi embryo. Die hebben ze vanochtend teruggeplaatst. Nu zijn we dus weer terechtgekomen in de wachtweken. Op 30 september mag ik, als er nog geen menstruatie is opgetreden, een zwangerschapstest doen. Dat doe ik gewoon thuis. Ik heb er een goed gevoel bij! Merk je al iets van de Puregon?
Gisteren voordat ik gebeld werd met het verlossende nieuws dat we een TP hadden was ik natuurlijk super zenuwachtig! En wat een gekke gedachten je dan krijgt... Ik zag iemand op school waar ik werk met allerlei dozen sjouwen en ik dacht meteen: als ik nou aanbied om te helpen dan heb ik meer kans op een TP. En daarna vroeg een leerling me om maandverband want ze was net ongesteld geworden en ze had zelf niks bij zich. Toen ik haar wat gaf kreeg ik wederom zo'n gevoel van: nou verdien ik het echt! Hetzelfde toen ik later een dode vlinder van de stoep raapte en die in de bloemen legde. Belachelijk he... Nog zoiets: mijn man hoopte dat we deze maand met de Staatsloterij niets zouden winnen. Alsof ons geluk dan op zou zijn! En donderdag had ik op school zo'n fantastische dag met mijn mentorklas (een leerling kwam uit de kast notabene, en de klas pikte het geweldig op) dat ik bang was dat het vrijdag dan wel tegen móest vallen. O je maakt jezelf nog gek als je niet uitkijkt! En nu lig ik 's avonds al tegen mijn embryo's te praten. Ik ben al helemaal bezig met de zwangerschap die gaat komen, nee die er al is! Gevaarlijk wel... Maar ja, als het straks fout mocht gaan kun je jezelf beter goed gevoeld hebben van tevoren dan steeds maar onzeker. Ik ben voor mijn gevoel al heel goed voor de embryo's aan het zorgen: zachtjes lopen, niet teveel tillen, geen koffie en zo meer. Allemaal compleet onnodig (mensen die normaal zwanger worden weten het nu nog niet eens en gaan gewoon sporten en naar feesten) maar het voelt wel goed! Zo dat moest ik effe kwijt, haha! Verder vroeg ik me al vaak af wat er nu precies met een embryo van 1 of 2 dagen gebeurt. Dat is, met wel wat moeilijke termen, super gedetailleerd beschreven in: De eerste week: een tijdloos en zwevend bestaan
Wat goed, 2 terug geplaatst! Mijn duimen draaien voor je! Goed blijven plakken emmy's!! Ik snap je heel goed hoor, dat je het gevoel hebt dat je het nu wel verdiend hebt! Dat heb ik zelf ook wel eens.. Je wacht zo lang op iets wat voor zoveel mensen vanzelfsprekend is.. Nu is het onze beurt wel een keer! Ik merk nog niks van de Puregon.. Vind het niet fijn om 2x te moeten prikken elke avond haha.. De Decapeptyl prikt altijd na halve minuut.. Dus dacht bij de Puregon na 1 minuut: jeei, die voel ik niet.. Nou, nog een minuut later wel dus.. Man dat steekt ook dat spul.. Alleen dat naaldje is nog dunner, dus die voel k dan weer niet.. Ach die paar minuutjes pijn voor straks een leven vol geluk.. Heb ik er graag voor over.. Nu die punctie alleen nog.. Met een btje mazzel over een dag of 10/12 Daar gaan we voor! Maar goed.. Ik klamp me vast aan het idee dat als het ondraaglijk zou zijn, het ziekenhuis wel een ander protocol aan zou houden wat betreft pijnstilling.. Maar k zie daar wel erg tegenop.. Probeer het eindstation voor ogen te houden Ik heb nu zo'n ik-kan-dit! gevoel.. Ook omdat de echo er zo goed uit zag en alles volgens plan gaat.. Ik ben gemaakt om moeder te worden, al dan niet op de standaard manier, maar dit kan ik ook.. Mijn man's lijf werkt niet helemaal mee, dus dan compenseert die van mij dat nu en gaat het gewoon lukken Ik ga liever straks op m'n bek dan dat ik van tevoren al negatief ga zitten doen.. Dus mocht k straks emmy's hebben, dan zit ik daar vast ook al tegen te praten hoor
Zo, wachtdag 5 alweer bijna voorbij! Ik voel allerlei zaken die óf bij een zwangerschap kunnen horen óf van de Utrogestan kunnen komen... Erg fijn. Ik ben ook heel blij met mijn 2 goede emmy's. Het voelt erg goed allemaal en dat maakt het allemaal erg dragelijk. En die punctie: denk er maar aan als een tandartsbezoek. Het is even heel vervelend maar t duurt niet lang. En inderdaad, het is voor een goed doel!
Spannend hoor Nelis, mijn duimen blijven voor je draaien.. Lastig lijkt me dat, dat je van alles voelt en niet weet waar het door komt.. Hopelijk van een zwangerschap natuurlijk! Hoe lang duurt de punctie ongeveer eigenlijk? Voor de rest gaat het hier goed. Ben inmiddels gewend aan het 2x prikken. Aan het aftellen nu tot de controle echo vrijdag, volgens mij groeit er wel van alles, want ik heb sinds gister wat last van m'n onderbuik.. Dus dat is vast een goed teken
Inderdaad, een goed teken! Ik had ook steeds het gevoel alsof er balonnen werden opgeblazen in mn buik. Dat moet ook zo voelen! De punctie zelf duurde bij mij ergens tussen de 5 en 10 minuutjes. Als je je op 10 minuten instelt lijkt mij dat het wel goed komt. Al scheelt het natuurlijk per persoon omdat er niet altijd even veel eiblaasjes worden aangeprikt en omdat niet alle blaasjes zich even goed laten prikken. Ik vond dat het vrij snel ging, viel me niet tegen! Ben benieuwd wat er vrijdag te zien is bij je! Ik heb altijd 1 luie kant, daar zitten er dan 2 of 3 of zo.
Nou ik moet nog even geduld hebben hoor.. Vandaag controle gehad, beide kanten rond de 6 a 7 follikels.. Maar de grootste was 1.2mm, dus moet nog even doorspuiten.. Maandag weer controle Soort van luie kant was er wel, de follikels aan de rechterkant waren veel groter dan die aan de linkerkant! Tot nu toe wel goed op schema, dus hoop dat we maandag horen wanneer de punctie is!
Fijn dat ze aan beide kanten willen groeien. Ik had ook veel verschil in grootte. Wat ik niet wist bij de punctie is dat er bij de kleine follikels (maar dan wel heel klein) ooit geen eitje losgelaten heeft en dat er daar dan ook geen uit komt. Daarom had ik steeds met 12 of 15 aangeprikte follikels toch maar 7 eitjes. Nu zal het wel hard gaan met de groei! Wellicht over een weekje punctie? Ik mag zelf zondag over een week testen. Hopelijk blijft het droog hier onder tot die tijd! Ik heb van de Utrogestan in ieder geval weer een bekend ongemak: ik kan niet naar de wc... Dus het lijkt wel alsof ik al 4 maanden zwanger ben met die opgezette buik... Mensen vragen het nog net niet! Nou, op naar de maandag maar weer! Ik zit zelf te twijfelen: vroeg testen of niet? Brrr die wachtweken ook!
Ja de arts zei ook al dat ze niet allemaal doorgroeien.. Maar op zich prima op schema, dus hopelijk eind volgende week de punctie.. Hoop maandag te horen wanneer precies! Spannend hoor, nog een weekje geduld dus! Wel vervelend dat je dan last krijgt van je buik.. Hopelijk gaat het snel beter! Ik zou wachten met testen hoor.. Weet je zeker dat het goed zit.. Maar ik ben niet zo van het vroege testen, dus dat is voor mij makkelijk praten Succes en ik duim voor je!!
Hoi Leo en Nelis. Zo te lezen zijn jullie de enige overgebleven hier. Bedankt voor jullie meeleven. Nelis, wat mooi van die boom. Ons aandenken zal het neefje/nichtje zijn wat bijna tegelijkertijd is verwekt. En eerlijk is eerlijk. Tante worden is ook leuk. En verdriet en vreugde liggen soms heel dicht bij elkaar. We zijn terug van vakantie. T is een heel andere vakantie geworden dan gepland. Wel leuke uitstapjes gedaan en zo, maar veel meer de rust gezocht dan we normaal doen. En ook heel veel gepraat samen. Nu we terug zijn moet ik een nieuwe afspraak maken met onze eigen arts (die was op vakantie toen het gebeurde). Eigenlijk zouden we na deze vakantie met behandelingen beginnen als ik nog niet zwanger zou zijn. Maar daar wachten we nu nog een paar maanden mee. Het is immers toch wel snel gegaan na mijn operatie. En aangezien we een nogal hectische periode tegemoet gaan met andere dingen willen we niet nu nog meer gedoe erbij. De gynaecoloog die mij heeft onderzocht raadde aan om de eerst een keer ongesteld te worden voor we weer zouden gaan proberen zwanger te worden. Reden is dat je niet weet hoe snel je cyclus weer op gang is. Nou... Die is op gang hoor! Ik ben gewoon precies op schema ongesteld geworden! Aan de ene kant wel een beetje balen, want natuurlijk hadden we stiekum gehoopt dat we in Frankrijk zwanger geworden zouden zijn. Maar rationeel gezien was die kans natuurlijk wel erg klein. En ik ben blij dat ik nu weer in mijn normale ritme zit. Dus de ovu-testen liggen alweer klaar. Intussen jullie verhalen ook bijgelezen. Ik duim voor jullie! Hopelijk voor jullie beiden goed resultaat! Nelis hoe kom jij die wachttijd door? Zit je dan ook op elk seintje van je lijf te letten? En overal betekenis aan te geven? Ik moest wel lachen om jouw verhaal van 'het verdienen' en geluk wat op kan raken. Zo niet-rationeel. Wat kunnen we onszelf toch gek maken af en toe.
Ha die Fiet, leuk dat je er ook weer bij bent! Tja, die wachtweken... Je zag al dat ik tegen Leo zei dat ik wel wilde vroeg testen. Met andere woorden: de zenuwen beginnen aardig terrein te winnen van het zogenaamd nonchalante van het 'ach we zien wel straks'. Maar toch mag ik niet klagen, er is immers al weer een week voorbij. Die twede week zal vast ook wel snel gaan aangezien er een rete drukken werkweek aan komt. Twee dagen moet ik op cursus en de andere dagen sta ik gewoon voor de klas en haal ik in wat ik op de cursusdagen gemist heb. Morgen op mijn vrije dag bel ik effe met het ziekenhuis omdat ik vrees voor een late overstimulatie. Last van een opgezette dikke buik, vol gevoel, kortademigheid, hartkloppingen. Allemaal kenmerken. Het kan een goed teken zijn: een late overstimulatie kan veroorzaakt worden door HCG, dat zou kunnen betekenen dat er een embryo is aangeslagen! brrrrrr, weer meer speculatie... Dus Fiet, je gaat nu een paar maanden rustig aan doen? Slim denk ik. Na mijn miskraam in juli was het slim om eventjes aan andere dingen te denken (ook al werd 1 vriendin en 2 schoonzusjes toen zwanger..). Toevallig dat jij ook tante wordt. Ik dus ook twee keer in 2 maanden. Heel gaaf, het is mijn broer zijn 1e kindje en ik had hem nog nooit echt als vader voor me gezien! Maandag voor Leo een spannende dag! Hopelijk zie je twee mooie trossen hangen en wordt het snel tijd voor de punctie en... de bevruchting! Gek idee he, dat je precies weet wanneer je embryo's gemaakt zijn?
hhey dames, Ik ben nu met me 2de clomidronde bezig. Verlies sinds 20/9 lichte bloedverlies met lichte onderbuikpijn, nog sreeds gevoelige tepels(normaal gaan die weg als me ongi doorbreekt), ben met vlagen misselijk, eet meer af en toe.....maar sinds gisteren hevige onderbuikpijn ,ben naar de huisartsenpost geeest n een test gedaan die was negatief, eigenlijk sinds dien geen pijn meer wel onderrugpijn....n nog steeds licht bloedverlies.........morgen maar weer eens testen.....ben benieuwd.... Greetz pari x