Eerste afspraak verloskundige en echo in 11e week

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Annie85, May 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie85

Annie85 Lid

May 29, 2012
    10
    0
    0
    Hoi,

Nu ik langzaamaan toch begin te geloven dat ik zwanger ben (na vanmorgen de derde positieve test te hebben gedaan) heb ik de verloskundige praktijk gebeld voor een afspraak. Mijn eerste intakegesprek staat pas voor 11 juli, dan doen ze ook gelijk een echo. Best laat voor het eerste bezoek of niet? Dan zit ik al in mijn 11e week.. Tot die tijd geloof ik eigenlijk niet dat het echt waar is/hartje klopt/zakje gevuld is enz. En tot die tijd licht ik dan ook niemand in, ook niet de ouders.. best jammer, had het al veel eerder gehoopt!

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Dit is niet heel bijzonder hoor. Ik had mn eerste afspraak ook pas rond die periode. Bij al mn zwangerschappen trouwens. Volgens mij worden eerdere afspraken/echo's alleen gedaan omdat er al een verleden is bij de persoon zoals een bijv. mk

3. Annie85

Annie85 Lid

May 29, 2012
    10
    0
    0
    Oke, dus daar ligt het aan! Dat zou goed kunnen :) heb (gelukkig) geen vervelend verleden mbt zwangerschappen. Maar toch zal het dan pas echt duidelijk voor mij zijn dat het echt is en dat duurt dus best nog eventjes..! veeeeel geduld opbrengen dus... :)

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hoi Annie85,
    Ja er komt veel gedult bij kijken he.
    Ik zat ook vol ongeloof tijdens mijn eerste zwangerschap, kon me niet voorstellen dat er echt wat zou zitten!
    Ik kreeg mijn eerste echo met 11+ 4 weken bij mijn dochter.
    Je moet maar zo denken, rond dat termijn is het al een heel klein mini mensje met alles erop en eraan, je ziet het dan ook al bewegen en alles. Dat heb je allemaal niet met een 6/7 weken echo.

Gefeliciteerd trouwens en sterkte met het wachten! :)

Share This Page