Inmiddels ben ik morgen 12 weken en kunnen we officieel aan iedereen vertellen over de zwangerschap! Mijn moeder wist meteen toen ik de test had gedaan dat ze opnieuw oma ging worden! 3 dagen later heb ik het mijn schoonouders verteld! Dit was echter voor kerst! De afspraak was dat ze het stil zouden houden tot 12 weken! Wij wilden het dan ook zelf aan iedereen vertellen! Met kerst waren we bij m'n schoonouders en opeens werd ik door de dochter van de stiefmoeder (schoonmoeder dus) van mijn man, ondervraagd! Je drinkt normaal gesproken toch altijd een wijntje of een biertje! Ik stond er echt van te kijken dat ze zich opeens zo druk maakte om wat ik wel of niet drink! Doet ze nooit!!! Het had er alle schijn van dat ze al meer wist!! Zij maakte wel deze opmerking nadat m'n schoonmoeder vroeg of ik koffie met likeur wou! Zij weet 1. Dat ik geen koffie lust 2. En dat ik geen alcohol mag! Ze maakte meteen daarna een opmerking van: ow nee dat mag jij helemaal niet!!! Wat haatte ik haar op dat moment grrrr!!! Toen werd ik dus ondervraagd door haar dochter!!!! Die daarna knipoogde naar me van "ik weet het wel hoor en ik snap het heel goed!!!!" Nou mensen die daarbij zaten, zaten mij al aan te kijken van "je bent zwanger"!!! Ik was nog maar 5 weken en wou nog absoluut niets zeggen, heb ik overigens ook niet gedaan! Tweede kerstdag zegt schoonmoeder, dat het toen een mooi moment was om te vertellen omdat de familie bij elkaar was!!! JA DUS??? Ik wou het pas met 12 weken vertellen!!!!! Nou om het verhaal kort te maken, afgelopen vrijdag belde manlief naar z'n zus om het haar te vertellen en ja hoor, toen kwam ze met dat ze zoiets al doorhad ivm kerst! Wat een irritatie voelde ik!!! Omdat het eigenlijk geen verrassing meer is!! De reacties zullen zijn ja zoiets vermoeden wij al!!! En dat vind ik erg storend! Ik heb geen eens meer zin om het de rest ook te vertellen! Want zij weten het allemaal eigenlijk al omdat mevrouw schoonmoedertje zich niet aan de afspraak kon houden!!! Zo dit wou ik kwijt!!!
Hormonen of niet., is gewoon balen dat je schoonmoeder zo'n opmerking heeft gemaakt. Snap heel goed dat je hier geïrriteerd van bent. Maar meid, laat jullie plezier om het goede nieuws te gaan delen niet verpesten door je schoonmoeder.. Fijne zwangerschap!
Nou...hormonen...ik zou dat ook echt niet leuk vinden. Maar nu weet je in ieder geval wel meteen wie je een geheim toe kan vertrouwen, en wie niet.
Ja precies! En eerlijk waar zoiets had ik al voorspeld! Maar manlief vond het krom dat m'n moeder het wel mocht weten meteen en zijn vader en stiefmoeder niet! Ben ook toen gaan nadenken en ja hij had ook wel een beetje gelijk! Maar met kerst had ik echt giga veel spijt dat ik het haar had verteld!!!!
Snap je gevoel helemaal hoor! Als er iets mis gaat moet je het ook iedereen vertellen... terwijl je daar dan helemaal niet op zit te wachten! Mijn schoonouders vonden het bij mijn vorige zwangerschap ook nodig om het tegen de halve wereld te zeggen. De zwangerschap is toen bij 10 weken mis gegaan, toen kregen we te horen dat mijn schoonvader het net tegen de buurman had gezegd😕 dus deze zwangerschap hebben we het pas na de 10 weken verteld. Maargoed geniet er nu evengoed van om tegen de rest te vertellen dat je zwanger bent. ☺ Nu heb je gewoon een les geleerd voor de volgende keer.
Van harte!!!! Snap je helemaal..dat is ook mega irritant!!! Dat je dat (grrrrrr.. )gevoel hebt vind ik logisch. Zou ik ook hebben. Geniet van je zwangerschap! Laat je maar niet gek maken! X!
Achja ik maak me niet zo druk pa had het mijn halfzus en tante van de week ook al verteld. Hij is gewoon blij. Maak er niet zo'n probleem van we hebben al hele leuke reacties gehad. Heb pa gezegd dat ik het leuker vind om zelf te vertellen.
Oh zo irritant zeg!!! Ik snap dat mensen ontzettend blij voor je kunnen zijn en dit graag ook met iedereen wil delen, maar dit soort nieuws laat je toch aan de aanstaande papa en mama over om te delen?!
Ik kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vind, vooral als je duidelijk hebt gezegd dat jullie nog willen wachten en het zelf aan iedereen willen vertellen. Bij beide zwangerschappen hebben wij het gelijk na de test aan onze ouders verteld, en de volgende dag wist iedereen het. Wij hadden daar geen moeite mee, maar in jou geval vind ik het wel gemeen.
Ten eerste proficiat Ik snap heel erg goed dat je geïrriteerd bent! Ik zou ook echt kwaad zijn maar het mijn schoonmoeder dus ook rechtuit zeggen dat als ze niks stil kan houden, je haar het de volgende keer als laatste verteld!
oh irritant is dat he! Ik had precies hetzelfde met kerst, hele familie bij elkaar. Vraagt mijn moeder: of wil je alcoholvrije prosecco :x. Ik was echt zo kwaad! Ze heeft dr lesje wel geleerd nu denk ik, aangezien het misgegaan is. Dus ze snapt nu wat beter waarom je het nieuws niet gelijk aan de grote klok gaat hangen. Soms he.... heel soms vraag ik me wel eens af (hormonen of niet) ze zijn toch vroeger zelf ook zwanger geweest? Ze weten hoe spannend het is of het lukt en als het lukt hoe slecht je je kunt voelen. Waarom stuit je dan vaak op zoveel onbegrip of medewerking? ZIjn dat dan dingen die je echt zo erg vergeet?
Hahaha hier ook zon schoonmoeder. Had met mijn vorige zwangerschap met 5 weken op fb gezeg we worden weer opa en oma nog geen 3 dagen erna begon ik te bloeden en is het na 3 weken tot een MA gekomen. Toen heeft ze ons nog na gestoken met de opmerking ja hadden jullie maar niks moeten zeggen.. dus nou bij deze hun weten het niet en mijn familie wel. Hun horen het wel na de 12 weken. Dus meid ik snap je helemaal! Probeer het naast je neer te leggen en te onthouden voor een eventuele zwangerschap!
Heeft niks met hormonen te maken. Als je iemand iets in vertrouwen vertelt met de mededeling dat ze het geheim moeten houden tot aan 12 weken dan verwacht je ook dat iemand de mond houdt! Het is aan jullie zelf om het te vertellen, daar heeft je schoonmoeder helemaal geen recht toe. Zou haar ook zeker je teleurstelling vertellen! Je hoeft niet boos te reageren maar wel duidelijk maken dat je teleurgesteld bent dat het voor de meeste geen verrassing meer is geweest en dat je het vervelend vond dat zij het verklapt heeft. Mag best.
Dat is precies de reden waarom ik het pas na 12 weken aan mn ouders en schoonouders verteld heb. Ik kan me goed indenken dat als je ergens erg enthousiast over bent, dat het moeilijk is om je mond te houden. Heb ik zelf ook namelijk. Ik weet zeker dat mijn moeder dat nooit geheim had kunnen houden tegenover haar beste vriendinnen, omdat ze zo blij is. Nu kon ze ze gelijk bellen om te vertellen.
Wat verschrikkelijk irritant ja! Ik heb het zelf ook gehad, alleen mijn zus wist het eerder maar ondanks dat ze wist dat we het zelf aan verdere familie wilden vertellen heeft ze tegen mijn vader met kerst gezegd " het zal me totaal niet verbazen als ze nu weer zwanger is, kijk maar ze drinkt geen wijn, eet geen rauw vlees" . Dat eet ik nooit maar goed, mijn vader gelijk vragen natuurlijk. Mijn tante en oom gelijk ook gissen. Echt NIET leuk. We hebben alsnog gewacht met vertellen hoor. Dus ja ik begrijp je helemaal. Ze bedoelen het misschien niet slecht maar het is ook niet eerlijk.
Oh, irritant! Wij hebben het nu onze ouders en broer/zus verteld maar wel met de mededeling dat het niet verder moet verteld worden. Mij gaat het niet zozeer om het verrassingseffect maar eerder omdat ik geen zin zou hebben in bemoeienissen als het mis gaat. Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt hoor. In ieder geval weet je dat ze bij een volgende maar moeten wachten tot na de 12 weken
Nou dat heeft niks met hormonen te maken hoor.. Daar zou ik ook boos om zijn.. Het is jullie moment om te vertellen, niet dat van haar! Bij deze zou ik zeggen: jij bent de laatste die we bellen na de bevalling, dan kunnen we tenminste zelf het goede nieuws vertellen voor mensen het al weten.. En bij een volgende keer ben je ook de laatste die het hoort..