eerste afspraak verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miran34, 21 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi,

Ik mocht vandaag voor het eerst naar de verloskundige. Ben 9 weken en 6 dagen zwanger (als het goed is).
    Mannetje mee... bloeddruk is opgemeten (goed), allerlei vragen beantwoord vooral over de 3 eerdere zwangerschappen en bevallingen).

Ook verteld dat ik niet precies weet of 15 april mijn laatste menstruatie was daar het heeeel weinig was en ik aan de pil was. Ik toen nog veel alcohol (feestje) heb gedronken en ik nu erg onzeker was en me er slecht onder voel.. bang dat er iets mis is (heeft iedereen wel en ik ook wel in de eerdere zwangerschappen) maar nu heb ik het veel meer.

Er werd me alleen een verwijzing meegegeven voor een termijn echo maar het is wel druk dus zou niet op korte termijn kunnen werd er gezegt.

In mijn eerdere zwangerschappen voelden ze al naar de baarmoederstand met 9 weken nu wilden ze dat niet omdat het toch nog achter het schaambeen zou zitten (aan de kaarten van de vorige zwangerschappen kan ik zien dat de baarmoeder er toen al S +2 (schaambeen =+ 2 vingers) boven zat.

Ik moest de echo maar afwachten....... zit dus erg in de stress. En heb (hierdoor?) veel last van buikpijn.

Hoe was jullie eerste bezoekje bij de verloskundige?

Groetjes
    Miran

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb mijn eerste bezoekje gehad met 9 weken en bij mij heeft ze ook alleen de bloeddruk gemeten.
    De eerste termijn echo heb ik gehad met 12 weken.

Meid, maak je maar niet zo druk!
    Natuurlijk wil je graag zekerheid.. Maar het komt allemaal goed! Je zit gewoon in een hele onzekere periode. En als je heel veel buikpijn houdt door de stress kun je gewoon je verloskundige bellen hoor! Vaak zijn ze heel vriendelijk en mag je nog een x extra langskomen.. Misschien dat dat je geruststeld!

Liefs Kiss

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik zie trouwens dat je ook uit Enschede komt..
    Misschien dezelfde verloskundige? Zou wel grappig zijn.. En waar moet je je echo laten maken?

Liefs kiss

4. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ik heb met 7 bijna 8 weken mijn 1e afspraak gehad, was gewoon een intake zeg maar. Met idd, je bloeddruk, gewicht, vragen enz...
    Ook hebben ze voor de zekerheid nog even gevoeld aan mijn buik maar ze voelden nog niets......idd wat je zegt, dan zit het nog achter het schaambeen, dat zeiden ze ook tegen mij.
    En als hun zich geen zorgen maken, maken ze ook geen haast met een echo. Ik zou me dus niet zo druk maken hierom.
    En die buikpijnen heb ik ook, soms voelt het net als een een zeer zeurende schaafwond op mijn onderbuik, is ook normaal, komt door je groeiende baarmoeder en hoe meer je je lichamelijk inspant, hoemeer je hier last van hebt.
    De 28e krijg ik mn eerste echo, dus dat is ook nog even afwachten.

Het komt vast wel goed hoor, maak je maar geen zorgen hoor!
    Ik heb ook niet altijd volgens het boekje geleeft hoor ;)

5. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi,

Bedankt voor jullie lieve woorden.
    Zwangerschap is gewoon heel 'raar' (lees onverwacht) begonnen vandaar.

Groetjes,
    Miran

6. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik ben gisteren ook voor het eerst naar de verloskundige geweest en ze heeft wel naar mijn baarmoeder gevoeld en ze heeft zelfs geprobeerd het hartje te vinden, ze heeft wel 5 min naar een hartje zitten zoeken voor me!
    Beide lukte niet, en dat was heel normaal.
    Mij vertelde ze dat het een uitzondering was als het wel lukte, dus ik hoef me geen zorgen te maken.

Deel Deze Pagina