Hoi, Ik wil even een rare ervaring met jullie delen, ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt. Begin van de week droomde ik dat ik bevallen was van een zoontje (zou dat voorspellend zijn?). De droom was vrij lang en gedetailleerd en ik heb hem ook bijna helemaal onthouden, wat ik anders nooit kan. Maar waar het om gaat: in de droom gaf ik mijn kindje voor het eerst borstvoeding. Toen ik 's ochtends wakker werd, had ik precies ter hoogte van mijn tepel een vlek in mijn shirt, volgens mij opgedroogde voormelk. Heb ik ook nog niet eerder gehad en sindsdien ook niet meer, dus ik denk echt dat het door de droom kwam. Raar toch, dat zelfs in je dromen denken aan je kindje voeden blijkbaar al een soort stimulerende werking heeft... Herkent één van jullie dit of ben ik de enige borstvoeding-opwekkende-droomster? Groetjes! minipi
Ik kan me niet herinneren dat ik gedroomd heb, maar ik werd wel 2 weken geleden s'nachts wakker met ook een natte plek bij mijn rechter tepel. Dus misschien ook wel door te dromen, want ik heb het daarna niet meer gehad. Bij jou klinkt het wel iets logischer omdat je al zo ver bent, ik vond het bij mezelf nog zo vroeg : Of zou dat kunnen :
hahaha.. ik herken het niet, het komt bij mij wel veelal 's avonds.. meestal als ik bijna in slaap val denk ik ineens; Huh, hele t-shirt nat!? Misschien is er wel een verband tussen ontspanning en lekkage.. maar als je het niet meer hebt gehad is dat wel fijn.. hier wordt het namelijk steeds meer en meer..
Zou goed kunnen hoor dat je van die droom al een toeschietreflex hebt gehad en daar wat melk door ben verloren, ik hoefde tijdens mijn borstvoedingsperiode maar een kindje op tv te horen die ik sneu vond of iets en dan kreeg ik ook meteen een toeschietreflex, ook denken aan mijn kindje was voldoende om mijn melk te laten stromen, dus volgens mij moet het heel goed kunnen
Dank voor jullie reacties. Grappig dat het zo verschillend is bij iedereen. Sommigen hebben al heel vroeg of gewoon heel regelmatig voormelk, ik dus pas in mijn 38e week (eenmalig) een klein beetje en anderen helemaal niks. Ben trouwens wel blij dat ik het niet heel veel heb, want het lijkt me toch wel lastig als je steeds zomaar een nat t-shirt kan hebben. Zelf houd ik het toch maar op een vroege toeschietreflex doordat het zo'n droom was die bijna echt leek. En zolang dat dan niet al te vaak gebeurt, heb ik er ook geen last van. Succes allemaal met de zoogcompressen en natte t-shirts