Hoi! Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik ben nu 30 weken zwanger. En sinds kort voel ik ons kindje pas echt goed (omdat de planceta er voor zit heeft dat even geduurd). Ik vind het super leuk! Maar soms voel ik dus echt harde schopjes en soms ook heel vaak achter elkaar, dit alleen als ik op mijn zij lig, en dan zie je ook mijn buik iets bewegen en iets uitsteken. Als ik zit heb ik dit niet. Eergisteren en gisteren voelde ik ook schopjes als ik lig, maar niet meer zo vaak achter elkaar en iets minder hard. Als ik zit voel ik soms iets voorbij komen in mijn buik, weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen, weet niet of jullie dit herkennen? Mijn VK zei dat ik de kleine zeker 10 x per moet voelen, daar kom ik wel aan. Maar is het niet raar dat hij/zij elke dag anders beweegt en minder hard soms en minder vaak achterelkaar? Eerst wel 10 x achter elkaar en nu vaak nog maar 3 x ofzo. Of is dit niets om mijn zorgen over te maken?
Het ligt er geloof ik maar net aan hoe hij ligt of je hem goed of minder goed voelt. Af en toe heb ik dagen dat ik hele harden porren voel en soms alleen maar wat wiebeltjes en golfjes. En soms slaapt hij volgens mij 's ochtends, dan voel ik uren niets en dan 's middags weer vanalles.
je hoeft je geen zorgen te maken hoor zoalng jij je kindje voeld is het goed (Als ik zit voel ik soms iets voorbij komen in mijn buik, weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen, weet niet of jullie dit herkennen?) lijkt het een beetje op schuiven ? dan kan het zijn/haar hoofdje of kontje kunnen zijn toen k 30 weken was kon k het voetje van youame bijna pakken zag je echt zo'n punt uitsteken hha
Ja, dat heb ik ook! Soms dagen hele harde porretjes en soms idd alleen wiebeltjes en golfjes precies de juiste omschrijving. Heb jij ook meestal overdag dat ze rustig is? Dan voel ik af en toe iets voorbij glibberen? Pfff dus ik hoef me hierover geen zorgen te maken?
Ja, van die soort bloebjes ofzo. Meestal is de baby 's avonds het actiefst en ik geloof ook 's nachts, dan voel ik allemaal gewiebel en gepor. Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant.
Het lijkt trouwens idd op iets voorbij schuiven! Ik maak me gewoon zorgen als het de ene dag minder is dan de andere. En nu is het 1,5 dag, 2 dagen iets minder hard. Dan ga ik meteen stressen!
Ja idd 's nachts. Ik ben nu 2 x 's nachts wakker geweest omdat ik niet kon slapen en toen voelde ik haar bijna constant. Nou ik ben wel een beetje gerustgesteld. Soms ben ik op het werk en denk ik: he heb haar nog niet gevoeld en dan ga ik meteen vanalles denken. Dus geen zorgen meer maken dan maar?
Hoi, Ik was even hier aan het zoeken over bewegingen van een baby. Er zijn dagen dat ik goede trappen voel aan de rechtkant van mijn buik. Maar soms, zoals vandaag, voel ik dit helemaal niet. Ik voel nu een harde ronding aan de rechterkant van mijn buik. Misschien het kontje? Omdat de baby nu anders ligt, voel ik hem ook minder. Ik voel hem minder schoppen. De bewegingen zijn gewoon anders. Dus het kan wel, dat als de baby anders ligt, je hem minder goed voelt? Maak me daar dan wat ongerust over. Groeten van Friezin
Tijdens een rondleiding door t ziekenhuis zei de gynecaloog dat mocht je je kindje niet voelen dat je dan een uur op je zij in je bed moest gaan liggen. De kleine heeft ongeveer een ritme van 3 kwartier slapen, 1 kwartier wakker. Hier waren wel alleen vrouwen aanwezig die minimaal 32 weken zwanger waren, wellicht is dit van invloed want hoe meer ruimte je kindje heeft, hoe beweeglijker die is.
Leuk om alle verhalen te lezen van babies die ongeveer net zover zijn. Ik voel de kleine ontzettend veel en merk inderdaad dat je haar op je linker zij het meeste voelt. Het bubbelt dan op de plek waar je het matras raakt Ook (ze ligt met haar hoofdje al naar benenden) kriebelen haar handjes heel erg. Bij de voetjes is het een ander verhaal. Als die gaan bewegen kan het soms flink pijn doen. Als je contact wilt hebben met de kleine, kun je haar ook 'wakker' maken. Gewoon een beetje met je handen je buik heen en weer wiebelen en blijven wrijven. Geheid dat je contact hebt 8) Groetjes, Danielle
Als ik op mijn zij lig dan bubbelt het inderdaad ja. Soms links en soms rechts. En soms in het midden, overdag voel ik haar ook echt duidelijk minder. Daar maak ik me dan soms zorgen over, maar dat is dus misschien normaal?
Hebben jullie dat trouwens ook? Ik maak me dan overdag zorgen omdat ik dan (bijna) niets voel en 's avonds is het er wel meestal, maar wel als ik lig, dus als ik 's avonds nog iets heb, blijft het soms ook weg. Mijn vriend zegt altijd: het komt wel weer. Hij is zo nuchter, en het klopt ook wat hij zegt maar toch maak ik me zorgen..
Dat heb ik dus ook bloem. Mijn man is daar ook zo nuchter in. Gisteravond heeft hij nog even het hartje gehoord met de toeter. En ja hoor....een paar tellen later voelde ik de beeb al weer. Groeten v Friezin
Oh wat ik trouwens ook heb....overdag als ik dan iets voel is het echt heel zachtjes "geklop" en 's avonds is het veel harder. Is dat ook normaal? En overdag ook meer geborrel of zo iets.
Het schijnt zo te zijn dat je kindje rustiger is als jij beweegt, wat je dus vooral overdag doet. Door je bewegingen wordt je kleine heen en weer gewiegt zeg maar. Logisch dat ze dan rustiger zijn.