Eerste afspraak verloskundigepraktijk

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Nath91, Dec 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nath91

Nath91 Bekend lid

Jun 2, 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Hoi medelezers.

Volgende week 4 januari hebben wij onze eerste afspraak bij de verloskundigepraktijk. Op dat moment ben ik 12+2 weken zwanger. Omdat wij uit de mmm komen hebben wij alle voorgaande weken controles gehad in het ziekenhuis.

Ben erg benieuwd wat ik kan verwachten op de eerste afspraak?
    Ook ben ik benieuwd of jullie tips hebben of vragen waarvan jullie zeggen, deze had ik zelf eigenlijk wel willen stellen aan de verloskundige maar kwam op dat moment niet in mij op.

Wij willen geen combinatietest uit laten voeren. Hier hebben wij het wel over gehad, omdat het slechts kansberekeningen zijn zonder zekerheid.

Brand maar los!
    Oh ja en hoe hebben jullie het eerste gesprek ervaren? Hadden jullie direct een vaste eigen gynaecoloog? Voelde het vertrouwd?

2. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,433
    587
    113
    Female
    Wij zijn na de mmm bij 8 weken al over gegaan naar de verloskundige.

Wij hebben met 8 weken een echo gehad en de intake. 12 weken echo is niet gedaan omdat wij er ook voor hebben gekozen om de combinatietest niet te laten doen. Wel hebben ze bij 12 weken voor het eerst naar het hartje geluisterd

Na de intake zijn wij gewoon het reguliere traject in gegaan qua controles alleen is de 20 weken echo een guo geweest

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bij 8 weken de intake gehad en ze vragen de dingen die op je zwangerschapskaart komen (ziektes, werk, evt ziekenhuis behandeling enz) verder controleren ze je bloeddruk en misschien luisteren ze naar het hartje.
    Er werken 6 verloskundigen in de praktijk waar wij komen en we hebben dus elke keer een ander, omdat je niet weet wie er uiteindelijk naast je bed komt te staan. We moesten dus aan allemaal wennen.
    Gelukkig zijn het leuke vrouwen allemaal.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij bij 9 weken de intake gehad (niet via mmm ofzo). Dit is mijn 2e zwangerschap dus ze kennen me al.
    Maar ze gaan jullie gegevens bekijken. Naam, adres, geboortedatum etc. Of je eerder zwanger bent geweest, miskramen hebt gehad etc. Hoe die zwangerschappen dan waren en of je daar trauma's van hebt bv. maar wil dus ook weten of je via mmm bent gekomen en hoe dat dan verlopen is. Ook willen ze weten of jullie afwijkingen of ziektes in de familie hebben en zo ja wat dan. Of er tweelingen zijn.
    Verder of je al aan kraamzorg hebt gedacht en of je combinatietest wil doen. Dat is het wel zo'n beetje geloof ik...

Share This Page