Endometriose, pcos en ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chantal86, 19 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Hi,

Afgelopen maandag ben ik geprobeerd aan mijn eileiders. De arts dacht een hydrosalpinx te hebben gezien op de echo. Deze ging hij met een kijkoperatie beter bekijken. Mocht er 1 of beide eileiders te zijn aangetast door vocht zou hij 1 of beide verwijderen. Dit was in overleg met ons afgesproken.

Inmiddels ben ik 2 dagen verder en heb ik meer vragen dan antwoorden.

De arts vertelde mij maandag na de operatie dat beide eileiders zo aangetast waren dat ze moesten worden verwijderd. De reden? Dit was endometriose en verklevingen. Na al onze jaren in dit traject was dit een klap in ons gezicht. Hoe kon dit al die tijd gemist zijn?

Er komt een nieuw behandelplan want we hebben van ivf 4 nog 6 mooie embryo's in de vriezer.

Ik kan veel vinden over endometriose maar niet veel over hoe nu verder?

Gaat een terugplaatsing net als voor de tijd? Of anders? Gebruik je andere medicatie?

Is er iemand die mij antwoorden kan geven?

2. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Niemand?

3. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    @Chantal86 heb geen antwoorden op jouw vragen, maar zie dat jullie al heel veel hebben meegemaakt... Sterkte en ik hoop dat er van de resterende embryo's eentje (of meer) mag blijven plakken!

4. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hier wel ervaring met endometriose en ivf. Vorig jaar is dmv laparoscopie endometriose bevestigd. Voordat we in mei dit jaar met ivf konden starten, moest ik 3 maanden ervoor kunstmatig in de overgang gezet worden, zodat de endo kon 'krimpen.'
    Heel veel sterkte, Wat een weg moeten jullie bewandelen!

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Het verschilt per ziekenhuis denk ik. Ik ben ook bezig met ivf vanwege endometriose. In het eerste ziekenhuis werd ik na ontdekking van de endometriose in een kunstmatige cyclus gezet. Had bij mij weinig zin, het kwam daarna net zo snel weer terug. Het tweede zkh raadde direct ivf aan en dat gaat eigenlijk niet heel veel anders dan dat jij gewend bent denk ik. Vooral de cryo terugplaatsingen gaan gewoon zoals bij ieder ander.
    Heel veel succes iig, fijn dat je nog cryo’s hebt!

Deel Deze Pagina