Hallo, ik heb een vraag. Op de site van CZ staat dat drie ivf pogingen worden vergoed. Nu meen ik ooit gehoord of gelezen te hebben dat wanneer je zwanger bent geweest dmv een ivf/icsi poging dat je dan drie nieuwe pogingen krijgt, maar dat je wel een bepaald aantal weken zwanger moet zijn geweest. Weet iemand hier precies hoe dat zit? Na iui pogingen gaan we nu weer door naar ivf....We zijn in behandeling in het ZOL in Genk, Belgie. Ik zit in de wachtweken na inseminatie iui maar ik heb weinig hoop.
Volgens mij krijg je nadat je een kind hebt gehad weer 3 nieuwe. Maar het kan ook zijn dat je zoveel weken zwanger moet zijn geweest. Ik heb geen idee, sorry. Succes, hoop voor jullie dat deze IUI toch geslaagd is.
http://egp.medicinfo.nl/%7B27121361-c699-43de-acff-ca58da5806c8%7D Hier vind je informatie maar ik zou even contact opnemen met CZ om dit te checken. Succes meid! Edit: pagina 52 van de polisvoorwaarden staat het aantal weken zwangerschap aangegeven.
Ik zou even bellen met je zorgverzekeraar, dan weet je het zeker. Genk is trouwens een heel fijn ziekenhuis, ben daar ook geweest voor onze IVF poging. Mocht je daar nog vragen over hebben, dan stuur mij gerust een PB.
Ik had in je andere topic gereageerd. Maar hier nogmaals. Een gerealiseerde zwangerschap houdt in: o een zwangerschap van tenminste 10 we- ken, gerekend vanaf het moment van de follikelpunctie; of o een zwangerschap van tenminste 9 weken en 3 dagen, gerekend vanaf de implantatie in geval van terugplaatsing van gecryopre- serveerde (ingevroren) embryo's; o een zwangerschap van tenminste 12 we- ken, gerekend vanaf de 1e dag van de laat- ste menstruatie in geval van een spontaan ontstane (fysiologische) zwangerschap. Een IVF-poging bestaat uit 4 fasen: o Fase 1: Hormonale behandeling die de rij- ping van de eicellen bevordert; o Fase 2: Follikelpunctie (verkrijgen van rijpe eicellen); o Fase 3: Bevruchting van de eicellen en kweken van embryo's in het laboratorium; o Fase 4: Een of meerdere keren implanteren van 1 of 2 embryo's in de baarmoeder. Er is pas sprake van een poging als fase 2 (de follikelpunctie) is geslaagd. Terugplaatsing van eerder verkregen (ingevroren) embryo's maakt deel uit van de poging waarin de embryo's zijn verkregen. Voorbeelden: U hebt een 3e poging. Hierbij wordt een folli- kelpunctie uitgevoerd. Na een paar weken gaat het mis. Een volgende (4e) poging valt niet on- der uw zorgverzekering. Verzekeringsvoorwaarden Zorgverzekeringen en Aanvullende Verzekeringen per 1 januari 2014 ______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________ HOOFDSTUK B bladzijde 53 U hebt een 3e poging. Hierbij wordt een folli- kelpunctie uitgevoerd. Na een paar weken gaat het mis, maar er zijn nog enkele ingevroren embryo's. Eén of meer mogen tegelijk worden teruggeplaatst. Dit hoort nog bij de 3e poging. Zou het de 1e of 2e poging zijn, dan zou maar één embryo tegelijk teruggeplaatst mogen worden. U hebt een 3e poging. Hierbij wordt een folli- kelpunctie uitgevoerd. Na 14 weken gaat het mis. U hebt dan opnieuw recht op 3 pogingen omdat er sprake was van een gerealiseerde zwangerschap. U hebt 3 pogingen gehad zonder resultaat. Na een tijd bent u toch zwanger zonder medisch ingrijpen. U hebt dan opnieuw recht op 3 po- gingen.