de baby nog niet gevoeld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door acire, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

    acire Fanatiek lid

    ik ben nu 22 weken en heb de baby nog niet gevoeld.
    een keer dacht ik het te voelen maar dat is alweer twee weken geleden, nu twijfel ik of dat het wel was.
    de termijnecho heb ik pas woensdag en ben best wel bang dat er iets mis is.
    weet iemand of het erg is dat ik het nog niet voel?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Weet ik eerlijk gezegd niet.. Heb je t hier ook nog niet over gehad met je vk?
     
  3. acire

    acire Fanatiek lid

    ja heb het verteld toen ik 20 weken was, maar ze zei dat het kon dat de placenta ervoor lag.
    eerst maakte ik me ook geen zorgen, maar nu duurt het toch wel aardig lang.
    heb tussendoor niet gebeld, omdat ik v/d week toch een echo krijg.
     
  4. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    het kan zijn dat je baarmoeder aan de voorkant ligt.
    als dat zo is dan kan het idd kloppen dat je het nog niet heb gevoeld maar ik zou het even bespreken met je verloskundige.
    Anders ga je je zorgen maken terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.
    succes!
     
  5. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    volgens mij is het nog geen probleem. Mijn collega heeft ook de placenta aan de voorkant liggen en ze zeiden dat het dan nog wel tot week 24 kon duren.
    Blijf je je zorgen maken, dan gewoon even bellen naar de vk.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk ook niet dat je ongerust hoeft te zijn hoor.. Wat heel misschien nog kan helpen is lekker relaxen in bed, op je rug en dan een beetje in je buik 'drukken'. Bij mij leverde dit vaak reactie op. Misschien bij jou ook wel? Succes iig!
     
  7. acire

    acire Fanatiek lid

    haha nee niks steeds.. ga ook vaak op mn buik liggen, maar het enige dat ik voel is een hartslag..
    gelukkig dat het tot week 24 kan duren, dan hoeft er niets aan de hand te zijn.
    ik wacht wel even op de echo van woensdag, die verteld meer als de Vk kan doen nu.
     
  8. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo erica,

    ik heb mijn placenta ook aan de voorkant en begon mijn mannetje ook pas rond de 22 weken echt te voelen, let maar op het zal nu wel snel komen! Maar er zijn ook dagen dat hij helemaal onderin ligt en dan voel ik hem zelfs nu nog slecht!

    hoop dat ik bij een volgende zwangerschap de placenta ergens anders heb liggen!
     
  9. Kimos

    Kimos Actief lid

    13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik heb onze ukkel ook pas 2 weken geleden voor het eerst gevoeld en was toen ook al 24 weken....
     
  10. liesje1981

    liesje1981 Actief lid

    25 sep 2006
    176
    0
    0
    mijn placenta ligt ook aan de voor kant
    en begon hem metb 25 a26 weken pas echt tevoelen
    dus echt geen zorgen maken meid!
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ben blij te lezen dat een aantal meiden het wel herkennen! Moet een hele opluchting voor je zijn!
    Ik hoop dat je gauw leven voelt..ik weet hoe geruststellend dat kan zijn.
    Elmo
     
  12. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik voelde het pas met 21 weken, heb ook placenta voor.

    Maar ik voelde het niet zoals de meesten het voelen, geen geborrel of plopjes. Eerst dacht ik dat ik en blaasontsteking had, ik voelde iets heel raars en moest daarna steeds plassen. (bleek de baby te zijn) pas met 22/ 23 weken werd het echt duidelijk. Ik voel de baby meer ergens langs bewegen dan trappen.

    Misschien helpt het als je rustig gaat liggen. ik voel de beeb meestal als ik wakker wordt en als ik s avonds in bed lig. de onze is heel rustig dus ik voel hem ook niet superveel. Misschien is de jouwe ook rustig en is je placenta heel groot
     
  13. acire

    acire Fanatiek lid

    ja erg fijn dat meer mensen dit hebben, hier op het forum las ik vooral over hoe vroeg ze de baby al voelden.
    bedankt voor de reacties, maak me niet meer zo'n zorgen nu.
     
  14. AlRe

    AlRe Bekend lid

    8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Ook bij mij ligt mijn placenta ervoor. Ik voelde hem ook pas een paar weekjes geleden voor het eerst. Ik geloof rond de 23/24 weken.
     
  15. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    meid maak je geen zorgen, ik voelde hem ook pas bij 21 weken en zat al te stressen, had inderdaad ook placenta aan de voorkant liggen, en voel hem nu volop!
    en je ziet aan de reacties hier dat 24 weken ook nog heel normaal kan zijn.

    maar ik begrijp je ongerustheid, ik had het zelf ook heel erg.
    liefs
     
  16. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo in mensen die bij hun eerste zwangerschap al beweren hun baby met 13 weken al te voelen, volgens mij voel je dan gewoon je darmen hoor, maar dat terzijde
     
  17. Marlous

    Marlous Niet meer actief

    sinds een dag voel ik het ineens wel, van die kleine tikjes van binnen, je moet je er wel goed op concentreren en stilzitten.
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Bij de eerste voelde ik het kindje ook pas rond de 22 weken. Je weet niet wat je moet voelen en toen was het opeens duidelijk voor mij van: dit is het.

    Ik had de placenta ook aan de voorkant liggen, dit is ook een soort demper..

    Komt vanzelf, straks denk je nog wel eens van: goh hou nou even op, ik wil slapen! :)
     
  19. acire

    acire Fanatiek lid

    ik heb het gevoeld! lag vanacht nog een film op bed te kijken en toen ineens heel zacht een paar tikjes. erg leuk :D
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat leuk dat je het nu gevoeld hebt! Bijzonder he!

    Mijn placenta ligt aan de voorkant, ik hield er rekening mee dat het wat langer zou gaan duren voordat ik iets zou voelen, niet eerder dan de 22 weken dacht ik. Maar met 19 weken was het er toch al duidelijk, en nu is het niet meer te missen en ik voel het nu ook aan de buitenkant, mijn buik zie je dan ook bewegen! Ben er heel blij mee, had het helemaal nog niet verwacht! Maar kan me ook wel voorstellen dat je je op een gegeven moment zorgen gaat maken.

    Liefs,
    Snoopy
     

Deel Deze Pagina