Nu kom ik bij een volgend dilemma puntje.. Ziekenhuis bellen voor de eerste echo of een verloskundige praktijk. Van het ziekenhuis verwacht ik al een zeer vroege echo gezien het verleden en bij verloskundige pas met 8 weken. Bel ik het zkh en gaat het nu binnen een week weer mis, dan hebben we natuurlijk kans dat de hulp die we in februari zouden krijgen uitgesteld wordt, omdat het nu "natuurlijk" gelukt is. Wat is wijsheid? Wil het liefst met 6 weken al een echo, maar niet ten kostte van... Denk ik. Wat zouden jullie doen? En weet iemand of ze bijv met de kerstdagen dit soort dingen doen in het zkh?
Ziekenhuis draait altijd gewoon door hoor, dus daar hoef je het niet voor te laten. Heel eerlijk... ik zou afwachten en dan eventueel een vroege echo op eigen kosten doen bij een commerciële club. Je hebt natuurlijk geen reden om er van uit te gaan dat het niet goed zit, maar het zou wel heel zuur voor je zijn als je niet door mag met een behandeling mocht het nodig zijn...
Ik denk dat je gelijk hebt.. En ja ik weet echt niet wat het protocol van het ziekenhuis is hierin.. Maar sta nergens van te kijken als het dan uitgesteld zou worden.
Ik zou gewoon de vk bellen. Ik mag ook al met 6,5 week een vroege echo bij de vk. En anders idd een betaalde echo vragen. Wat is de reden dat je met 6 weken wilt en niet een halve week later? Met zes weken is de kans klein dat er al een kloppend hartje te zien is.
Voorgaande 2 goede zwangerschappen (van mn dochters) had ik met 6 weken ook een echo wegens miskraam vooraf. En toen was er ook al een hartslag te zien. Woon nu ergens anders, dus praktijk is ook niet dezelfde.
Ik begrijp je wel, maar je kan daar geen rechten aan ontlenen , dat er de vorige keer hart functie te zien was met 6 weken dus dat het nu ook zo zou zijn! Elke zwangerschap is anders , elke embryo ontwikkeld anders.
Ik zou de verloskundige bellen en het uitleggen ivm herhaaldelijk miskramen, vaak laat de verloskundige je dan eerder komen, althans bij ons wel. En anders zou ik idd elders een afspraak maken voor een vroege echo.
Ik heb ovulatie-inductie gehad om zwanger te kunnen raken van de oudste. Toen ik een positieve zwangerschapstest in handen had heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis en kon ik met 8+1 weken terecht voor de eerste echo. Dat vond ik veel te lang duren en heb toen contact gezocht met een verloskundige en de situatie uitgelegd. Toen mocht ik daar komen voor een vroege echo met 6+1 weken. Was echt heel fijn!
Ik mag 28 dec na overleg met verloskundige. De assistent wilde me 2 januari pas laten komen.. Maar mag gelukkig een paar dagen eerder.