Ik heb mijn zoon nu bijna een jaar gevoed. Nu heb ik de beslissing gemaakt om te stoppen en ben daar nu al een twee dagen mee bezig. nu zit ik met het volgende ik voel me ziek, moe en zwak tevens totaal emotioneel. Hoe lang duurt dit nodig ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Geen ervaring met afbouwen hier. Maar je zegt dat je je ziek voelt. Heb je koorts ? Een rode/pijnlijke/harde plek op je borst ? Dan kan het n.m. zijn dat je een borstontsteking hebt.
Nee, geen ervaring mee. Ben wel aan het afbouwen, maar doe het erg langzaam. Heb 1,5 maand twee voedingen gegeven en zit nu op 1. Ik weet niet hoe snel jij het afbouwt? Het is volgens mij wel zo dat als je stopt met borstvoeding je hormoonhuishouding weer anders gaat werken. Je kan last krijgen van sombere gevoelens , omdat je het hormoon oxitycine (weet niethoe ik het moet schrijven) mist wat vrij komt bij het voeden van je kindje. En wat Nemo aangeeft, opletten dat je geen borstontsteking oploopt.
Hoi Hoi... Ik heb nadat ik mijn zoontje 1 jaar en een maand gevoed heb nergens last van gehad. Ik denk dan ook meteen net als nemo.. of je dan geen borstontsteking hebt?