20 weken echo, plekjes in hersentjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb vanmorgen de 20 weken echo gehad.
    We kwamen de kamer binnen van de praktijk en dezelfde man (die ons vorig jaar vertelde dat het hartje van kindje niet meer klopte) ging de echo bij ons doen. Dus mijn vriend en ik keken en elkaar aan en waren meteen een beetje gestresst.
    Maar goed, die man ging dus de echo doen en een paar metingen maar zei er verder niks over. alleen dat ons kindje erg bewegelijk is en dat het er goed uit zag. Hij vroeg uiteindelijk of wij nog vragen hadden. Nou..ja natuurlijk! Hij vertelde bijna niks! Dus ik vroeg hoe de neplooi was...hij zei: goed...maar dat betekend niet dat het kindje NIET het syndroom van down heeft, dat zou altijd kunnen. (Ja dat weet ik ook wel...maar niet zo aardig van hem om dat zo te zeggen). Toen zei hij dat er 2 plekjes in de hersentjes zijn (lange naam heeft die term begint met een p maar weet het woord echt niet meer) maar dat die plekjes vanzelf weggaan. Deze plekjes zijn alleen niet goed als het in combinatie met een grote afwijking is (die ons kindje niet heeft voor zover hij kon zien). Dus hij zei niks om je ongerust over te maken hoor...er is veel onderzoek naar dit gedaan maar het gaat vanzelf weer weg en met de 30 weken echo moeten de plekjes weg zijn. Mijn partner vroeg of de man de naam kon opschrijven, maar dat wilde de man niet doen omdat we dan zouden gaan googlen en dan de meeste nare dingen zouden tegen komen terwijl er niks aan de hand is met ons kindje.

Het is natuurlijk geweldig nieuws dat onze knul het super doet!! maar toch heeft het een naar gevoel bij ons gegeven.
    Iemand ervaring met deze situatie? Of plekjes in de hersentjes?

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier hebben we dat ook gehad bij onze dochter en omdat zij ook een te klein hoofdje had, is er verder naar gekeken.
    Maar dit was helemaal goed er was niets om ons zorgen over te maken en inderdaad we hebben een gezonde dochter rond lopen van nu 3,5 jaar oud.

Ze zeiden toen al wel dat het vaker voorkwam en dat het voor de 28 weken vanzelf wegtrok en als dat niet zo was het nog niet erg was.

Ik zou me er inderdaad niet druk over maken, want anders hadden ze het wel verder laten onderzoeken hoor.
    zelfs bij ons werd toen al gezegd dat het voor de zekerheid was, omdat ze een te klein hoofdje had, wat bij ons in de familie zit.

Ga lekker genieten van je zwangerschap en van je kleine mannetje in je buik.

3. Dana

Dana Niet meer actief

Eens met Oxbow, wij hadden hetzelfde en er was ook geen reden tot extra onderzoek en we hebben een gezonde dochter rondlopen.

Als er ook maar enigszins twijfel is van een echoscopist dan wordt je echt wel doorgestuurd.

4. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Je zelf niet te druk maken. Weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.
    Jammer dat die man jullie niet wat meer gerust heeft gesteld.

5. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    dank jullie wel voor de reacties!!!!:)

Deel Deze Pagina