Eerste baby, wat moet er gekocht worden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaana, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda21

Linda21 Lid

28 mei 2011
    27
    0
    1
    #21 Linda21, 30 apr 2014
    Laatst bewerkt: 30 apr 2014
    Hoi Shaana,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Heb je toevallig plaats voor een ledikant naast je eigen bed? Dan zou ik dat doen. Geen plaats, dan misschien een wieg lenen/overnemen van iemand omdat deze meestal maar een aantal maanden geschikt zijn.

Een box zou ik bij ruimte gebrek zeker niet aanschaffen. Een baby kan ook spelen op een speelkleed. Waar je dan wel goed op moet letten is veiligheid, dat je kindje niet bij gevaarlijke/kleine dingen kan komen. Baby in een stoeltje 'parkeren' is handig, maar beperk dit omdat het niet goed is voor zijn lich.ontwikkeling, meer kans op afplatting babyhoofdje en ook meer kans op overgewicht.

Een speciale comode is niet nodig, een andere baby omkleedplaats kan ook, als het maar hoog genoeg is voor jullie (geen rugklachten). Zo'n aankleedkussen is wel handig.

En een aparte kledingkast hoeft voor je kleintje ook niet, die piepkleertjes en spulletjes nemen niet veel ruimte in, 1 plank in je eigen kast is misschien voldoende.

Je kunt het bijna zo gek maken als je wilt en weet je... het is natuurlijk superleuk om babyspullen te kopen (nesteldrang ;)) maar over veel artikelen kun je ook na de geboorte beslissen of je ze alsnog handig vindt.

En misschien een tip voor jou: een kinderwagen neemt ook veel plaats in. Is een baby dragen wat voor je? Een draagdoek (leer wel goed knopen) is een ideale ruimtebespaarder!

Toevallig heb ik op mijn blog de afgelopen maand geschreven over babyuitzetlijsten. Een overzicht: Babyuitzet, een handige - niet al te commerciële - checklist >>

Succes en een fijne zwangerschap gewenst!

2. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank jullie wel allemaal!!! Zoveeeellll tipssss wordt er helemaal happy van kan NIET wachten om lekker los te gaan in alle baby winkeltjes :p
    Maar goed... Ik moet me inhouden anders draait me man door haha.

Waar ik het meest mee zit is, dat mijn man soms best wel lange dagen maakt op het werk en als ik dan bijvoorbeeld moet koken (me keuken is aan de andere kant van de woonkamer zeg maar) dan wil ik de kleine wel veilig kunnen achter laten en dan is zo een box wel handig... toch?
    Een kleedje lijkt me ook ideaal maar dan alleen als ik in de buurt bent, want als hij/zij begint te kruipen kan ie alle kanten op gaan :D

Grote kans dat de kleine lekker bij mij komt slapen, al is t alleen omdat ik er dan niet van af kan blijven :p
    Maar een ledikant wordt m op den duur dan toch wel... lekker bij ons op de kamer.
    Wiegje laat ik nog even achterwege, mocht ik hem nadat de kleine er is toch nog nodig hebben ga ik voor 2de handse... Peperduur zijn die dingen! Zonde als je ze maar voor een paar maadjes nodig hebt.

3. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Maar aan de andere kant.... Wel lekker voor de baby, als ie lekker schommelt en zo dan in slaapt valt denk ik dan....
    Pffff wordt nog s wat! Haha zie het al helemaal voor me stress kip ben ik.

En oja de commode natuurlijk... Zo een alles in 1 lijkt me super handig! Zoals te zien op een van de fotos.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    #24 podiki25, 30 apr 2014
    Laatst bewerkt: 30 apr 2014
    Als je niet veel plaats hebt, zou ik al geen box nemen. Dat is wel heel erg handig, maar niet nodig. Je kan ook een speelkleed leggen of een babygym of beiden.

Wat je de eerste maanden nodig hebt:
    - ledikant (ik zou geen wiegje nemen, daar liggen ze maar kort in)
    - Commode (type Ikea Hemnes met schuiven eronder is voldoende voor het eerste jaar zeker). Toch vind ik het handig iets te kunnen hangen dus als je er ook een kast bij kan zetten nog beter. Tenslotte hebben ze veel spulletjes om op te bergen (lakentjes, dekentjes, doekjes, luiers,...)
    - Babyphone
    - Lakentjes voor het bedje
    - Voedingskussen
    - Verschoonkussen
    - Verzorgingsproducten naar keuze
    - Flessensterilisator voor de microwave
    - Flessendroogrekje (vond ik super handig) en hoeft niet duur te zijn
    - wikkeldeken voor de eerste dagen
    - 2 slaapzakjes (als ze dan spugen of het bevuilen met een lekkende luier heb je er nog eentje op voorraad)
    - Kleertjes (dat is dan weer een ander paar mouwen, daar heb je hier verschillende topics over)
    - wandelwagen (3-in-1 is wel leuk, dan heb je alles al)
    - deken of zak voor de wandelwagen
    - Mobiel voor ledikant

De box is wel handig, maar geen noodzaak. Er komt een moment dat je kleine toch moord en brand gaat schreeuwen omdat hij er toch niet in wil. Wat ik ook heel handig vond was een wipper! Super ding.

Dat is waar ik zo nu aan denk.

Deel Deze Pagina