Vanaf welke leeftijd zuurkool?

Discussie in 'Voeding' gestart door Overtherainbow, 31 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik heb net bij de groentenboer heel enthousiast zuurkool gekocht voor stamppot, maar bedacht me ook dat mijn dochter van 21 maanden dat nog niet eerder op heeft.
    Wil het in een stamppot doen met rozijntjes en gehakt. Vanaf welke leeftijd aten jullie kids dat?

Kan het evt ook doorschuiven naar morgen dan eet zij warm tussen de middag op de opvang. Twijfel twijfel...

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Met 21 maand kan je dat zeker wel geven hoor.
    Hier heeft zoon van bijna 22 maand dat ook al wel gehad.
    Hij vindt het niks, maar dat is een ander verhaal. Maar misschien lag het ook wel aan het feit dat het een ovenschotel was. Andere stamppotten is hij gek op.

Ik zou het voor een jaar echter nog niet geven. Het is vaak redelijk zout namelijk.

Overtherainbow vindt dit leuk.
  3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zuurkool, kan wel boven het jaar..

Tenminste, mijn kinderen hebben het beide gehad met een maand of 12/13 en dat ging prima. Ik heb met de oudste nog perongelijk rode kool gegeven bij 10 maanden en dat leverde iets buikpijn op (half uurtje onrustig en jengelen), maar na de 13 maand was ook dat geen probleem..

Qua smaak was het geen probleem, evt wat geprakte banaan erdoor, of appelsap/ananassap erin..

Overtherainbow vindt dit leuk.
  4. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Bedankt, ik ga t gewoon proberen en bij haar eten denk ik dat ik er een beetje banaan bij doe.
    Vind t zelf heerlijk, hopelijk zij ook!

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

21 maand dus bijna 2? Ja joh dat kan zeker. Mijn zoontje at vanaf 1 jaar mee net de pot!

6. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Haha, @Hopsatee Ze eet allang met de pot mee en eet ongeveer alles graag (behalve witlof). De afgelopen maanden geen zuurkool gegeten (jij wel in de zomer ) en ze vond t vanavond wel ok maar at wel minder dan normaal. Waarschijnlijk ook n beetje wennen, toch best uitgesproken smaak.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Zoiets zouden ze hier vanaf 1 jaar eten.
    Maar ik lust zelf geen zuurkool dus dat eten we nooit :p

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mijn 2 oudste konden voor anderhalf-2 jaar geen zuurkool en boerenkool verdragen. Kregen ze erge buikpijn van. Met ruim anderhalf jaar zou ik het wel gewoon proberen te geven

Deel Deze Pagina