Hoi! Ik overweeg om voor onze zoon van ruim 4,5 jaar iets van Electro of Tiptoi te kopen voor Sinterklaas. Aangezien er zo'n groot prijsverschil in zit moet er ook kwalitatief en educatief gezien een verschil zijn neem ik aan. Wie heeft er ervaring met Tiptoi? Is het het geld waard? (starterskit incl. stift 45,-) Is het echt leuk, waarschijnlijk veel uitgebreider? Moeten ze al zelf kunnen lezen misschien? Dan valt het af, misschien volgend jaar dan. Electro is veel goedkoper (ook van Clementoni is er iets soortgelijks voor maar 7,- bij Bart Smit gezien) maar misschien alweer wat te kinderachtig of snel op uitgekeken? Voordeel van goedkoop is dat ik nog wat meer kado's erbij kan geven... Hmmm twijfel alom, ervaringen zijn welkom! Bedankt!
Wij gaan nu met 3 jaar voor electro. Met 4,5 zou ik voor tiptoi gaan denk ik. Maar het is inderdaad best duur.
hier de starterskit gekocht van tiptoi voor de dochter die 4 werd, die met pen en het boekje van de boerderij. ook nog appart 3 van die diertjes gekregen van bezoek. vooral de broer van 6 kan er zelfstandig mee spelen. zij heeft nog wat begeleiding nodig. er zijn wel veel mogelijkheden met 1 boek. 4 manieren per blad om te ontdekken/spelen. en het leuke is dat er eindeloos veel boekjes zijn om bij te kopen. hier heb ik voor de sint een gezelfschapsspel er bij gekocht en een soort van rekenboekje. ik vind het dus wel leuk. maar wij hebben dan ook geen ipad of zo in huis. want ik denk dat je gelijksoortige dingen kunt vinden in een app.
absoluut tiptoi! Hier een 5,5 en een 3,5 jarige die al 2 jaar fan zijn. Wij willen voor de Sint dieren "vragen ". De spellen zijn nog wel lastig voor die kleintjes, maar de boeken vinden ze hier echt super, dochter van 5,5 kan al wel spellen doen.
Absoluut tiptoi! Kost meer maar is veel interessanter dan electro. Ze leren er veel meer van en het geeft gewoon meer aan beleving door geluid, beeld etc. Spelen en leren.
Tja, hier doen ze dan weer niet zo veel met Tip Toi. Ik vind het wel superleuk speelgoed. Misschien komt het nog dat ze er veel mee gaan doen. Ze zijn nu ook nog 3 en 6.
Voor d'r 4de verjaardag heeft ze tiptop gekregen. Ze vindt het fantastisch! Er staan in de boeken verhaaltjes die je kan voorlezen en de rest kan ze zelf. Je hebt er ook spellen/puzzels van en als je eenmaal de pen hebt kunnen ze er zolang meedoen (leren lezen, Engels, enz.).
Thanks voor de reacties! Denk dat het toch voor de Sint Electro wordt en dan voor zijn verjaardag Tiptoi. Electro is straks ook nog wel weer leuk voor zijn kleine zusje.