@ Meiden....Dit zei VGZ! Een ICSI poging zonder terugplaatsing wordt niet geteld als een poging. Er is pas sprake van een poging als er een terugplaatsing is van een bevruchte eicel. De maximumleeftijd voor ICSI behandelingen is 41 jaar. Er kan een machtiging aangevraagd worden voor een uitzondering op de leeftijd voor ICSI behandelingen. Wij hebben van de behandelend gyneacoloog een medische indicatie nodig en dan kan worden beoordeeld of de leeftijdsgrens voor u verlegd kan worden. De uiterlijke leeftijdsgrens is tot en met 43 jaar, vanaf 44 jaar worden de behandelingen niet meer vergoed
Ik heb ook VGZ en zei het al tegen mijn man, wij gaan zoals het er nu uit ziet in januari beginnen met ivf, nou maar hopen dat dat niet veranderd in het pakket. Zul je altijd zien dat het er dan net weer uitgehaald wordt. Tot nu toe is daar nog niets over bekend.
Wat ik heb begrepen uit de info van VGZ is dat wat betreft de vergoedde behandelingen er gewoon 3 vergoedt worden, inclusief medicatie. Ook met een aanvullend pakket worden er niet meerdere pogingen vergoedt. Tenminste....zo heb ik het begrepen
@ Ginny....klopt! Maar bij VGZ telt een poging zonder tp dus niet als poging! Bij mijn 2e poging was er geen tp! Liefs Marjo
Muuske Ik had bij m'n 1e IVF ook geen TP maar wordt door Zilveren Kruis wel geteld als poging. Behoorlijk k*t dus Ik wacht nu eerst deze poging af en daarna kijk ik wel verder naar een andere verzekering. Ga het er wel alvast over hebben met m'n arts, eens kijken wat zij ervan zegt.[/b]
ok, maar houd je er rekening mee dat als je over wilt stappen je dat normaal moet doen voor 1 november? en dat je in 2008 pas over mag stappen tot pakweg 1 febr.- mrt. als de prijzen van de standaardverzekeringen omhoog gaan... mocht dat niet gebeuren (bij menzis blijf ik qua premie op hetzelfde) dan mag je niet meer overstappen..... dus ook daar zou ik even naar informeren als ik jou was hoe dat bij jouw ziektekostenverzekering zit, tis niet zo dat je zomaar "klakkeloos" kan en mag overstappen als je dat wilt...
@ Smoekie....dat wist ik dus niet! Sorry! Dacht dat dat kon tot 01-01-2008. Thanx! @ Ginny....klopt bij CZ telde deze ook als poging! Vind ik oneerlijk! Er was immers geen kans! Er was geen bevruchting! Dus.... Liefs Marjo
Nee hoor Smoekie, aangezien net pas de nieuwe voorwaarden bekend zijn, is de tijd verruimd en kan men tot eind december overstappen.. Tenminste bij zilveren kruis mag je overstappen tot 1 januari. Die hebben de tijd verruimd, omdat alle polissen pas net een week bekend zijn. Elvira
van wat mij bekend is, is het zo dat als er verder niets veranderd (hier krijg je dan bericht van als het goed is, heb ik ook gehad in ieder geval) je kan overstappen tot 1 november (opzegtermijn van 1 mnd) en dat je dan per 1 jan. verzekerd bent bij je nieuwe ziektekostenverzekering.... veranderen ze wel de premie en of polisvoorwaarden dan mag je overstappen tot 1 febr of bij sommige zelfs tot 1 mrt (wel die 1 mnd opzegtermijn in acht houden)
Hier niet hoor, ik kan gewoon tot eind december overstappen. Zijn wel de regels van zilveren kruis, maar heb dit ook al over cz en onvz gehoord. Is ook raar als pas 1 november de polissen bekend zijn, dat je ook op 1 novemeber moet beslissen. Je moet hier wel zelf een beetje initiatief voor tonen hoor. Maar als dit zo was geweest, hadden de rest van de meiden nu ook niet gaan zoeken naar andere verzekeraars. Elvira