Wat heb je aan tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Natascha8778, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natascha8778

21 sep 2013
    52
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik vroeg mij af wat jullie aan hadden tijdens de bevalling?
    Heb je wel iets aan aangezien huid op huid contact heel belangrijk is na de geboorte?
    Allemaal vragen en geen idee wat ik in mijn koffertje moet stoppen!
    Ik beval trouwens als alles goed mag gaan in het ziekenhuis.

2. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ik heb er nog geen ervaring mee maar heb gelezen dat een blouse handig is, dan hoef je de knoopjes maar los te maken.

3. Natascha8778

21 sep 2013
    52
    0
    0
    Ik lees dat je vandaag uitgerekend bent!
    Spannend!! :D

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik had bij de eerste een T-shirt van ml aan.
    Bij de inleiding smorgens vroeg mijn pyjama. (Big shirt)

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik had een nachthemd gekocht bij de hema. Paar maten groter gedaan zo zou ik t makkelijk naar beneden kunnen trekken voor huid op huid contact. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis heb ik er helemaal niet meer bij nagedacht en gewoon bevallen in het tshirt wat ik die dag aan had :D

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik had 2 nachthemden gekocht ( kon ik tussentijds nog wisselen of een schone voor erna). Uiteindelijk ging het zo snel dat ik mn broek heb uitgetrokken en tijdens het persen dacht ik;o ja, mn nachthemd!

7. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hahaha ik realiseer me nu dat ik niet eens meer weet wat ik aan had ;)
    Ik had sowieso een trainingsbroek aan en ik geloof gewoon een shirtje, uiteindelijk ben ik geëindigd in een ziekenhuisschort.
    Hou het simpel je hoeft er niet op je best uit te zien, zag hier boven al staan wijde shirts van bv. je vriend/man, goeie tip :)

8. Natascha8778

21 sep 2013
    52
    0
    0
    Ik ga dan idd gewoon voor een groot t-shirt of topje!
    Thanks dames, dan weet ik wat ik klaar kan leggen tegen de tijd van de bevalling ;)

9. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Ik had een Big-shirt aan met drukknoopjes aan de gehele voorkant en op het moment dat de kleine geboren werd hoefde ik alleen maar de drukkertjes los te trekken

10. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Wat ik een goede tip vond was om iets aan te trekken met een donkere kleur. Hier zie je bloed enz minder op, als je foto's maakt meteen na de geboorte is dat misschien wel handig.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    In ieder geval iets zwarts daar zie je geen bloedvlekken op.
    Ik had bij hema een zwart nacht jurkje gehaald van heel rekbaar makkelijk stof ideaal.

12. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ik had een 'oud' nachthemd aan!
    Heb ik daarna ook zo weggegooid! :D

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niks want ik beval in bad :p

14. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Jah, is voorbij gevlogen al die weken! Ze zal er nu wel 1 dezer dagen zijn :)

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik had een zwart strak hemd van de hema aan, en op het moment dat ik hem op mijn borst kreeg deed ik het omhoog voor de huid op huid contact

16. Melief

Melief Niet meer actief

Ik had een donkerblauw nachthemdje gekocht speciaal voor de bevalling maar ik kon het omkleden echt niet verdragen dus had ik gewoon het tshirt van die dag aan. Uiteindelijk ziekenhuisshort ivm keizersnede.

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik wil een sportbh aanhouden, wil echt niet in mijn blote borsten liggen, ze zijn heel groot en heel slap, dus dat gewiebel en heen en weer geknots van die borsten wil ik niet. Als ik bv ga geven (ben ik nog niet uit) schuif ik hem omhoog. Verder geen idee, ik beval eind mei, dus missch is die sportbh wel genoeg, of een hempje eroverheen.

18. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een donker, groot t-shirt aan, zat heel losjes en dat vond ik erg prettig. En ja, je ziet er geen bloed op, maar ik zat er echt onder, dus op foto's zie je heus wel bloed op de witte ziekenhuislakens en op mijn armen etc ;) Dat shirt ging sowieso na de bevalling direct uit, dochter lekker bloot op mijn borst en vervolgens een laken over ons samen.
    Na het hechten en bijkomen, werd ik met laken en al in een rolstoel geholpen en ben ik gaan douchen (douche op de gang, geen eigen douche bij de kamer, dus vandaar de bedekking met laken). Na het douchen schone, ruime kleren aan.

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Lag al paar dagen in zh.
    Na mn ontbijt mocht ik naar de verloskamer komen om verder ingeleid te worden..
    Had gewoon mn pon aan. En de kleine heeft gewoon op mn blote lijf gelegen. Pon omhoog en niks aan de hand.
    Heb er echt niet meer bij stilgestaan wat ik aan had

20. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    ehh ik begon in mijn pyama. Best een gedoe elke keer je pyama uit en aandoen tijdens weeën want ik ging vaak onder een hete douche om de weeën op te vangen. Dat omkleden lukte op een gegeven ook niet meer en heb de laatste 4 cm (onder de dekens eerst en later zonder dekens, thuisbevalling) in mn blootje gelegen en met bevallen dus ook. Achja daar maak je je écht niet druk om op zo'n moment, dan ben je zo bezig met jezelf. En ik kreeg het erg warm dus ik wilde niets aan :)

Deel Deze Pagina