Ben je al aan het bevallen? Is alles goed? Vooral m'n moeder kan er wat van! Dit werkt op mijn zenuwen, wordt er echt niet goed van! Nu is de oudste met 37weken spontaan gekomen. Dus hoop ik niet dat ik nu niet laten we zeggen tot de 42weken moet wachten. Heb het al eens eerder gevraagd hier maar nog een x maar want ben beetje onzeker. De een zegt de 2e komt ook eerder want je lichaam weet wat het moet doen, de ander zegt de 2e komt later want de boel is al opgerekt en daardoor is er meer plek en vinden ze dat wel lekker! Mijn vk zegt dat ze denkt dat dit kindje ook eerder komt evenals een vriendin die vk opleiding doet.
Terug sturen: Ja het hoofdje is er al uit en vraagt waar oma blijft Onthoudt ze bedoelen het goed, al is het mega irritant
Of je weer eerder bevalt is niks van te zeggen. Dat kan maar hoeft ook niet, het zijn gokken die ze doen. Wat betreft de berichtjes heb ik daar gelukkig niet zo last van. Maar als iemand vraagt die me ziet lopen of ik nog niet bevallen ben, heb ik wel de neiging om te zeggen: jawel, hij is thuis, viel toch tegen dat die buik niet ineens weg was hoor!!!
Hier ook steeds telefoontjes, gek werd ik er soms van! En dan juist wanneer ik smiddags even ging liggen slapen/rusten wanneer de oudste haar middagslaapje deed. Dan werd eerst de mobiele telefoon gebeld tot ie op voicemail ging, daarna de huistelefoon en die ging echt minutenlang door (geen voicemail) wanneer ik die uiteindelijk ook niet op nam kwamen de smsjes: Gaat alles goed, je neemt niet op!! Grrr Heb gezegd dat ik om dat tijdstip liever niet gebeld wordt. Mobiel ging dan ook op stil en huistelefoon naar beneden. Maar de raarste smoezen kwam om maar even stiekem te informeren of het nog niet begonnen was. Schoonouders vertrokken dan ook met een glimlach van oor tot oor toen manlief ze aan de deur weigerde en vroeg om weer naar huis te gaan. Op de vraag waarom, zei hij dat ik weeën had en daarom bezoek niet gewenst was,. Ze vroegen nog even hor het dan met mij ging en zijn weer naar huis gegaan om in spanning te wachten op het telefoontje dat ze geboren was. Ondanks dat de timing om te bellen hier elke keer bagger was, is het wel allemaal lief bedoelt. Ik kon het dan ook redelijk naast mee neer leggen.. Alleen was ik ff boos wanneer ik wéér wakker werd van de telefoon
Over of je tweede kindje net zo vroeg komt kan ik echt niks zinnigs zeggen, maar ik voel wel met je mee mbt de berichtjes! Ik krijg ook al anderhalve week elke keer appjes en telefoontjes. Allemaal lief bedoeld dus ik probeer het maar naast me neer te leggen, maar soms is het wel wat vervelend, ik zit net zo hard op ons kindje te wachten en ben net zo ongeduldig en die berichtjes helpen niet echt haha.
ben zelf zwanger van de eerste en nu dus week overtijd...kan je dus niets vertellen over de 2e.... de berichtjes heb ik ook wel last van....zelfs Facebook zo ingesteld dat mensen niet meer kunnen zien wanneer ik wel/niet online ben omdat ik best wel in de gate wordt gehouden....weet dat het allemaal lief bedoeld is, maar alsof we niemand zouden vertellen dat we zijn bevallen ook mijn man wordt in de gate gehouden door fam die weet wanneer hij normaal gesproken naar zijn werk rijdt en wanneer niet en worden er vragen gesteld wanneer hij later is of niet gezien is....hij kan er wel om lachen, ik niet. maar goed dat houd ik maar voor me ach en gebeld word ik gelukkig niet. krijg wel smsjes, papjes...en die beantwoord ik als ik daar zin in heb...soms bewust paar uur later. of ik laat eerst mijn hormonen zinken voor ik terug antwoord hihi....en idd het is allemaal lief bedoeld! beter zo als dat het niemand interesseert.
Ik heb destijds iedereen gezegd dat ik het meld als ze er is en tot die tijd geen vragen beantwoord of het al begonnen is. Het heeft goed goed geholpen, tot de dag van de bevalling... Ik lag met weeën in het ziekenhuis, belt pa mij. Een redelijk normaal gesprek nog gevoerd en opeens zegt ie: doe je wel rustig aan meid? En toen kon ik het niet meer voor me houden. Maar deze keer vertel ik iedereen weer hetzelfde, ze horen vanzelf wel als de leuke er is.
Van mijn moeder kan ik het niet hebben. Die is te gestresst. Die slaapt nu al minder dan ik zelf. En dan gaat ze oppassen als het zo ver is...nou de gedachte dat ze zichzelf opvreet helpt niet. Zeker niet als ik bezig ben! :/ dat is het hem! Ik bel liever sm...die is de nuchterheid zelve maar ja het is ook niet haar dochter die bevalt. We zullen zien hoe het verloopt. Mijn moeder wil het eigenlijk niet weten als het begint. Bij de 1e is dat makkelijk natuurlijk maar nu zullen we toch opvang moeten hebben voor de oudste.
Bij mij wil iedereen het juist wel weten als het begonnen is. Maar heb gezegd dat ik dat op het moment zelf beslis. Ik zie wel of ik dan zin heb om te laten weten dat het zo ver is, of dat ik gewoon wacht tot de kleine er écht is.
wij hebben gezegd dat we pas bellen als de kleine geboren is en als wij er aan toe zijn...ook uitgelegd dat we eerst zelf willen bijkomen, douchen etc voor er visite komt. wil niet dat als we zijn bevallen er gelijk mensen op de stoep staan en we zelf voorbij gaan aan dit bijzondere moment....eerst ff met z'n 2 genieten van ons wondertje en beseffen dat we ouders zijn.... maar ja voor zelfde geldt bellen we wel meteen na de bevalling hihi, maar dan hebben we ons wel ingedekt haha
Ja dat heb ik ook gezegd hoor, ik zie wel wanneer ik bel, misschien al bij de eerste weeën en meteen na de bevalling, maar misschien ook pas na een paar uurtjes ofzo. Kan me voorstellen dat je als kersverse ouders eerst zelf uitgebreid kennis wil maken met je baby!
Ons meisje was een uur en een kwartier oud toen we mijn moeder hebben gebeld. Binnen een kwartier stond ze aan mijn bed. Alles moest nog afgekoppeld (infuus) en ik had niet eens gedoucht. Dus als het aan mij ligt, even wat langer wachten deze x. Even samen genieten.
Ik heb mn collega net een 'sorry voor mn berichtje' bericht gestuurd omdat ik vroeg of ze al bevallen was en toen hier las dat t dus blijkbaar irritant is..
Dit zijn onze meningen he niet die van je collega misschien stelt jouw collega het juist wel op prijs...bij mij ligt het er ook maar aan wie het vraagt en hoe vaak men het vraagt. maar er zijn idd dagen dat ik het echt irritant vind hihi.
Ik kan het ook wel hebben hoor maar mijn moeder is al vanaf de 33wk bezig! Vandaag paar berichtjes gekregen op zp en fb, harstikke lief!!!! Maar iemand die met 33wk al begint te zenuwen werkt niet voor mij!
kan ik me wel iets bij voorstellen idd dat je iemand die al vanaf 33 weken loopt te vragen wat minder goed kan hebben...ook al is het je moeder... hier sm die ons erg in de gate houdt. van de week moest ml pas wat later weg omdat ie vanuit huis naar een klant ging...kreeg tie gelijk berichtje op fb of het al begonnen was omdat ie nog online was.... ml kan het grappige er wel van in zien...ik niet dan
haha ja daarom.... ml zegt daarom ook heel vaak niet wat voor berichten hij krijgt....zowel op FB als op de telefoon....hij weet dat ik er soms wat geïrriteerd op kan reageren haha....dus ben wel blij dat ie dat vaak voor zich houdt
Heeft ze net op fb gezet, wie weet wat deze week in petto heeft..mijn moeder bedoel ik he. Zo irritant! Ik erger me aan haar...kan er niks aan doen