Eerste bevalling overtijd, tweede bevalling ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Waxinelichtjes, 2 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    1e. 41.1wkn inleiden
    2e. 40.6wkn inleiden als hij zich niet vandaag aanmeld:roflmao:
     
    Rosy90 en Poolvos vinden dit leuk.
  2. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ik zat toevallig hier wat te lezen en zag jouw berichtje.. ik heb ook een keizersnede gehad bij de eerste, bij 42 weken, omdat ik na het doorprikken van de vliezen wel weeën kreeg, maar geen ontsluiting...

    inleiden doen ze niet als je een keizersnede hebt gehad? Dat wist ik nog niet.. dus als deze zwangerschap uitloopt naar 42 weken, dan krijg ik automatisch weer een keizersnede?
     
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nja, ik heb wel eens gehoord dat er gynecologen zijn die het gedeeltelijk wel durven en gyn zijn die absoluut nee zeggen tegen inleiden. Ze gebruiken dan nooit gel/vaginale hormonen - maar het weeopwekkend infuus tot op bepaalde hoogte wel. Of ze een ballon plaatsen en/of vliezen doorprikken weet ik niet.

    Ik woon niet in nederland en hier zeggen ze standaard nee tegen inleiden na ks. Dit omdat bij inleiden het risico op een baarmoederscheur groter is.
    Wel geven ze infuus als extra zetjes als je spontaan weeën krijgt maar ze zijn niet sterk genoeg of nemen tijdens bevallen in kracht af.
     
  4. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oke! Nou ik zal de verloskundige bij de volgende afspraak even vragen of zij weet hoe dat hier is.. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  5. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Haha nou het is 40.5 geworden en niet omdat hij zichzelf aanmelde. Zh zou maar bellen om te vragen of je vandaag wilde ipv morgen!
     
    Imona, Poolvos, Ansj84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Mijn 1e kwam spontaan met 41+5.
    Ik weet dat het normaal is maar ik vond het veeeel te lang, haha.
    Ik hoop dat nummer 2 netjes met 39 of 40 weken komt.

    Volgens mij komen de meeste 2e baby's wel iets eerder en sneller?
     
  7. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier in het ziekenhuis mag je wel ingeleid worden met een ballon na een keizersnede, alleen niet met hormoonpreparaten (gel, veter, tabletten), omdat de preparaten vaker een weeënstorm geven wat teveel druk op de oude wond kan geven.
    Een ballon is vergelijkbaar met strippen, alleen dan geleidelijker en daarom veiliger. Alleen is er voor een ballon wel al iets ontsluiting nodig, als je nog potdicht zit kan dat niet
     
  8. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Schoonzusje net bevallen met 41+3.. Haar eerste was er met 40+5.. Maargoed, 41+5 is natuurlijk wel moeilijk te overtreffen ;)
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    41+5 laat in de avond is nog een optie :roflmao:

    Maar oh, arme schoonzus! 41+3 is echt niet leuk. En natuurlijk gefeliciteerd :)
     
  10. mom2be21

    mom2be21 Bekend lid

    11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is "onzin" :) na een keizersnede kunnen ze je gewoon inleiden, je hoeft normaal gesproken echt niet sowieso een 2e keizersnede. Hier was eerste bevalling na inleiding ook een keizersnede, 2e bevalling weer ingeleid en vaginaal bevallen :)
     
  11. mom2be21

    mom2be21 Bekend lid

    11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zat bij de eerste met 41+4 echt nog pot dicht en kreeg wel een ballon. Volgende ochtend 2 cm ontsluiting :)
     
  12. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Vind het zo bijzonder dat elk ziekenhuis zijn eigen richtlijnen hanteert, tegen mij zei de gyn dat de baarmoedermond op zijn minst iets verweekt moet zijn, omdat anders simpelweg die ballon niet geplaatst kan worden.
    Nou ja, ik wil sowieso liever niet ingeleid worden, dus we gaan het wel zien ;)
     
  13. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Een kopie van mijn vorige bericht, waar ik dat dus basically ook al schreef. En zoals ik ook schrijf, woon ik niet in Nederland en hier is het dus precies zoals ik beschrijf.
    Het maakt trouwens ook verschil of je ooit al vaginaal bevallen bent of niet.

    Ik schreef:
    “Nja, ik heb wel eens gehoord dat er gynecologen zijn die het gedeeltelijk wel durven en gyn zijn die absoluut nee zeggen tegen inleiden. Ze gebruiken dan nooit gel/vaginale hormonen - maar het weeopwekkend infuus tot op bepaalde hoogte wel. Of ze een ballon plaatsen en/of vliezen doorprikken weet ik niet.

    Ik woon niet in nederland en hier zeggen ze standaard nee tegen inleiden na ks. Dit omdat bij inleiden het risico op een baarmoederscheur groter is.
    Wel geven ze infuus als extra zetjes als je spontaan weeën krijgt maar ze zijn niet sterk genoeg of nemen tijdens bevallen in kracht af.”
     
  14. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Dat was bij mij ook idd!
     
  15. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hier 39+2 maar inleiding
    En 41+4 spontaan. Dat was heel zuur maar godzijdank een paar uur voor ik weer ingeleid zou worden.

    Kun je niet vragen of ze al op tijd willen kijken of je stripbaar bent. Niet elke vk wilt dit. Maar mijne wilde wel wat eerder mits mogelijk omdat ik ook op was en slecht sliep. Helaas drie keer gestript en heeft niks geholpen behalve dan wat krampen.

    Ik hoop ook zo erg dat ze op tijd komt en niet weer zolang over tijd moet. Maar ik ga er wel van uit. Elke dag minder is dan een winst. Zolang het spontaan kan ben ik ook al heel blij want ik wil heel graag gewoon met mn eigen vk bevallen en niet medisch
     
    Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina