Ontlasting tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Feye, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij gepoept tijdens je bevalling?

1. Ja, ik heb bij mijn bevalling (1) gepoept

2. Ja, ik heb bij al mijn bevallingen gepoept

3. Ik heb niet bij alle bevallingen gepoept

4. Nee, ik heb bij mijn bevalling (1) niet gepoept

5. Nee, ik heb bij geen van mijn bevallingen gepoept

6. Ik had een (geplande) keizersnede

7. Anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Afgelopen week werd bij de informatiebijeenkomst over de bevalling door een mede zwanger gezegd: iedere vrouw (zonder dat ze het kan tegen houden/ er erg in heeft) poept tijdens de bevalling (dat was haar verteld bij zo'n zwangerschapscursus). Waarop de verloskundige aangaf dat dit onzin is en dat dit gebeurt bij 1/3 van de bevallingen. Daarop ontstond een discussie, omdat er nogal een verschil zat tussen de cijfers ;) (boeiend...).

Maar goed, ik dacht: ik ga het eens even polsen hier: dus heb jij gepoept tijdens je bevalling(en)?

2. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Nee. Bij alle twee niet. Eerste keer vlak voor de presseren nog naar de wc geweest. En bij de tweede net buikgriep gehad. Was dus al helemaal leeg 😜

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik weet het niet. Ben me er niet van bewust geweest. Ik heb het later nog eens nagevraagd bij mijn man, maar die heeft t ook nie gezien.

Eerlijkheidshalve was ik met hele andere dingen bezig ;)

Dus of het is niet gebeurd, of ik heb het niet gemerkt en het is direct opgeruimd voor ik het doorhad. (Dat is standaard t geval, mocht t wel gebeuren)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Niet iedere vrouw, ik niet in ieder geval. :)

5. Ik wel ja :p Maar niet veel hoor ;) En op dat moment ben je er ook niet echt mee bezig, je kindje moet eruit. En ja, dat er dan ook een drol meekomt... Boeiend :D

6. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Lekker praatje, maar ik was me er juist heel erg van bewust. Ik had wat last van obstipatie en er zat een harde keutel (ja sorry :) ) in de weg met persen. Ik was blij toen ik die kwijt was. Daarna verder niet gepoept. Mn vriend had er overigens geen erg in...gelukkig.

7. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    2x bevallen en 2x niet gepoept.

8. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste bevalling heb ik wel gepoept tijdens het persen. Bij mijn tweede bevalling was ik in de beginfase al alles kwijt. Dus tijdens het persen kwam er alleen een baby :)

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij de eerste niet, had een ruggeprik. Bij de tweede wel, dacht dat ik moest poepen, en bleken al persweeen te zijn. Maar de VK zei, poep maar :), dus dat deed ik. Kwam direct een kind mee haha.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Tussen de eerste onregelmatige weeën door heb ik me helemaal leeg gepoept;) denk dat ik wel 3x achter elkaar ben geweest.

Tijdens de bevalling kwam er toch nog een heel klein beetje mee. Maar was echt minimaal zei ml :p ik heb er niets van meegekregen in elk geval en het was blijkbaar zo opgeruimd :)

11. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    3x bevallen 3x gepoept 🙈 bij de eerste had ik het niet gemerkt, terwijl bij de andere 2 ik het gewoon voelde gebeuren en ook nodig vond om het ff te vermelden 🙈😝 hoop dat het deze keer niet gebeurd.

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

dit haha

13. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Anders namelijk; wel persweeen gehad, niet gepoept en vervolgens spoedkeizersnede.

14. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    2x niet gepoept.
    Bij de laatste bevalling zei ik steeds; Ik ben zo bang dat ik ga poepen.. haha! Zei de vk op den duur; Nee joh! Je moet helemaal niet poepen dat is je baby!
    Dat was ook zo.

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Haha :D

Het zou me idd op dat moment ook echt niet kunnen schelen denk ik. De verloskundige heeft al zoveel voorbij zien komen, mijn poep zal ze vast niet onthouden :D

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Haha ik was hier heel bang voor. Lekker gênant!
    Maar niet gepoept 😊💪🏻

17. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

De eerste ging zo snel die floepte er uit zonder te persen. Geen idee of er poep mee kwam.

De tweede... ik was er dus wel heel erg mee bezig. Ik zette niet alles op alles om mn zoon eruit te persen omdat ik eerder al een scheet liet en bang was voor een drol.
    Ik vond het zo genant !!
    Toen de vk zei dat ze een knip zou zetten was dat een motivatie om toch 1x hard te persen om zoon eruit te krijgen. (Ik wou geeeeeen knip)
    Toen hij er was heb ik wel heel snel gevraagd of ik ook gepoept had. Ze zei van niet, maar volgens mij heb ik haar zien vegen..

18. Alva

Alva Niet meer actief

Wel geplast 😊 niet gepoept

19. Elf84

Elf84 Niet meer actief

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier beide keren niet. Gelukkig ;)