Afgelopen week werd bij de informatiebijeenkomst over de bevalling door een mede zwanger gezegd: iedere vrouw (zonder dat ze het kan tegen houden/ er erg in heeft) poept tijdens de bevalling (dat was haar verteld bij zo'n zwangerschapscursus). Waarop de verloskundige aangaf dat dit onzin is en dat dit gebeurt bij 1/3 van de bevallingen. Daarop ontstond een discussie, omdat er nogal een verschil zat tussen de cijfers (boeiend...). Maar goed, ik dacht: ik ga het eens even polsen hier: dus heb jij gepoept tijdens je bevalling(en)?
Nee. Bij alle twee niet. Eerste keer vlak voor de presseren nog naar de wc geweest. En bij de tweede net buikgriep gehad. Was dus al helemaal leeg 😜
Ik weet het niet. Ben me er niet van bewust geweest. Ik heb het later nog eens nagevraagd bij mijn man, maar die heeft t ook nie gezien. Eerlijkheidshalve was ik met hele andere dingen bezig Dus of het is niet gebeurd, of ik heb het niet gemerkt en het is direct opgeruimd voor ik het doorhad. (Dat is standaard t geval, mocht t wel gebeuren)
Ik wel ja Maar niet veel hoor En op dat moment ben je er ook niet echt mee bezig, je kindje moet eruit. En ja, dat er dan ook een drol meekomt... Boeiend
Lekker praatje, maar ik was me er juist heel erg van bewust. Ik had wat last van obstipatie en er zat een harde keutel (ja sorry ) in de weg met persen. Ik was blij toen ik die kwijt was. Daarna verder niet gepoept. Mn vriend had er overigens geen erg in...gelukkig.
Bij mijn eerste bevalling heb ik wel gepoept tijdens het persen. Bij mijn tweede bevalling was ik in de beginfase al alles kwijt. Dus tijdens het persen kwam er alleen een baby
Bij de eerste niet, had een ruggeprik. Bij de tweede wel, dacht dat ik moest poepen, en bleken al persweeen te zijn. Maar de VK zei, poep maar , dus dat deed ik. Kwam direct een kind mee haha.
Tussen de eerste onregelmatige weeën door heb ik me helemaal leeg gepoept denk dat ik wel 3x achter elkaar ben geweest. Tijdens de bevalling kwam er toch nog een heel klein beetje mee. Maar was echt minimaal zei ml ik heb er niets van meegekregen in elk geval en het was blijkbaar zo opgeruimd
3x bevallen 3x gepoept 🙈 bij de eerste had ik het niet gemerkt, terwijl bij de andere 2 ik het gewoon voelde gebeuren en ook nodig vond om het ff te vermelden 🙈😝 hoop dat het deze keer niet gebeurd.
2x niet gepoept. Bij de laatste bevalling zei ik steeds; Ik ben zo bang dat ik ga poepen.. haha! Zei de vk op den duur; Nee joh! Je moet helemaal niet poepen dat is je baby! Dat was ook zo.
Haha Het zou me idd op dat moment ook echt niet kunnen schelen denk ik. De verloskundige heeft al zoveel voorbij zien komen, mijn poep zal ze vast niet onthouden
De eerste ging zo snel die floepte er uit zonder te persen. Geen idee of er poep mee kwam. De tweede... ik was er dus wel heel erg mee bezig. Ik zette niet alles op alles om mn zoon eruit te persen omdat ik eerder al een scheet liet en bang was voor een drol. Ik vond het zo genant !! Toen de vk zei dat ze een knip zou zetten was dat een motivatie om toch 1x hard te persen om zoon eruit te krijgen. (Ik wou geeeeeen knip) Toen hij er was heb ik wel heel snel gevraagd of ik ook gepoept had. Ze zei van niet, maar volgens mij heb ik haar zien vegen..